Newsletter

Grupa eSky liderem segmentu w krajach bałkańskich. Kosmiczne tempo wzrostu w Chorwacji, Grecji i Serbii

04.10.2023, 12:08aktualizacja: 04.10.2023, 12:27

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Właściciel platformy do rezerwacji podróży aktywnie inwestuje we wschodzące i rozwinięte rynki Europy Środkowo-Wschodniej, obejmując pozycję lidera na Bałkanach. Szczególnie cieszą spółkę wyniki osiągane w Chorwacji, Grecji i Serbii - średnia wartość transakcji zwiększyła się nawet o dwie trzecie, a skumulowany wzrost sprzedaży na każdym z tych rynków osiągnął dynamikę co najmniej 150 proc. w ostatnich czterech latach.

W swojej strategii na lata 2022-2027 Grupa eSky postuluje, że jej nadrzędnym celem biznesowym jest objęcie pozycji platformy pierwszego wyboru do rezerwacji podróży w Europie Środkowo-Wschodniej. Jak pokazują najnowsze dane finansowe, firma konsekwentnie realizuje założoną strategię i jedną z głównych ról na tej drodze odgrywają rynki chorwacki, grecki i serbski.

W porównaniu z pierwszymi trzema kwartałami rekordowego dla branży turystycznej 2019 roku podróżnicy znad Adriatyku dokonali 190 proc. więcej rezerwacji w ciągu dziewięciu miesięcy 2023 r. Nieprzerwanie do góry pnie się także łączna wartość sprzedaży mierzona wskaźnikiem Total Transaction Value (TTV) - wolumeny z pierwszych trzech kwartałów 2023 r. (39,6 mln zł) są wyższe o 275 proc. od wyniku z analogicznego okresu w 2019 r.

Bardzo dobre wyniki sprzedażowe w ostatnich czterech latach Grupa eSky wypracowała również w Grecji. W tym kraju firma odnotowuje obecnie 93 proc. większą liczbę transakcji niż w 1-3 kw. 2019 r. Natomiast po pierwszych trzech kwartałach br. dynamika przychodów generowanych przez portal eSky.gr (88,8 mln zł) wynosi 146 proc względem 2019 roku.

Z uwagi na dopiero rozwijający się segment platform do rezerwacji podróży Serbię można zaliczyć do stosunkowo młodych i mało nasyconych pod względem podróżniczym rynków. Liczba obsłużonych rezerwacji na eSky.rs w trzech kwartałach 2023 jest większa o 147 proc. w stosunku do 2019 roku, a wzrost sprzedaży w 4-letnim okresie osiągnął dynamikę na poziomie 230 proc. - do 36,7 mln zł w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 r.

Grupa eSky (1)

„Wszystkie trzy rynki mają ogromny potencjał dla biznesu turystycznego. Z naszych badań wynika, że mieszkańcy tych krajów coraz chętniej szukają alternatyw dla tradycyjnych biur podróży, gdyż zależy im na większej elastyczności, bardziej zróżnicowanej ofercie lotów i hoteli, a także produktach typu ubezpieczenia czy bilety na atrakcje. My dajemy takie możliwości, i to w jednym miejscu, stąd się właśnie bierze rosnące zapotrzebowanie na nasze usługi w tych krajach” - tłumaczy Łukasz Neska, wiceprezes ds. rozwoju w Grupie eSky.

Świadomość marki wyznacznikiem sukcesu w branży

Według badań GfK zrealizowanych na zlecenie Grupy eSky w maju br. każdy z trzech serwisów jest na podium w swoim kraju pod względem świadomości wspomaganej marki. Przykładowo w Grecji wskaźnik ten sięga poziomu 59 pkt, a w Chorwacji i Serbii - 62 pkt (maksymalny możliwy wynik to 100 pkt). Co istotne, wyniki te wzrosły o 12 p.p. dla Grecji, 18 p.p. dla Chorwacji i 16 p.p. dla Serbii w ciągu zaledwie ostatniego roku.

O coraz większej rozpoznawalności lokalnych serwisów z portfolio Grupy świadczy też rosnący ruch internetowy. Dane platformy Ahrefs.com wskazują, że domena eSky.hr bije na głowę inne lokalne portale do planowania podróży - w okresie styczeń-sierpień 2023 r. cieszyły się one dwa razy mniejszym zainteresowaniem wśród chorwackich użytkowników. W porównywalnym okresie strona eSky.gr wygenerowała 88 proc. więcej odsłon niż grecki portal Airshop.gr. Z kolei liczba odwiedzających serwis eSky.rs do sierpnia 2023 r. był 93 proc. większa niż na stronie Jeftineaviokarte.rs. Ponadto w tym samym czasie trzy razy więcej użytkowników sprawdzało oferty podróżnicze na serbskiej odsłonie serwisu Grupy eSky niż na Fibula.rs.

Grupa eSky (2)

„Nasze produkty, w tym flagowe pakiety City Break i Wakacje dają klientom elastyczność i różnorodność w rezerwacji podróży, a jednocześnie napędzają rozwój, co pozwala nam obejmować dominującą pozycję na coraz to nowych rynkach. Dzięki przemyślanej strategii szybko zostaliśmy liderem w naszym segmencie w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a w awangardzie tego wzrostu są właśnie Chorwacja, Grecja i Serbia. Doświadczenia z tych rynków przekładamy na Polskę, aby użytkownicy mieli szansę zorganizować sobie odpoczynek tak, jak robią to lokalsi” - podkreśla Łukasz Neska.

O Grupie eSky

Grupa eSky to właściciel platformy do organizacji podróży. Firma jest liderem w Europie Środkowo-Wschodniej i kluczowym graczem na rynkach Ameryki Południowej. Obecnie eSky oferuje swoje usługi w ponad 50 krajach. Szeroka gama produktowa składająca się z lotów, noclegów, city break oraz wakacji w formie pakietów z lotem i noclegiem, a także produktów dodatkowych takich jak ubezpieczenia, wynajem samochodów, transfery lotniskowe oraz atrakcje tworzą kompleksowy one-stop-shop w kategorii podróży i wypoczynku. Firma zakończyła 2022 rok z rekordowym w swej historii wynikiem EBITDA na poziomie ponad 90 mln zł. Grupa eSky jest członkiem grupy agentów International Air Transport Association (IATA).

Dodatkowe informacje

W maju 2022 roku wiodący fundusz private equity MCI Capital oraz Grupa eSky sfinalizowali proces inwestycyjny opiewający na kwotę 157 mln zł za 55 proc. udziałów w akcjonariacie eSky. Inwestycja MCI Capital w Grupę eSky otwiera spółce drogę do akwizycji celem skalowania działalności i penetracji na już obecnych rynkach poprzez możliwość dokapitalizowania spółki kwotą 100 mln zł.

KONTAKT:

Biuro Prasowe

Deniz Rymkiewicz

rzecznik prasowy

e-mail: deniz.rymkiewicz@esky.com

tel. 600 319 818

Eugeniusz Triasun

starszy specjalista ds. PR

e-mail: eugeniusz.triasun@esky.com

tel. 781 010 873

Źródło informacji: Grupa eSky

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 04.10.2023, 12:08
Źródło informacji Grupa eSky
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ