Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polskie Towarzystwo Elektrociepłowni Zawodowych (PTEZ) zainaugurowało kampanię społeczno-edukacyjną „Energia naprawdę”, która ma zwiększyć wiedzę Polaków na temat energetyki i ciepłownictwa, a przede wszystkim przeciwdziałać rozpowszechnianiu nieprawdziwych informacji na ich temat.
„Energetyka jest bardzo ważną częścią gospodarki, ma wpływ na wszystkie pozostałe jej segmenty, ale także na życie codzienne Polaków, bo każdy z nas korzysta z energii” – zauważył Przemysław Kołodziejak, wiceprezes ds. operacyjnych PGE Polskiej Grupy Energetycznej i przewodniczący Rady Kampanii.
„Pojawiająca się w przestrzeni publicznej dezinformacja i przekłamania wpływają na kształtowanie opinii publicznej, co przekłada się później na działalność firm energetycznych. Klasycznym przykładem są protesty przeciwko budowie takich czy innych źródeł energii, przeciwko budowie linii energetycznych, nowych gazociągów czy stosowaniu określonych technologii” - dodał.
Fałszywe informacje na temat kluczowej gałęzi polskiej gospodarki, którą jest energetyka, często w sposób celowy i zorganizowany rozpowszechniane są w internecie, a za jego pośrednictwem w innych mediach, w tym w mediach społecznościowych. Gdy ich wpływ na opinię publiczną jest poważny, może to powodować problemy w funkcjonowaniu państwa.
„Fałszywe informacje w energetyce to problem o dużym znaczeniu społecznym. Postanowiliśmy się temu przeciwstawić i dostarczyć rzetelną informację wszystkim odbiorcom” – powiedział podczas inauguracji kampanii Maciej Maciejowski, dyrektor ds. komunikacji Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej.
Wyszukiwanie i dementowanie fałszywych informacji to w kampanii „Energia naprawdę” domena Polskiej Agencji Prasowej (PAP), która w ramach projektu #FakeHunter od kilku lat zajmuje się ściganiem fakenewsów. PAP, wraz Agencją Rynku Energii i Polskim Komitetem Energii Elektrycznej, pomoże PTEZ tworząc specjalną platformę na stronie Energianaprawde.pl, za pomocą której będzie można zgłaszać fałszywe informacje.
Mirosław Usidus, redaktor serwisu PAP FakeHunter, powiedział, że redakcja zauważyła, iż fałszywe informacje w kategorii energetyka, które dotychczas wyłapywała, nie mają charakteru faktograficznego.
„Jest sporo opinii, mieszanie opinii z manipulacjami. Z punktu widzenia czystej metody weryfikacji faktograficznej nie jest łatwo z czymś takim walczyć. My nie polemizujemy, my na podstawie wiarygodnych źródeł weryfikujemy fakty. Dezinformacja w sektorze energetycznym w dużo większym stopniu opiera się na manipulowaniu faktami, opinią publiczną, na jej urabianiu, >>podkręcaniu<< znaczenia różnych wydarzeń, które tak na prawdę są nieistotne” – powiedział redaktor Usidus.
Dorota Jeziorowska, dyrektor PTEZ poinformowała, że w celu zgłaszania przez internautów fałszywych informacji uruchomiony został formularz na stronie www.energianaprawde.pl. W serwisie znaleźć można także treści edukacyjne.
„W blogu, który znajduje się na portalu dostępne są i będą pojawiały się nowe artykuły autorstwa naszych ekspertów” – wyjaśnia Jeziorowska.
Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia, jedynie 25 proc. Polaków potrafi odpowiedzieć na pytanie, czym jest pakiet Fit for 55, kluczowy dokument dla przyszłości energetyki w krajach UE. Również 25 proc. badanych nie wie, jakie są główne źródła energii w Polsce, a 34 proc. respondentów nie jest w stanie określić, ile energii elektrycznej zużywa rocznie średnio gospodarstwo domowe.
PTEZ od ponad 30 lat wspiera i integruje branżę wytwórców ciepła i energii elektrycznej.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.09.2023, 14:53 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rozszerzona odpowiedzialność producenta to wyzwanie dla producentów, samorządów, branży odpadowej i recyklerów PAP
Dla nas najważniejszym elementem ostatnich dni i tygodni jest rozszerzona odpowiedzialność producenta, ponieważ dotyka ona całego obiegu materiałowego: od producentów, przez samorządy, branżę odpadową, po recyklerów – podkreślił Kamil Majerczak, CEO PreZero w Polsce, podczas XXXIV Forum Ekonomicznego w Karpaczu.- 15.09.2025, 11:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
XXXIV Forum Ekonomiczne w Karpaczu - wiodąca platforma dialogu
Ponad 6 tysięcy gości przyjechało na XXXIV Forum Ekonomiczne w Karpaczu, które odbyło się w dniach 2-4 września 2025 roku. Przez trzy dni przedstawiciele polityki, biznesu, ekonomii, nauki i kultury z ponad 50 krajów świata debatowali o najważniejszych wyzwaniach współczesności, koncentrując się wokół hasła przewodniego tegorocznego Forum: „Czas transformacji - jaka będzie Europa przyszłości?”.- 15.09.2025, 11:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Fundacja Instytut Studiów Wschodnich
-
Image
Maczfit i smaki dzieciństwa
Każdy z nas ma w pamięci zapachy i smaki, które przenoszą nas do beztroskich lat dzieciństwa. Wystarczy je przywołać, by znów poczuć się jak dziecko - siedzące przy kuchennym stole i czekające na ulubione danie przygotowane z sercem przez mamę czy babcię. Aromat drożdżowych racuchów unoszący się w kuchni, kremowy budyń z cynamonem jedzony prosto z rondelka, gorąca zupa pomidorowa czy makaron z truskawkami i śmietaną - właśnie takie dania zapamiętujemy na całe życie. Są częścią naszych historii i rodzinnych tradycji.- 15.09.2025, 10:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Maczfit
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ