Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Beata Drzazga, założycielka BetaMed SA, podkreśliła, że transformacja cyfrowa jest nieodzowna i stanowi kluczowy element przewagi konkurencyjnej. Jednakże należy pamiętać, że za tą transformacją stoją ludzie, a kultura organizacyjna i różnice pokoleniowe mają istotne znaczenie.
„Żyjemy w erze cyfrowej. Cyfrowa transformacja integruje technologie w tak wielu obszarach, że dokonanie znaczących zmian w sposobie działania organizacji nie jest wyborem, a wymogiem. To inwestycja, która zapewnia naturalną przewagę konkurencyjną nad firmami, dla których sztuczna inteligencja czy Internet rzeczy (IoT) pozostają terminami futurystycznymi. To zgubne myślenie może wiele kosztować takie firmy. Dlatego warto skupić się na poszukiwaniu przestrzeni, gdzie nowe technologie mogą znaleźć zastosowanie i wpływać na rozwój firmy. Warto też dostrzegać ludzką twarz owej transformacji, której są ludzie. Mamy bowiem do czynienia ze zmianą kulturową i różnicami pokoleniowymi w ramach tej samej organizacji a nawet tych samych zespołów. Wdrażanie nowych technologii wymaga przedefiniowania podejścia do całej kultury organizacyjnej. Firmy powinny być przygotowane na elastyczne dostosowanie swoich struktur i procesów i oczywiście na przeszkolenie załogi w zakresie korzystania z nowych systemów. Rosnąca stale liczba urządzeń mobilnych, chmura obliczeniowa i rozwój IT powodują, że przedsiębiorca musi podejść do kwestii ochrony danych w sposób holistyczny, umiejętnie korzystać, odpowiednio je przetwarzać i wyciągać z nich wnioski. To zwiększa szanse na dynamiczny rozwój biznesu, nakładając jednak szereg wyzwań, przed którymi stają nowoczesne organizacje” - mówiła Beata Drzazga.
W kolejnej debacie Robert Paszkiewicz, szef regionu CEE w OVHcloud, wskazał na wyzwania, z jakimi będą się borykać firmy w najbliższych latach.
„Bieżący rok analitycy McKinsey trafnie określili czasem prób i testów. To stwierdzenie celnie odzwierciedla powolne wychodzenie na prostą po rynkowych zawirowaniach związanych m.in. z postcovidową rzeczywistością, którą zatrząsnęła wojna w Ukrainie, galopująca inflacja, szybujące podwyżki prądu, wreszcie zaburzone łańcuchy dostaw i deficyt komponentów. Stąd w najbliższym czasie typowałbym, że firmy czeka optymalizacja kosztów (kontynuacja lub dopiero jej początek). Optymalizacja, którą w OVHcloud rozumiemy jako inwestycję i w czym świetnie wspierają biznes nowe technologie. Biznes czeka także implementacja dyrektywy związanej z przepisami ESG, a także konsekwentne wdrażanie długofalowej strategii docierania do nowego pokolenia konsumentów - świadomych, krytycznych i wrażliwych na cenę” - podkreślił Robert Paszkiewicz.
Wszystkie te elementy stanowią klucz do sukcesu organizacji w erze cyfrowej, gdzie umiejętne zarządzanie zmianą i dostosowanie się do nowych technologii są niezbędne dla utrzymania konkurencyjności na rynku. Więcej w debatach dostępnych na stronach Capital24tv.pl
O trendach w zarządzaniu z Ritą Schultz rozmawiały: Beata Drzazga, założycielka BetaMed SA oraz Alex Kazimierski, Executive Director Morgan Philips Group. O trendach w zarządzaniu - YouTube.
O generowaniu oszczędności w firmach z Tomaszem Sańpruchem rozmawiali: Robert Paszkiewicz, szef regionu CEE w OVHcloud, Łukasz Rumowski, dyrektor Działu Inwestycji i Marketingu Arcus SA oraz Paweł Chmielewski, dyrektor Działu Ubezpieczeń Majątkowych, Willis Towers Watson Polska sp. z o.o. Generowanie oszczędności dla firm, czyli usługi wspierające funkcjonowanie biznesu - YouTube.
Źródło informacji: Capital24tv.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.05.2023, 11:01 |
Źródło informacji | Capital24tv.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
DPD Pickup najbardziej dostępną siecią nadań i odbiorów paczek w Polsce - już 30 000 lokalizacji w całej Polsce
W dobie dynamicznego rozwoju e-commerce skala oczekiwań, zarówno sprzedających, jak i konsumentów, w zakresie realizacji usług kurierskich, rośnie w zawrotnym tempie. Działając na polskim rynku od ponad 33 lat, w odpowiedzi na te wymagania, DPD Polska daje jeszcze większy wybór możliwości nadań i odbiorów. Poza oferowaniem doskonałych usług dostaw kurierskich na adres, firma konsekwentnie rozbudowuje sieć dostaw poza domem - DPD Pickup. Jej rozwój osiągnął właśnie kamień milowy - 30 000 punktów i automatów paczkowych w całej Polsce i ponad 110 000 w Europie.- 14.11.2024, 12:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: DPD