Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Braight oferuje oprogramowanie do analizy behawioralnych danych klientów, które pozwala przewidzieć ich przyszłe zachowania i stanowi alternatywę dla tradycyjnych systemów oceny ryzyka kredytowego. W stolicy Rumunii komisja konkursowa była jednogłośna – wyróżniła Braighta za: „zaawansowaną i kreatywną technologię, która ma potencjał do tego, by globalnie zrewolucjonizować świat finansów”.
„Dzięki niej instytucje finansowe są w stanie lepiej zrozumieć potrzeby klientów, a także otwierać się na osoby dotąd nieubankowione. Doceniliśmy ten biznes nie tylko za technologiczną innowacyjność, ale też za jego społeczne znaczenie” - mówił Dan Oros z Google, jeden z jurorów konkursu.
„Braight bazując na zebranych w sieci danych użytkownika, pomaga osobom niemieszczącym się w bankowych normach budować ich wiarygodność, czyli demokratyzuje dostęp do bezpiecznych kredytów i pożyczek” - tłumaczył Maciej Jarząb, CEO Braight Technologies.
Konkurs Spotlight jest dedykowany startupom technologicznym we wczesnej fazie rozwoju (tzw. early-stage). W tegorocznym finale znalazło się 6 biznesów z Europy Wschodniej. Jurorzy oceniali nie tylko pomysł, ale też samą prezentację, czyli tzw. pitch. Jarząb zdobył najwyższe uznanie komisji w obu kategoriach, a jego mistrzowskie wystąpienie sprawiło, że od razu rozdzwoniły się telefony.
„Ja byłem jeszcze na scenie, a koledzy z Braighta już rozmawiali z potencjalnymi inwestorami z całej Europy” – opowiadał Jarząb.
Organizowana od 2009 roku konferencja How to Web to najważniejsze tego typu wydarzenie w regionie, skupiające nie tylko młodych przedsiębiorców, ale też ekspertów reprezentujących takich technologicznych gigantów jak Google czy UiPath. W tym roku odbywała się w dniach 21-22 września i towarzyszyło jej hasło „It’s Time to Build”, podkreślające wagę współpracy innowatorów i inwestorów w projektowaniu wspólnej przyszłości. Braight w Bukareszcie oprócz nagrody zdobył imponującą popularność i znacząco poszerzył swoje zasięgi.
„Prawie pół miliona euro to oczywiście wspaniałe wyróżnienie i potężne wsparcie, ale tym, co cieszy nas najbardziej, jest ogromne zainteresowanie inwestorów. Dzięki nagrodzie na stole pojawiły się konkretne liczby w postaci dziesiątek milionów euro, co oznacza, że mamy teraz duży komfort. Możemy uważnie przeanalizować wszystkie oferty i przyjąć tylko najlepsze. Pod tym względem ta wygrana to prawdziwy >>game changer<<. Co więcej, partnerzy konferencji, m.in. Orange, chcą z nami rozpocząć biznesową współpracę” – podkreślał CEO spółki.
Dla startupów sytuacja, w jakiej znalazł się Braight, jest stanem niezwykle pożądanym, ale też rzadkim. Spółka, obecna już na rynkach w Stanach Zjednoczonych, Polsce, Czechach, Hiszpanii i Meksyku, umocniła swoją pozycję i wiarygodność w Europie Wschodniej, otwierając sobie drogę do klientów z Rumunii, Bułgarii czy Węgier. Na kilka miesięcy przed zamknięciem inwestycyjnej rundy A, która potrwa do końca 2022 roku, Braight nie musi już zabiegać o uwagę inwestorów i może skupić się na strategicznym planowaniu rozwoju. Oznacza to, że spółka spośród napływających do niej ofert wybiera te pochodzące od inwestorów realnie liczących się w sektorze finansów.
„Nie chodzi już o wsparcie wyłącznie kapitałowe, lecz także merytoryczne” – mówił Jarząb.
Dzięki nagrodzie z How to Web spółka nie tylko zdobyła nowych klientów z Europy Wschodniej, ale też zwiększyła swoją widzialność w Polsce. Wszystko wskazuje na to, że w roku 2023 Braight sięgnie po status „jednorożca”, przyznawany startupom, których wycena przekroczyła miliard dolarów. Kolejna runda inwestycyjna, jak podkreślają przedstawiciele firmy: „będzie miała charakter jakościowy. Zapraszamy do niej przede wszystkim inwestorów współpracujących z globalnymi instytucjami finansowymi”.
KONTAKT:
Maciej Jarząb
tel. kom. +48 518 673 569
e-mail: m.jarzab@braight.tech
Źródło informacji: Braight Technologies
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.10.2022, 10:08 |
Źródło informacji | Braight Technologies |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Command Alkon to Showcase Innovative Cloud Solutions for Heavy Building Materials Suppliers at bauma 2025
Materials Suppliers and Producers Sure to Gain a New Outlook on How Cloud Solutions Simplify Daily Tasks, Improve Decision Making, and Ensure More Secure, Scalable, and Efficient Operations.- 04.03.2025, 11:01
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: GlobeNewswire
-
Image
Rimini Street ogłasza wyniki finansowe i operacyjne za IV kwartał i rok podatkowy 2024
Wybrane najważniejsze wyniki finansowe za IV kwartał:
Przychód wyniósł 114,2 mln USD, co oznacza wzrost o 1,9% w ujęciu rok do roku.
Marża brutto wyniosła 63,7% w porównaniu z 61,0% w ubiegłym roku.
Należności z faktur wyniosły 172,1 mln USD, co stanowi wzrost o 7,1% w ujęciu rok do roku.- 04.03.2025, 10:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Ponad 36 mld euro w 2023 r. i wzrost o 35 proc. - handel między Polską a Wielką Brytanią kwitnie pomimo Brexitu PAP
Wartość wymiany towarów i usług między Polską a Wielką Brytanią osiągnęła 36,4 mld euro, co oznacza wzrost o 35 proc. w porównaniu do 2018 r. - wynika z raportu Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej (BPCC). Najwyższy, 70-procentowy wzrost dotyczy wymiany usług. „Widzimy coraz większy napływ kapitału polskich firm, które osiągnęły zdolności inwestycyjne do ekspansji zagranicznej” - podkreślił Michał Obiegała z BPCC.- 04.03.2025, 10:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ