Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Związek Szkółkarzy Polskich oraz Agencja Promocji Zieleni jak co roku zjednoczy branże związane z zielenią podczas jedynych w swoim rodzaju, znanych i cenionych w kraju i zagranicą targów ZIELEŃ TO ŻYCIE, które zagoszczą w Warszawie na przełomie sierpnia i września. Tym razem jednak organizatorzy w sposób szczególny traktują to wydarzenie, które zostało powołane równo 30 lat temu w celu popularyzacji drzew, krzewów, bylin i innych roślin, a także ogrodów i terenów zieleni.
Trzydziestym urodzinom najbardziej zielonych targów w Polsce towarzyszyć będzie bogaty program otwartych branżowych spotkań i szkoleń, które mają przynieść solidną porcję informacji oraz odpowiedzi na ważkie pytania dotyczące przyszłości. Wszystko to pod hasłem „Nowe czasy, nowe wyzwania”, które odnosi się do zmian w świadomości, potrzebach i wartościach ludzi w ostatnich latach. Stąd też lejtmotywami tegorocznej edycji będą bioróżnorodność i zmiany klimatyczne.
Dobrze zakorzeniona inicjatywa
Zdaniem pierwszego prezesa ZSzP – Jana Grąbczewskiego, ważny od samego początku i niezmiennie aktualny był i pozostaje bezpośredni kontakt wystawców ze zwiedzającymi oraz między sobą, poznawanie uczestników zielonego sektora.
„Wielką wartością ZtŻ jest fakt, że gromadzi w jednym miejscu i czasie tylu ludzi z branży. Kreuje forum, które się od siebie wzajemnie uczy i czerpie profit z obecności na wystawie, nie zawsze od ręki i finansowy, ale w formie informacji, wiadomości czy materiału” – podsumowuje Jan Grąbczewski.
Rozwój i zmiany
ZIELEŃ TO ŻYCIE stała się na przestrzeni minionych lat czymś więcej niż tylko trzydniowym wydarzeniem. Rozwijała się i przekształcała w odpowiedzi na zmiany i potrzeby rynkowe. Obejmuje 3 obszary całorocznych działań – targi, szkolenia i wydawnictwa – wszystkie pod egidą Związku Szkółkarzy Polskich. ZIELEŃ TO ŻYCIE przybrała też postać internetowej platformy, która została uruchomiona w lipcu br., by jeszcze efektywniej integrować i rozwijać branżę.
Trzydziesta odsłona – w liczbach
W tym roku na zwiedzających czeka blisko 160 wystawców z 11 krajów: Polski, Belgii, Danii, Ekwadoru, Francji, Holandii, Indii, Litwy, Niemiec, Węgier i Włoch.
38 prelegentów podzieli się swoją ekspercką wiedzą podczas konferencji, seminarium i szkoleń.
„Program targów wychodzi naprzeciw aktualnym problemom i potrzebom, przedstawi rozwiązania typu >>pro natura<< - stosowanie technologii proekologicznych na etapie uprawy roślin, czy urządzania ogrodów i terenów zieleni – zwraca uwagę Joanna Filipczak, prezes Agencji Promocji Zieleni – Ostatniego dnia targów skupimy się na praktycznych aspektach zakładania i pielęgnacji ogrodów, do z pewnością zainteresuje zarówno profesjonalistów, jak i amatorów” - dodaje.
Organizatorzy spodziewają się ponad 10 000 odwiedzających, głównie gości profesjonalnych, wśród których najliczniejszymi grupami, jak w 2022 r., będą: producenci roślin (30%); architekci krajobrazu i wykonawcy terenów zieleni (22,5%); handlowcy z centów ogrodniczych i kupcy z sieci DIY (13,5%); samorządowcy, administratorzy i inwestorzy publiczni (11%); floryści (7%).
„Aby uczcić 30. rocznicę targów, codziennie będziemy rozdawać rośliny pierwszym pięciuset gościom. Zastosujemy 10% rabatu dla uczestników szkoleń oraz 20% upustu na wydawnictwa zakupione na targach” – informuje Joanna Filipczak.
Nowości, trendy, kontakty
Targi ZIELEŃ TO ŻYCIE kojarzą się jednak przede wszystkim ze spotkaniem w jednym miejscu całej branży oraz z wystawą, która również odpowiada na przemiany i nowe wyzwania rynkowe, klimatyczne, społeczne. Zawsze przy tym wyróżnia się bogatym asortymentem produktów, ich wysoką jakością i wizualną atrakcyjnością. Wśród nowości królują rośliny, rywalizujące o zwycięstwo w konkursie Roślinnych Nowości, który stał się nieodłączną częścią targów.
Więcej szczegółów na www.zielentozycie.pl
Program targów:
Konferencja MOCNO ZIELONE MIASTO
Seminarium WIEDZA DLA HANDLU I PRODUCENTÓW
Spotkanie TWÓRCÓW OGRODÓW
Szkolenie GARDENPHILIA DESIGNER
Szkolenie FEDERACJI ARBORYSTÓW POLSKICH
Pokazy FLORYSTYCZNE WYSTAWCÓW
Ogród Pokazowy PRZENIKANIE PRZESTRZENI
Premiera Szklarni BORA BORA
Strefa spotkań i relaksu
Kiermasz roślin
Godziny otwarcia:
31 sierpnia (czwartek) 9.00-17.00 – dzień dla profesjonalistów
1 września (piątek) 9.00-17.00 – dzień dla profesjonalistów
2 września (sobota) 9.00-16.00 – dzień dla profesjonalistów i hobbystów
KONTAKT:
Agencja Promocji Zieleni Sp. z o.o.
Związek Szkółkarzy Polskich
Al. Jana Pawła II 80 lok. 71, 00-175 Warszawa
tel. 22 435 47 20 (21-22)
e-mail: kontakt@zielentozycie.pl
e-mail katarzyna.augustyniak@zszp.pl
tel.kom.: +48 798 938 296
Więcej na: www.zielentozycie.pl, www.zszp.pl
Źródło informacji: Agencja Promocji Zieleni Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 29.08.2023, 09:51 |
Źródło informacji | Agencja Promocji Zieleni Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
„Played, Worn & Torn Auction” od Julien's powraca do miasta muzyki z legendarną aukcją 20-21 listopada 2024 r.
- 19.11.2024, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Saudyjska Komisja Filmowa uroczyście zamyka drugą edycję Konferencji Krytyki Filmowej
- 15.11.2024, 09:08
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire
-
Image
Te nietypowe znaleziska z lumpeksów zaskoczyły wszystkich
Branża tekstylna stoi w obliczu poważnych wyzwań środowiskowych. Szacuje się, że co roku produkuje się 100 miliardów sztuk odzieży, z czego ogromna część nigdy nie trafia do konsumentów lub jest noszona tylko kilka razy [1]. W ten sposób 92 miliony ton ubrań trafia każdego roku na wysypiska, tworząc toksyczne hałdy na pustyniach czy terenach wiejskich, przyczyniając się do rozwoju zjawiska zwanego „fast fashion”. To ilość, która mogłaby wypełnić… 1,5 miliona ciężarówek.- 14.11.2024, 08:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Semcore Sp. z o.o.