Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Firmy coraz częściej wykorzystują pozapłacowe metody nagradzania pracowników – benefity zwiększają jakość i produktywność, a także budują stabilność i zadowolenie zespołu. Wśród nich są m.in. kursy językowe, które nie tylko pozytywnie wpływają na motywację pracowników, ale także podnoszą ich kwalifikacje.
Łukasz Sennik, dyrektor metodyczny w eTutor, przekonywał, że kurs językowy jest atrakcyjnym benefitem pozapłacowym, ponieważ pracownicy z dobrą znajomością języków zarabiają więcej.
„Benefit w postaci kursu językowego nie tylko rozwija pracownika, ale pozwala mu także uzyskać wyższe zarobki. Pracownik, który jest na bardzo wysokim poziomie znajomości języka, często dyktuje pracodawcy warunki zatrudnienia” – tłumaczył Łukasz Sennik.
I podał przykład pracownika urodzonego w Manchesterze, który wynegocjował o kilka tysięcy wyższą pensję, ponieważ firmie był potrzebny native speaker.
Zdaniem Łukasza Sennika w przyszłości kursy językowe dla firm coraz częściej będą się odbywały w formule online.
„W wielu firmach tylko wybrane osoby korzystały z nauki języka, bo jakoś to sobie to załatwiły. Kursy online pozawalają uczestniczyć wszystkim, czy to jest 300 czy 3000 osób” – tłumaczył Łukasz Sennik.
Podkreślał, że Polacy mówią dziś po angielsku gorzej niż piętnaście lat temu. Wtedy – jego zdaniem – był to poziom B2 (średnio zaawansowany), teraz jest to B1 (niższy średnio zaawansowany).
„Nauka języków obcych wciąż będzie obecna w firmach, ponieważ poziom w szkołach publicznych i na uczelniach jest coraz niższy. Pracownicy, którzy dopiero wkraczają na rynek pracy są poniżej poziomu średnio zaawansowanego i przez to wymagają dalszego kształcenia” – mówił Łukasz Sennik.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 09.11.2023, 16:02 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |