Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- 22% osób LGBTQ+ w Polsce uważa, że odniosłoby większy sukces zawodowy jako heteroseksualiści;
- 97% respondentów heteroseksualnych byłoby dokładnie tą samą osobą w świecie wirtualnym, co w rzeczywistości;
- zaledwie 7% kobiet udawałoby mężczyznę w internecie;
- większość osób powyżej 40. roku życia podałaby się za młodszych, aby osiągnąć sukces zawodowy.
Metaverse łączy świat rzeczywisty ze światem wirtualnym, a tym samym otwiera wiele nowych możliwości - między innymi, możliwość swobodnego wyboru pewnych cech osobowości i własnego wyglądu w postaci awatara. Wielu Polaków uważa, że odniosłoby większy sukces zawodowy jako ktoś inny niż ich „prawdziwe ja”. Około jedna czwarta osób LGBTQ+ w Polsce świadomie wybrałaby awatara i udawała heteroseksualistów. Podobnie jest w przypadku pozostałych krajów. Natomiast heteroseksualiści nie widzą żadnej korzyści w ukrywaniu swojej orientacji seksualnej: 97% byłoby dokładnie tą samą osobą w świecie wirtualnym, co w świecie rzeczywistym. Są to jedne z wyników ankiety przeprowadzonej wśród 1000 osób w Polsce przez firmę konsultingową Boston Consulting Group (BCG) w okresie poprzedzającym Miesiąc Dumy LGBTQ+ (eng. Pride Month).
Polskie kobiety nie postrzegają swojej płci jako ograniczenia sukcesu zawodowego - w przeciwieństwie do kobiet w innych krajach europejskich
Kobiety w Polsce widzą równość płci w możliwościach kariery zawodowej: tylko 7% kobiet wybrałoby męskiego awatara, aby awansować zawodowo - czyli o połowę mniej niż w Niemczech i niemal 70% mniej niż w Austrii czy Czechach. Kobiety w Polsce są pewne swojego sukcesu zawodowego niezależnie od płci i wierzą, że możliwe jest znalezienie naprawdę równych szans zatrudnienia. Inaczej jest w przypadku wyglądu: wirtualne awatary ankietowanych kobiet niemal dwa razy częściej mają wzrost powyżej 170cm wbrew temu, co sugeruje rzeczywistość. Około 20 procent kobiet odpowiada, że chciałoby być szczuplejszymi i młodszymi - tyle samo co w Niemczech, ale mniej niż w Austrii czy Szwajcarii. Podobnie pod względem wagi i wieku jest w przypadku mężczyzn.
Większość ankietowanych twierdzi, że młodsze alter ego radziłoby sobie lepiej zawodowo
Już w wieku 40 lat większość respondentów uważa, że lepiej poradziłoby sobie zawodowo z młodszym alter ego. Niemal co druga osoba w wieku 40-49 lat odmłodziłaby się w wirtualnym świecie, aby uzyskać lepsze możliwości kariery. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni uważają, że czas między 30. a 40. rokiem życia jest najlepszym okresem na sukces zawodowy.
„Zbudowanie w pełni inkluzywnych miejsc pracy nadal wymaga wiele do zrobienia. Kwalifikacje nie mają płci ani wieku. Aby nie tylko przyciągnąć najlepsze talenty, ale także je zatrzymać, firmy muszą aktywnie promować różnorodność” - podkreśla Natalia Kwiecień, dyrektor ds. rekrutacji w warszawskim biurze BCG.
Inwestycja w różnorodność to inwestycja w przyszłość firmy
Czerwcowy Miesiąc Dumy stanowi przykład wolności społeczności LGBTQ+ na całym świecie, aby móc pokazywać swoje „prawdziwe ja” w każdych okolicznościach.
„Potrzebujemy otwartości i różnorodności w miejscu pracy, by znaleźć kreatywne rozwiązania problemów naszych czasów. Firmy, które inwestują w różnorodność, przede wszystkim inwestują w swoją przyszłość” - mówi Agnieszka Szer-Andrzejczak, Diversity Leader w warszawskim biurze BCG.
Źródło informacji: BCG
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.06.2023, 09:33 |
Źródło informacji | BCG |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |