Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych jest związkiem pracodawców powołanym do życia 1 czerwca 2023 r. przez grupę polskich przedsiębiorstw z największym doświadczeniem oraz sukcesami w zakresie ekspansji zagranicznej.
Głównym celem działania Rady jest dbanie o polski interes gospodarczy poprzez wzrost konkurencyjności naszej gospodarki i zwiększenie liczby krajowych firm globalnych oraz budowanie dobrego wizerunku Polski i polskiej gospodarki na świecie.
Rada zrzesza polskich przedsiębiorców z różnych branż, regionów Polski, o różnych przekonaniach politycznych oraz dotyczących biznesu. Tym, co jednoczy członków Rady, jest jej główny cel. W pozostałym zakresie Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych stawia na różnorodność wartości oraz otwartość na inne poglądy.
„Polska od 35 lat działa w ramach systemu gospodarki rynkowej, od 19 lat jest członkiem Unii Europejskiej. Pomimo tego nasz kraj rozwija się wolniej niż kraje, które mają znaczącą liczbę rodzimych firm globalnych. Dane statystyczne potwierdzają, że im więcej rodzimych firm globalnych posiada dany kraj, tym większa zamożność jego obywateli. Firmy globalne zarabiają pieniądze na rynku globalnym i akumulują je w swoich krajach. Naszym celem jest, aby Polska miała jak najwięcej firm globalnych, co się przełoży na zamożność Polaków. Ponadto dziś o bezpieczeństwie kraju decyduje siła gospodarki” - mówi Ryszard Florek, prezes Fakro i przewodniczący Rady Głównej RPPG.
Zaproszenie do członkostwa w Radzie Polskich Przedsiębiorców Globalnych zostało skierowane do dużych polskich firm, których celem strategicznym jest rozwój na wielu rynkach zagranicznych. Organizacja kładzie akcent na ekspansję zagraniczną, wspierając firmy, których aspiracją jest rynek globalny.
Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych została powołana przez przedstawicieli firm: Adamed, Canpack, Cinkciarz.pl, Columbus Energy, Fakro, G2A PL, Green Holding, Inter Cars, Maspex, Mercator Medical, Oshee, Rohlig Suus, Selena FM, Synthos, Unimot, Wawrzaszek ISS, Wielton oraz Wiśniowski.
Sposoby działania Rady:
1) Wymiana informacji na temat działalności na rynku globalnym oraz wspieranie ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne, organizowanie szkoleń i konsultacji dla firm planujących ekspansję zagraniczną. Stworzenie Centrum Kompetencji zapewniającego polskim firmom know-how w zakresie biznesu globalnego, zarządzania międzykulturowego czy kompetencji technologicznych.
2) Wzmacnianie kapitału społecznego, kształtowanie społecznej świadomości ekonomicznej i zrozumienia polskiego interesu gospodarczego. Organizowanie wydarzeń służących promocji tych celów: konferencji, debat, wystaw czy szkoleń. Rada chce, aby za rozwój gospodarczy wzięli odpowiedzialność wszyscy obywatele, także konsumenci i decydenci.
3) Działania na rzecz zmiany prawa, aby uczynić z Polski kraj będący w stanie konkurować na rynkach globalnych, gdzie mierzą się ze sobą państwa jako całość, a nie tylko poszczególne przedsiębiorstwa. Aby to osiągnąć, musimy zapewnić stabilność prawa, sprawny system sądowniczy oraz ochrony konkurencji, usunąć bariery rozwoju polskiej przedsiębiorczości. Działania te należy podjąć na każdym szczeblu: międzynarodowym, unijnym, krajowym i samorządowym.
Źródło informacji: Związek Pracodawców Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.11.2023, 13:41 |
Źródło informacji | Związek Pracodawców RPPG |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Main sponsor Schüco thrilled by sporting success. Schüco dresses Germany's tallest statue in a football jersey of Arminia Bielefeld
Bielefeld. Schüco, the specialist in windows, doors and façades, has kitted out the tallest statue in Germany in the football jersey of DSC Arminia Bielefeld. It is the long-time sponsor's way of giving a gift to all the fans upon the team reaching the final of the German Cup. In fact, Arminia Bielefeld has reached the final of the German Cup for the first time in the club's 120-year history - and has done so as a third division team.- 19.05.2025, 13:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
W ramach współpracy z Meteomatics KISTERS wprowadza sprawdzony w USA system wykrywania gradu do Europy
- 19.05.2025, 10:50
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Huawei prezentuje rozwiązanie dla centrów danych AI, wprowadzając branżę w nową erę inteligentnego przetwarzania danych
- 19.05.2025, 10:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ