Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W dobie wyzwań
W ostatnich latach stanęliśmy przed wieloma nowymi, globalnymi wyzwaniami. Pandemia COVID-19, wojna w Ukrainie, kryzys energetyczny i klimatyczny to tylko niektóre czynniki, które zmieniły rzeczywistość wokół nas. Wpłynęły na nasze postawy i oczekiwania – również te konsumenckie.
Wyzwaniom tym muszą sprostać nie tylko organizacje międzynarodowe czy rządy, ale także biznes. Niezależnie od motywacji klienta - oszczędności, troski o klimat czy wygody - obecnie jest on coraz bardziej świadomy i wymagający. O tym, jak mogą wyglądać oczekiwania klienta w przyszłości oraz jak wyjść im naprzeciw opowiada Marina Dubakina.
Doświadczenie prawdziwego omnichannelingu
Pandemia COVID-19 zmieniła zasady prowadzenia biznesu i okazała się testem wytrzymałości i elastyczności m.in. w sektorze handlu. W obliczu tego wyzwania, IKEA postanowiła rozwinąć omnikanałowość, która opiera się na dopasowaniu kanałów sprzedaży do potrzeb klientów. Inwestycja w rozwinięcie możliwości zakupów w wybranym czasie i kanale sprzedaży: aplikacji, stronie internetowej oraz wprowadzenie większej liczby rozwiązań samoobsługowych, przyniosła konkretne efekty.
Jak tłumaczy Marina Dubakina:
„W IKEA zdaliśmy sobie sprawę, że pandemia COVID-19 zmienia rzeczywistość i wymaga od nas jeszcze większej elastyczności. W konsekwencji przyspieszyliśmy naszą transformację cyfrową w kierunku rozbudowy różnych kanałów sprzedaży – omnikanałowości. Stworzyliśmy środowisko, w którym sklepy stacjonarne i kanały cyfrowe uzupełniają się i pozwalają każdemu klientowi wybrać, gdzie i kiedy chce się z nami spotkać”.
„Dzięki przyjętej strategii, która zakładała zwiększenie dostępności oferty IKEA, m.in. poprzez rozbudowę Punktów Odbioru Zamówień IKEA, dostęp do tysięcy paczkomatów czy otwarcie nowych miejsc spotkań z klientami - Studia Planowania IKEA - wzmocniliśmy się zarówno w handlu stacjonarnym, jak i internetowym. W tym drugim przypadku zadbaliśmy nie tylko o odświeżenie i unowocześnienie naszej strony internetowej, ale także uruchomiliśmy >>najmniejszy sklep IKEA na świecie<< – czyli aplikację marki. Dzięki temu, w roku finansowym 2021 udział sprzedaży online w całkowitej sprzedaży IKEA wyniósł aż 29 proc, w porównaniu do 10 proc. przed pandemią”.
Cyrkularność i przystępność
„Ambicją IKEA jest dążenie do tego, aby do 2030 roku być biznesem cyrkularnym i pozytywnym dla klimatu. Globalnie IKEA pracuje nad tym, by począwszy od 2030 r. wszystkie oferowane klientkom i klientom produkty wykonywane były wyłącznie z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu” – mówi Marina Dubakina.
Dlatego w ofercie IKEA znajdziemy produkty przystępne cenowo, które jednocześnie mogą być ponownie przetwarzane, wykorzystywane lub zostały wyprodukowane z surowców odnawialnych. IKEA wprowadziła także usługę „Oddaj i zyskaj”. W jej ramach można odsprzedać w sklepach IKEA niektóre meble, które mogą zostać kupione przez kolejnych klientów. To sposób na przedłużenie ich cyklu życia oraz oferowanie produktów i usług, które pozwalają podejmować decyzje lepsze dla domu oraz środowiska.
IKEA odpowiada także na wyzwania klimatyczne i związane z tym zmiany na rynku energii, które są zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju People&Planet Positive. Zarówno IKEA Retail, jak i cała Grupa Ingka, przechodzą od kilku lat prawdziwą zieloną transformację. Do inwestycji w odnawialne źródła energii IKEA zachęca również swoich klientów, którym wraz ze spółką E.ON oferuje zakup i instalację paneli fotowoltaicznych. Marka dostrzega, że troska o planetę to coraz ważniejsza wartość dla klientów, dla których nie tylko cena ma znaczenie.
Wyzwania i potrzeby świadomych konsumentów
Trudnym wyzwaniom współczesności sprostać można także na drodze budowania relacji z klientami – dzięki zrozumieniu ich potrzeb i motywacji oraz kierowaniu się wartościami, które mają coraz większe znaczenie również w biznesie.
„Chcemy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, ale też doskonalić się każdego dnia. Zależy nam, żeby dzielić się swoimi doświadczeniami, inspirować innych i samemu czerpać inspiracje. Dyskusja podczas Europejskiego Forum Nowych Idei jest do tego doskonałą okazją” – przekonuje Marina Dubakina.
Jaki wpływ na konsumpcję dóbr mają trudne do przewidzenia czynniki zewnętrzne oraz towarzyszące im niepokoje społeczne? Na to i wiele innych pytań odpowiedzą uczestnicy EFNI podczas panelu „Konsument przyszłości: nadmiar, umiar, wygoda?”. Odbędzie się on 14 października o godz. 12:00 w sali Atrium C w hotelu Radisson w Sopocie.
Więcej na efni.pl
Źródło informacji: Konfederacja Lewiatan
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.10.2022, 09:15 |
Źródło informacji | Konfederacja Lewiatan |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE