Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Ministerstwo Infrastruktury informuje:
W Łowiczu otwarto wiadukt nad torami linii Warszawa – Poznań. Inwestycja powstała we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych SA i Miasta Łowicza.
– Modernizacja trasy Warszawa - Poznań to inwestycja kluczowa w skali kraju. Na wielkopolskim odcinku modernizacja linii już zapewniła wygodniejsze podróże i bardziej dostępną kolej. Kontynuujemy te pozytywne zmiany w woj. łódzkim. Dzięki takim budowom jak w Łowiczu, poprawia się standard życia mieszkańców i łatwiej można prowadzić biznes. Z nowoczesnych rozwiązań korzysta kolej i wszyscy mieszkańcy – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Wiadukt to pięcioprzęsłowy obiekt o konstrukcji łukowej. Ma długość 180 metrów. Na wiadukcie powstały oddzielne ścieżki dla pieszych i rowerzystów. Obiekt ma nowe oświetlenie. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano pochylnię oraz windę. Budowa wiaduktu kosztowała ponad 21 mln zł. Kwotę ok. 16,5 mln zł przeznaczyły PKP PLK SA, a Miasto Łowicz prawie 5 mln zł. W ramach inwestycji realizowanej przez miasto wybudowany został nowy układ drogowy zintegrowany z wiaduktem.
– PKP Polskie Linie Kolejowe SA kończą inwestycję między Warszawą a Poznaniem wartą ponad 2 mld zł. Efektywnie wykorzystujemy m.in. środki unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Takie inwestycje jak w Łowiczu prowadzone są przy utrzymanym ruchu pociągów. Jest to ważne dla przewozów pasażerskich i towarowych oraz rozwoju gospodarki – stwierdził Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Modernizacja trasy Warszawa – Poznań na odcinku Sochaczew - Żychlin
Na stacji Łowicz Główny podróżni korzystają z dwóch nowych, wyższych peronów oraz przejścia podziemnego z windami dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na całym odcinku Żychlin – Łowicz – Sochaczew wymieniono tory i sieć trakcyjną. Sprawne przejazdy pociągów zapewni lokalne centrum sterowania (LCS), wyposażone w komputerowy system nadzoru nad ruchem kolejowym. Planowane zakończenie wszystkich robót w połowie 2023 r.
Inwestycja na trasie Poznań – Warszawa umożliwi dogodne łączenie ruchu pasażerskiego i towarowego na linii, będącej ważną częścią korytarza TEN–T Morze Północne ‒ Bałtyk. Efektem prac będzie większy komfort oraz wyższy poziom bezpieczeństwa na torach między stolicą Polski i stolicą Wielkopolski. Istotnie poprawi się przepustowość linii – na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Zapewnione będą lepsze warunki przewozu towarów.
Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” warty jest ponad 2 mld zł. Wykonywany jest z wykorzystaniem środków z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF).
Planowane zakończenie prac nastąpi w połowie 2023 r.
Więcej informacji o efektach inwestycji dostępnych jest na stronie internetowej projektu. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ mmu/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 17.03.2023, 14:40 |
Źródło informacji | MI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |