Newsletter

Blisko 1/4 Polaków chciałaby pracować w firmie międzynarodowej. Nowy raport Evolution

20.07.2022, 10:56aktualizacja: 20.07.2022, 11:03

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Aż 1/4 Polaków zastanawia się nad przebranżowieniem do IT, jak wynika z raportu międzynarodowej firmy Evolution. Jednocześnie 23 proc. badanych chciałoby pracować w firmie zagranicznej, a 24 proc. deklaruje, że pragnie znaleźć zatrudnienie w firmie skandynawskiej. Natomiast 43 proc. osób uważa, że praca w firmie wielokulturowej ma więcej zalet niż wad.

To, co dla nas najważniejsze w pracy, to dobre relacje w zespole (80 proc. badanych), satysfakcjonujące zarobki (72 proc.) i zadowolenie z wykonywanych obowiązków (56 proc.). Dla Polaków ważna jest również relacja z szefem, ta odpowiedź znalazła się na czwartym miejscu - zaznaczyło ją 52 proc. badanych.

Już 1/4 Polaków chce do IT, a 23 proc. badanych chciałoby pracować w firmie międzynarodowej

Blisko 1/4 Polaków (24 proc.) deklaruje, że myśli o zmianie branży na IT, a 44 proc. nie ma zdania na ten temat. Tylko 32 proc. ankietowanych powiedziało jasno, że nie myśli o tej branży w kontekście swojej kariery zawodowej. Jednocześnie 23 proc. badanych powiedziało, że chciałoby znaleźć zatrudnienie w firmie międzynarodowej, 40 proc. osób nie chciałoby mieć za pracodawcę firmy zagranicznej, a 31 proc. nie ma zdania na ten temat.

„Coraz częściej stosowany przez firmy zdalny model pracy, umożliwia wielu specjalistom podjęcie pracy w firmach z całego świata. Już blisko co czwarty Polak chciałaby być zatrudniony w firmie stosującej taki model pracy. Jako Evolution również zatrudniamy specjalistów z całego świata i widzimy, jak ogromny potencjał tkwi w takim układzie. Jako pracodawca bez ograniczeń możemy ściągać najlepsze talenty do naszych zespołów, a nasi pracownicy mają dzięki temu okazję wymieniać się wiedzą z osobami z całego świata, a to bardzo cenne doświadczenie” – komentuje Konrad Bromiński, senior HR manager w Evolution.

Praca w firmie skandynawskiej jest interesująca dla 24 proc. Polaków

Co ciekawe 23 proc. Polaków zadeklarowało, że chciałoby pracować w firmie międzynarodowej, natomiast kiedy doprecyzowano pytanie i wskazano w nim firmy skandynawskie już 24 proc. tej grupy ankietowanych wyraziło chęć pracy w takiej firmie.

Wśród firm międzynarodowych, firmy o korzeniach skandynawskich cieszą się bardzo dobrą opinią. Firma Evolution postanowiła sprawdzić, z czego to wynika i zapytała Polaków o to, z jakimi wartościami kojarzy się im praca w takiej firmie. Najwięcej osób (39 proc.) wskazało na przyjazną atmosferę. Kolejne odpowiedzi to: inwestowanie w rozwój pracowników (34 proc.), dążenie do równości płac (31 proc.), elastyczność pod względem wymiaru zatrudnienia oraz godzin pracy (29 proc.), skracanie czasu pracy dla rodziców małych dzieci (22 proc.), transparentny styl komunikacji (21 proc.), płaska hierarchia (19 proc.) oraz work-life balance (16 proc.).

Praca w zespole wielokulturowym dla 43 proc. Polaków ma więcej zalet niż wad

Jak wynika z raportu Evolution 40 proc. Polaków chciałoby pracować w firmie wielokulturowej. Niezdecydowanych w tej kwestii jest 37 proc. badanych, a 22 proc. jasno wskazuje, że nie pragnie pracować w takiej firmie. Dla 43 proc. Polaków praca w zespołach wielokulturowych ma więcej zalet niż wad, a 45 proc. osób odpowiedziało, że nie wie. Zaledwie 12 proc. Polaków uważa, że firma wielokulturowa ma więcej wad niż zalet. 

Źródło informacji: Evolution

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.07.2022, 10:56
Źródło informacji Evolution
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ