Newsletter

Eksperci kancelarii CMS na EKG: firmy niespełniające wymogów ESG niebawem staną przed wyzwaniem utrzymania się na rynku

27.04.2022, 08:44aktualizacja: 27.04.2022, 09:15

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP/S. Leszczyński (1)
Fot. PAP/S. Leszczyński (1)
Dla polskich firm, niezależnie od ich wielkości i branży, to już ostatni dzwonek, aby wsiąść do odjeżdżającego pociągu o nazwie ESG. Jak przekonywali podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego eksperci kancelarii prawnej CMS, dostosowanie się przedsiębiorstw do europejskich wymogów to nie chwilowa moda, ale konieczność, związana również z rosnącymi oczekiwaniami konsumentów.

ESG (ang. environmental, social and corporate governance, czyli środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny) to obecnie „must have” dla każdej firmy, która chce się liczyć na rynku. Inwestowanie w ESG buduje długoterminową wartość marki w oczach klientów i inwestorów, którzy coraz częściej wymagają od przedsiębiorców, by działali zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Eksperci kancelarii prawnej CMS podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego podkreślali, że ESG oznacza konieczność prowadzenia działalności biznesowej z uwzględnieniem określonych wytycznych - coraz więcej firm będzie musiało angażować się w osiąganie celów klimatycznych UE, prowadzić firmę w sposób transparentny i przejrzysty oraz respektować interesy wszystkich interesariuszy.

„ESG to nowa rzeczywistość, w której prędzej czy później odnaleźć się będą musiały polskie firmy i instytucje. Oczywiście konieczność raportowania ESG czy zmiany dotychczasowej strategii firmy oznaczają dodatkowe koszty, ale finalnie rewolucja ta przyniesie widoczne podwyższenie standardu pracy i jakości produktów, na czym skorzystają wszystkie podmioty na rynku - właściciele firm, ich pracownicy, konsumenci” - powiedział Marcin Bejm, partner kierujący praktyką Energetyki i Projektów Infrastrukturalnych, koordynator zespołu ds. ESG w kancelarii CMS.

Zdaniem eksperta już w najbliższej przyszłości inwestorzy kapitałowi będą współpracować jedynie z tymi podmiotami, które będą w stanie wykazać, że działają zgodnie z wymogami ESG. Podobną praktykę stosować będą banki, odmawiając finansowania przedsiębiorcom niespełniającym europejskich standardów lub oferując im kredyty na znacznie gorszych warunkach.

„Istotną rolę w upowszechnianiu standardów EGS w polskim biznesie odgrywają unijne dyrektywy i wymogi z nich wynikające, ale kluczowa jest presja ze strony konsumentów i rynkowej konkurencji. Przez ostatnie dekady jako społeczeństwo bardzo dojrzeliśmy - kupując produkty czy usługi, nie kierujemy się jedynie ich ceną, ale wizerunkiem ich producenta oraz jego wartościami” - zauważyła Agnieszka Skorupińska, partner i lider praktyki prawa ochrony środowiska oraz koordynator zespołu ds. ESG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej w kancelarii CMS.

Jej zdaniem firmy będą wręcz prześcigać się w docieraniu do potencjalnych klientów i partnerów biznesowych z przekazem, że spełniają kryteria ESG. Stanowić to będzie bowiem niezbędny element w budowaniu pozytywnego wizerunku i zaufania do konkretnych marek.

„W przypadku ESG nie pytamy czy, ale jak, kiedy i jak efektywnie. A to od sprawności i szybkości w dostosowywaniu się do tych wymogów naszych firm zależy konkurencyjność całej polskiej gospodarki” - zauważyła Agnieszka Skorupińska.

Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach to jedno z najważniejszych wydarzeń ekonomiczno-biznesowych w Polsce. W dniach 25-27 kwietnia, podczas 150 sesji z udziałem tysiąca prelegentów, poruszane są najbardziej aktualne tematy istotne dla rozwoju gospodarki kraju, regionu i całego kontynentu.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 27.04.2022, 08:44
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ