Pobierz materiał i Publikuj za darmo

• Behind The Meter solution allows to overcome the constraints associated with connecting renewable energy projects to the electricity grid.
• Transaction allows Greenvolt to take another step in the asset rotation strategy that has been set.
• The goal is to reach the sale of at least 200 MWp during this year, both in Poland and Portugal.
Greenvolt - Energias Renováveis had signed a Letter of Intent for the sale of a wind power generation project with a capacity of 8 MWp in Poland. The transaction now agreed should be carried out for an amount of around 18.8 million euros.
Through Greenvolt Power, a 100% owned subsidiary for the large-scale renewable energy projects, Greenvolt agreed with the sale of this wind farm located in northwest Poland, with a transaction price that implies a €2.35 million per MWp.
The energy generated by this park will be consumed directly by the buyer ("Behind The Meter" solution, without injection into the grid). The park should be "Ready to Build" (RtB) during the third quarter of this year, reaching the “Commercial Operation Date” (COD) status in the final months of 2024.
"This is an extremely relevant operation, in the sense that we managed to reach high values per MWp for a Behind The Meter solution", says Radek Nowak, CEO of Greenvolt Power, highlighting the advantage of this solution that allows overcoming the constraints associated with connecting renewable energy projects to electricity grid in Poland.
"We are witnessing a growing appetite for the renewable energy projects that we develop and subsequently sell, following the asset rotation strategy that we have committed to with our stakeholders", adds João Manso Neto, CEO of the Greenvolt Group.
Greenvolt is a promoter of large-scale wind and solar photovoltaic projects, operating in several European markets and the American market, with a pipeline of 6.9 GW - with 2.9 GW in RtB status by the end of this year.
Currently, more than 300 MWp of wind and solar energy capacity are already under construction in six countries, with the Greenvolt projecting the sale of at least 200 MWp throughout this year, both in Poland and Portugal.
In addition to the production of energy from biomass, from forest and urban wood residues, Greenvolt operates in the strategic segment of distributed generation of renewable energy, both in the business and residential segments. It has a total backlog of 148.9 MWp, to which 52.5 MWp contribute through PPAs.
CONTACT:
BA&N Communications Consultancy
Armandino Geraldes
e-mail: ang@ban.pt
tel. + 93 426 66 37
-
Paulo Moutinho
e-mail: pm@ban.pt
tel. + 96 149 07 21
Source: Greenvolt
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.04.2023, 12:00 |
Źródło informacji | Greenvolt |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
ORLEN dwukrotnie zwiększył fundusz wsparcia dla straży pożarnych
W tym roku koncern rozdysponuje rekordową pulę aż 20 milionów złotych. „ORLEN na straży” to wsparcie dla jednostek Ochotniczej i Państwowej Straży Pożarnej. Granty o wartości do 150 tys. zł będą przeznaczone na zakup nowoczesnego sprzętu i specjalistyczne szkolenia.- 05.05.2025, 15:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
-
Image
Od małej firmy do dostawcy NATO: Wojas świętuje 35-lecie z przychodem ponad 400 mln zł
Rok 2025 jest ważny dla polskiej marki Wojas, która z okazji jubileuszu 35-lecia może pochwalić się wzrostem sprzedaży detalicznej o 5% rok do roku, osiągając ponad 400 mln zł przychodu. Produkcja samego obuwia w zeszłym roku przekroczyła 900 000 par, a marka aktywnie działa już na 10 europejskich rynkach. Jako jedyny polski producent, Wojas dostarczał specjalistyczne obuwie dla NATO i polskich służb mundurowych, co potwierdza najwyższą jakość produktów.- 05.05.2025, 14:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Wojas
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ