Newsletter

T-Mobile stawia na neutralność klimatyczną i obieg zamknięty

10.10.2023, 14:10aktualizacja: 10.10.2023, 14:35

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP - Kadr z filmu
PAP - Kadr z filmu
Zrównoważony rozwój to znacznie więcej niż trend w biznesie - przekonuje T-Mobile Polska. W najnowszym, czwartym już raporcie poświęconym temu zagadnieniu firma opisuje swoje aktywności w czterech podstawowych obszarach: ochronie klimatu, wprowadzaniu gospodarki obiegu zamkniętego, włączeniu cyfrowym i różnorodności.

Zrównoważony rozwój to ogromna odpowiedzialność społeczna i środowiskowa. Dlatego T-Mobile przykłada wielką wagę do wcielania jego założeń w życie.

„Raportowanie odpowiedzialności korporacyjnej, raport o zrównoważonym rozwoju to już stała tradycja naszej firmy. Jego kluczowe ustalenia są świetnym podsumowaniem wszystkiego, co zrobiliśmy” - mówi Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.

Jednym z kluczowych celów T-Mobile jest dążenie do neutralności klimatycznej. Dlatego firma przyjęła ambitne założenia w tym zakresie, m.in. osiągnięcie w 2025 r. pełnej neutralności w obszarze emisji własnych czy całkowitej neutralności klimatycznej do 2040 r.

„Do 2040 r. chcemy osiągnąć neutralność w całym łańcuchu dostaw, czyli z naszymi partnerami, klientami i dostawcami. Każdy z nich będzie musiał wykazać, że jest neutralny pod względem emisji CO2. Zobowiązaliśmy się do tego jednoznacznie jako firma, a także całościowo jako grupa Deutsche Telekom” - mówi Andreas Maierhofer.

Aby zrealizować to zamierzenie, operator inwestuje w rozwiązania z obszaru zielonej energii. 

„Już dwa lata temu zdecydowaliśmy, że wchodzimy w duży projekt z partnerem, który produkuje w Polsce zieloną energię, czyli energię elektryczną, której potrzebujemy do całej naszej sieci. Są to farmy słoneczne i wiatrowe” - mówi Andreas Maierhofer.

T-Mobile modernizuje również flotę samochodów służbowych, wśród których 80 proc. obecnie stanowią już pojazdy hybrydowe i elektryczne.

„Wyraźnie pokazujemy również nasze zaangażowanie w redukcję odpadów technologicznych. Nazywamy to obiegiem zamkniętym” - dodaje prezes T-Mobile Polska. 

Zgodnie ze swoją strategią T-Mobile dąży do stworzenia obiegu zamkniętego do 2030 r. Operator skoncentrował się na przedłużaniu cyklu życia smartfonów po to, aby ograniczyć powstawanie elektrośmieci oraz wpływ środowiskowy produkcji nowych urządzeń. Udało się odzyskać przy tym telefony umieszczone przez firmę w obiegu, a starania objęły także próby ponownego wprowadzenia ich na rynek. Dodatkowo organizacja realizowała projekty edukacyjne, dzięki którym do recyklingu i ponownego wykorzystania trafiło więcej metali rzadkich ze starych urządzeń. 

„W raporcie pokazujemy również inicjatywy, które podejmujemy z myślą o osobach, które nie są aż tak bardzo zaznajomione z postępującą wciąż cyfryzacją. Pomagamy im zrozumieć korzyści tego zjawiska” - mówi Andreas Maierhofer. 

W ramach tego typu aktywności T-Mobile chce łączyć ludzi na równych zasadach, niezależnie od ich wieku czy poziomu kompetencji cyfrowych. Ważnym elementem realizacji tej strategii było wprowadzenie pełnej obsługi klientów niesłyszących i słabosłyszących, czego firma dokonała jako pierwszy i jedyny operator w Polsce. Dostarczyła ona ponadto urządzenia elektroniczne pozwalające na dostęp do internetu ponad 6 tys. seniorów. W ramach projektu T-Mobile „Sieć Pokoleń” powstał też przystępny dla nich kurs z obsługi komputerów, a także baza wiedzy. 

Operator skupia się również na najmłodszych użytkownikach sieci, których uczy, jak radzić sobie z potencjalnymi zagrożeniami. Aktywnie walczy z cyberbullyingiem, szczególnie często doświadczanym przez młodzież, a przesłanie kampanii T-Mobile „Na wygranej pozycji” dotyczącej samoakceptacji i obrony przed przemocą dotarło do ponad 400 tys. osób. Firma zrealizowała również kampanię edukacyjną „Pewni w sieci”, z której Polacy mogli dowiedzieć się więcej o powszechnych zagrożeniach w internecie, takich jak phishing, spoofing czy fake news.

Czwartym obszarem działań ESG T-Mobile Polska jest inkluzywność i różnorodność. „Jest to również bardzo ważne, abyśmy byli otwarci na inne kultury” - podsumowuje Andreas Maierhofer. 

Link do raportu: https://raport-t-mobile-polska.pl/raport-t-mobile-22.pdf 

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 10.10.2023, 14:10
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii