Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych jest związkiem pracodawców powołanym do życia 1 czerwca 2023 r. przez grupę polskich przedsiębiorstw z największym doświadczeniem oraz sukcesami w zakresie ekspansji zagranicznej.
Głównym celem działania Rady jest dbanie o polski interes gospodarczy poprzez wzrost konkurencyjności naszej gospodarki i zwiększenie liczby krajowych firm globalnych oraz budowanie dobrego wizerunku Polski i polskiej gospodarki na świecie.
Rada zrzesza polskich przedsiębiorców z różnych branż, regionów Polski, o różnych przekonaniach politycznych oraz dotyczących biznesu. Tym, co jednoczy członków Rady, jest jej główny cel. W pozostałym zakresie Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych stawia na różnorodność wartości oraz otwartość na inne poglądy.
„Polska od 35 lat działa w ramach systemu gospodarki rynkowej, od 19 lat jest członkiem Unii Europejskiej. Pomimo tego nasz kraj rozwija się wolniej niż kraje, które mają znaczącą liczbę rodzimych firm globalnych. Dane statystyczne potwierdzają, że im więcej rodzimych firm globalnych posiada dany kraj, tym większa zamożność jego obywateli. Firmy globalne zarabiają pieniądze na rynku globalnym i akumulują je w swoich krajach. Naszym celem jest, aby Polska miała jak najwięcej firm globalnych, co się przełoży na zamożność Polaków. Ponadto dziś o bezpieczeństwie kraju decyduje siła gospodarki” - mówi Ryszard Florek, prezes Fakro i przewodniczący Rady Głównej RPPG.
Zaproszenie do członkostwa w Radzie Polskich Przedsiębiorców Globalnych zostało skierowane do dużych polskich firm, których celem strategicznym jest rozwój na wielu rynkach zagranicznych. Organizacja kładzie akcent na ekspansję zagraniczną, wspierając firmy, których aspiracją jest rynek globalny.
Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych została powołana przez przedstawicieli firm: Adamed, Canpack, Cinkciarz.pl, Columbus Energy, Fakro, G2A PL, Green Holding, Inter Cars, Maspex, Mercator Medical, Oshee, Rohlig Suus, Selena FM, Synthos, Unimot, Wawrzaszek ISS, Wielton oraz Wiśniowski.
Sposoby działania Rady:
1) Wymiana informacji na temat działalności na rynku globalnym oraz wspieranie ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne, organizowanie szkoleń i konsultacji dla firm planujących ekspansję zagraniczną. Stworzenie Centrum Kompetencji zapewniającego polskim firmom know-how w zakresie biznesu globalnego, zarządzania międzykulturowego czy kompetencji technologicznych.
2) Wzmacnianie kapitału społecznego, kształtowanie społecznej świadomości ekonomicznej i zrozumienia polskiego interesu gospodarczego. Organizowanie wydarzeń służących promocji tych celów: konferencji, debat, wystaw czy szkoleń. Rada chce, aby za rozwój gospodarczy wzięli odpowiedzialność wszyscy obywatele, także konsumenci i decydenci.
3) Działania na rzecz zmiany prawa, aby uczynić z Polski kraj będący w stanie konkurować na rynkach globalnych, gdzie mierzą się ze sobą państwa jako całość, a nie tylko poszczególne przedsiębiorstwa. Aby to osiągnąć, musimy zapewnić stabilność prawa, sprawny system sądowniczy oraz ochrony konkurencji, usunąć bariery rozwoju polskiej przedsiębiorczości. Działania te należy podjąć na każdym szczeblu: międzynarodowym, unijnym, krajowym i samorządowym.
Źródło informacji: Związek Pracodawców Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.11.2023, 13:41 |
Źródło informacji | Związek Pracodawców RPPG |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Majówkowa promocja na stacjach ORLEN pozwoli zaoszczędzić do 40 groszy na litrze paliwa PAP
Ruszyła właśnie majówkowa promocja na stacjach paliw ORLEN, w ramach której nowi i obecni uczestnicy programu lojalnościowego ORLEN VITAY mogą zatankować paliwo taniej o 30 groszy za litr, a posiadacze Karty Dużej Rodziny - aż o 40 groszy. Klienci wszystkich stacji ORLEN w całej Polsce będą mogli kupić w promocyjnej cenie nawet 100 litrów paliwa. Ze specjalnych rabatów skorzystać będą mogli również użytkownicy pojazdów elektrycznych, zarejestrowani w aplikacji ORLEN Charge.- 26.04.2024, 15:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Za nami XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
W dniach 23-24 kwietnia br. w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbyła się XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG. Podczas spotkania działów HR poruszone zostały tematy dotyczące: wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej pracy, zarządzania underperformancem, ochrony sygnalistów, dyrektywy Equal Pay, wymogów sprawozdawczych dot. pracowników i łańcucha wartości wynikających z ESRS oraz, pracowników pokolenia Z oraz pokolenia silver na rynku, systemowego podejścia do wellbeingu w organizacji, nowoczesnych benefitów łączących potrzeby Gen Z i silversów.- 26.04.2024, 14:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
-
Image
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką PAP
„Wodór jest wielką szansą, ale też zagadką. Zaletą tego rodzaju technologii jest bowiem zeroemisyjność, z drugiej strony nie wiadomo, jak się one wpiszą w światowy rynek, czy będzie to paliwo konkurencyjne” - wskazywał Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, uczestniczący w H2POLAND & NetZero Forum. Jego zdaniem, jeśli wodór będzie zbyt drogi, to trudno mu będzie się przebić na światowym rynku, ale gdy jego cena będzie konkurencyjna - zyska przewagę nad innymi paliwami, dzięki swoim ekologicznym walorom.
- 26.04.2024, 14:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom