Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Po błyskotliwym zwycięstwie w pierwszym etapie legendarnego wyścigu The Ocean Race na trasie Alicante - Mindelo (Cabo Verde), zespół WindWhisper Racing Team nie spoczywa na laurach. Załoga wykorzystuje czas do intensywnych treningów i sprawdzania jachtu w różnych warunkach. Z Wysp Zielonego Przylądka łódź pożeglowała na drugą stronę Atlantyku. Na akwenach wokół karaibskich wysp są teraz doskonałe warunki do szlifowania formy, a monotonię treningów przerywają regatowe emocje.
20 lutego br. WindWhisper stanął na starcie wyścigu RORC Caribbean 600. Organizowane po raz 14. regaty wypracowały sobie dobrą renomę, zyskując miano żeglarskiego klasyku. Licząca 600 mil malownicza trasa wiodła przez archipelag Małych Antyli. Początek i meta zlokalizowane były na Antigui, a po drodze żeglarze mieli do wykonania szereg zwrotów przy zmiennych wiatrach pomiędzy kilkunastoma wyspami.
W regatach wzięło udział 70 załóg z 16 krajów. WindWhisper, który tym razem poprowadził brazylijski skipper Joca Signorini, osiągnął metę po 49 godzinach, 54 minutach i 20 sekundach. Dzięki temu w klasyfikacji Line Honours jednokadłubowców jacht zajął trzecie miejsce. Zwyciężył amerykański 74-stopowy slup Pyewacket 70 pod powództwem Roya Disneya. WindWhisper okazał się najlepszy w swojej klasie VO65 (przed Ambersail 2), natomiast w klasyfikacji IRC Super 0 uplasował się na trzeciej pozycji. Polska ekipa płynęła w następującym składzie:
- Joca Signorini
- Martin Strömberg
- Liz Wardley
- Mateusz Gwoźdź
- Arianne van de Loosdrecht
- Kacper Gwoźdź
- Szymon Cierzan
- Marcin Sutkowski
- Robert Gwoźdź
- Antonio Cuervas-Mons
- Stanisław Bajerski
To nie koniec startów na Karaibach. W dniach 2-5 marca WindWhisper Racing Team weźmie udział w 43. edycji popularnych regat St. Marteen Heineken Regatta. Natomiast start do drugiego etapu The Ocean Race zaplanowano na 8 czerwca w Aarhus.
Facebook: www.facebook.com/WindWhisperRacingTeam
Instagram: www.instagram.com/TeamWindWhisper
Strona internetowa: www.teamwindwhisper.com
KONTAKT:
Krzysztof Romański
tel. +48 502 295 624
e-mail: media@teamwindwhisper.com
Źródło informacji: WindWhisper Racing Team
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.03.2023, 14:56 |
Źródło informacji | WindWhisper Racing Team |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Midea zostanie nowym głównym partnerem FC Barcelony
Globalna marka numer 1 w dziedzinie inteligentnych artykułów gospodarstwa domowego podpisuje pięciosezonową umowę, w ramach której jej logo trafi na koszulki FC Barcelony od sezonu 2026/2027.- 03.09.2025, 08:49
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire
-
Ponad 90% rodziców rezygnuje ze swoich potrzeb, by sfinansować edukację dzieci
- 03.09.2025, 08:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Smartney Grupa Oney
-
Image
DHL eCommerce Polska wspiera zdrowie psychiczne młodzieży. Start kampanii „Zatrzymaj hejt - nadawaj dobro” w ramach programu „Mów Do Mnie - #TokTuMi”
Początek roku szkolnego to doskonały moment, aby zwrócić uwagę na jedno z najpoważniejszych wyzwań młodego pokolenia - zdrowie psychiczne. DHL eCommerce Polska we współpracy ze Stowarzyszeniem Mentalnie Równi, organizatorem programu „Mów Do Mnie - #TokTuMi”, rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną „Zatrzymaj hejt - nadawaj dobro”. W ramach programu firma obejmie patronatem lekcje poświęcone dwóm kluczowym obszarom: przeciwdziałaniu hejtowi rówieśniczemu oraz mądremu korzystaniu z nowych technologii. W akcji ma wziąć udział 38 000 uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz ich rodzice i nauczyciele.- 01.09.2025, 12:45
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: DHL
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ