Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Położony w pobliżu centrum miasta, w bliskim sąsiedztwie dworców autobusowego i kolejowego okazały budynek jest zlokalizowany pomiędzy aleją Wolności, ul. Jana III Sobieskiego i ul. Boya-Żeleńskiego.
Powstał przed I wojną światową na zamówienie wielkiego księcia Michała Romanowa.
Był wówczas największym gmachem mieszkalnym w Częstochowie. Po zakończeniu drugiej wojny światowej budynek przechodził różne koleje, a w końcu stał się częścią komunalnego zasobu gminy i został przeznaczony na cele mieszkalno-użytkowe.
Mimo doraźnych prac zlecanych przez kolejnych administratorów obiektu (kompleksowy remont przekraczał ich możliwości finansowe) jego stan przez powojenne dziesięciolecia się pogarszał. Dlatego okazały budynek decyzją Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego został ostatecznie wyłączony z użytkowania. W latach 2017-2018, już po tej decyzji, przeprowadzono w nim niezbędne prace zabezpieczające, zlecone przez ZGM TBS. W ich zakres weszła m.in. wymiana pokrycia dachu, naprawa i przemurowanie części zniszczonych ścian zewnętrznych, stabilizowanie ścian wewnątrz budynku, a także zamurowanie okien i balkonów.
Całkowita powierzchnia użytkowa „Domu Księcia” wynosi 10,2 tys. m2, a kubatura 55 242 m3. Kamienica ma wpis do wojewódzkiej ewidencji zabytków.
Zgodnie ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Częstochowy, budynek leży w strefie zabudowy usługowo-mieszkaniowej.
Dom Księcia wraz z otoczeniem posiada dostęp do pełnego uzbrojenia miejskiego. Od pewnego czasu jest w ofercie inwestycyjnej miasta.
We wcześniejszych postępowaniach przetargowych, w których nikt nie wpłacił wadium, cena działek z kamienicą wynosiła najpierw 10,3 mln zł (zgodnie z ostatnią wyceną nieruchomości), a następnie została obniżona do 7,5 mln zł.
W trzecim przetargu cena wywoławcza została ponownie zmniejszona (w przetargu można obniżyć ją maksymalnie do 50% oszacowanej przez rzeczoznawcę wartości nieruchomości) i będzie wynosić przy kolejnej próbie sprzedaży 5,5 mln zł (Dom Księcia wraz z działkami przylegającymi niezbędnymi do obsługi budynku).
Przetarg zaplanowano na 10 maja, natomiast 5 maja upływa termin wpłaty wadium w wysokości 1,1 mln zł.
Z ogłoszeniem przetargowym i szczegółowymi warunkami przetargu można zapoznać się w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Częstochowy.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.03.2023, 06:48 |
Źródło informacji | UM Częstochowa |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ