Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Najczęstsze okazje do obdarowywania pracowników
Biorąc pod uwagę polskie tradycje, pracownicy najczęściej nagradzani są za swoją całoroczną pracę właśnie w okresie świąt Bożego Narodzenia. Jednak nie jest to jedyny dobry moment, który warto wykorzystać, aby uszczęśliwić swoich pracowników. Coraz większa liczba pracodawców wręcza podwładnym upominki z okazji urodzin, imienin, z powodu awansu, czy przejścia na emeryturę, by wyrazić tym samym wdzięczność za ich zaangażowanie i podziękowanie za wspólnie spędzone lata. Biznesowe prezenty dla pracowników sprawdzają się również w czasie świętowania jubileuszu firmy. Wszystkie te okazje są wyraźnym sygnałem dla zatrudnionych osób. Świadczą o tym, że szef ich docenia i darzy szacunkiem, a emocje towarzyszące dawaniu podarunków pomagają budować lojalność oraz wzajemne dobre relacje.
Według badania autorstwa HBRP/ICAN Institute i Edenred "Mikołaj w pracy… podarunki dla pracowników 2019”, aż 71% firm przyznaje, że regularnie obdarowuje swoich pracowników prezentami z różnych okazji, z czego 70% przypadków przypada na grudniowe święta, 23% to jubileusz firmy, a 4% to z kolei święta branżowe. To potwierdza, że świąteczne prezenty stały się nie tylko tradycją, ale również istotnym elementem strategii motywacyjnej w przedsiębiorstwach.
„Zdecydowanie to Święta Bożego Narodzenia są najgorętszym okresem w branży zestawów prezentowych, jednak zauważyliśmy zdecydowanie zwiększone zainteresowanie ofertą paczek zamawianych z okazji urodzin firmy czy też Świąt Wielkanocnych.” - mówi nam Kamil Sakałus, dyrektor zarządzający w firmie Schronisko Bukowina - specjalizującej się m.in. w przygotowaniu i wysyłce gotowych prezentów w formie oryginalnych zestawów świątecznych dla pracowników i klientów (https://schroniskobukowina.pl/dla-pracownikow).
Prezent dla pracownika na święta - radość, czy rozczarowanie?
Zgodnie z raportem, przeprowadzonym przez Nationale-Nederlanden w Polsce, 22% pracowników deklaruje, że otrzymuje od swojego pracodawcy prezenty na święta. Są to najczęściej upominki w formie bonów podarunkowych, premii, czy personalizowanych prezentów z życzeniami takimi jak zestawy prezentowe z kosmetykami, czy słodkościami. Wydawać by się mogło, że podwładni powinni być zadowoleni, jednak rzeczywistość wygląda nieco inaczej. Otóż, warto zauważyć, że pracownicy oczekują od pracodawców prezentów o wyższej wartości. Wśród pytanych osób pojawiły się głosy, jakoby prezenty świąteczne były za skromne i zupełnie nietrafione.
Jaki jest tego powód? Okazuje się, że pracodawcy nie pytają swoich podwładnych o ich preferencje dotyczące prezentów firmowych. Według informacji zamieszczonych na stronie businessinsider.com1, aż 75% firm twierdzi, że zna oczekiwania swoich pracowników w tym aspekcie, jednak wyniki badań sugerują, że taka pewność może być mylna. Analiza tych danych pokazuje, jak ważna jest zmiana podejścia. Jeśli pracodawcy zależy na zadowoleniu swojego zespołu, warto by rozpoczął on dialog, mający na celu poznanie oczekiwań pracowników i ich zróżnicowanych preferencji. Z pewnością bardziej otwarte podejście do zbierania informacji na ten temat przyczyniłoby się do efektywnego wykorzystania środków przeznaczonych na benefity świąteczne dla pracowników.
Strategiczna rola prezentów świątecznych dla pracowników
Inwestycja w personalizowane, oryginalne prezenty dla pracowników to nie tylko sposób na okazanie swojej wdzięczności i wzmocnienie poczucia przynależności w zespole. Oprócz tego, że podarunki są wyrazem życzliwości w okresie świątecznym, to także stanowią strategiczny krok mający wpływ na motywację, lojalność i atmosferę w firmie. Nie bez powodu, przedsiębiorstwa coraz częściej zdają sobie sprawę, że troska o pracowników przekłada się na długoterminowy sukces organizacji.
Raport „Katalogu marzeń"2 wykazuje, że 65% pracowników dostaje prezenty świąteczne od szefa, a 97% respondentów twierdzi, że wręczanie upominków przez pracodawcę jest doskonałym rozwiązaniem.
Wyniki powyższych badań może potwierdzić Kamil Sakałus (https://schroniskobukowina.pl/paczki-swiateczne): „W ciągu ostatnich lat nasza firma odnotowuje wzrost zainteresowania biznesowymi podarunkami w postaci ekskluzywnych koszy delikatesowych - w naszym przypadku wypełnionych regionalnymi produktami prosto z Podhala. Taki rodzaj upominków dla pracowników jest nie tylko oryginalny, ale i niezwykle praktyczny i uniwersalny. Klienci Schroniska Bukowina doceniają naturalne produkty, dzięki którym ich firmy zyskują atrakcyjność w oczach swoich pracowników i partnerów biznesowych oraz kreują swój pozytywny wizerunek na rynku. Nasi klienci mocno zwracają uwagę na możliwość obrandowania zestawów firmowym logo”.
Źródło:
[1] https://businessinsider.com.pl/firmy-inwestuja-w-prezenty-dla-pracownikow-ale-zbyt-skromnie/20z1hnt
[2] https://katalogmarzen.pl/pl/raport-potwierdzenie
Źródło informacji: schroniskobukowina.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.11.2023, 13:18 |
Źródło informacji | schroniskobukowina.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Tauron Ciepło: w transformacji ciepłownictwa największym wyzwaniem jest stabilna legislacja PAP
W ocenie Marcina Staniszewskiego, prezesa zarządu Tauron Ciepło, największym wyzwaniem w transformacji energetycznej ciepłownictwa są stabilne i przewidywalne przepisy prawne. „Jeżeli mamy zainwestować 5 mld zł na transformację w ciągu kilku najbliższych lat, musimy wiedzieć w jakim zakresie możemy wykorzystać technologię produkcji ciepła z biomasy, czy jak będzie się kształtowało wsparcie dla technologii Power to Heat” – mówił Marcin Staniszewski podczas VI Kongresu Ciepłownictwa w Nałęczowie.- 23.06.2025, 13:23
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Czy Polska jest gotowa na nowe megamiasto? Eksperci komentują wyzwania dla samorządowców
Jak sprostać wyzwaniom demograficznym, gospodarczym i społecznym, przed którymi stoją dziś polskie miasta? Czy budowa nowoczesnej metropolii o cechach megamiasta może być odpowiedzią na te potrzeby? Takie pytania stawiali sobie uczestnicy debaty „Czy w Polsce powinno powstać nowe megamiasto?”, zorganizowanej przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię (GZM) w Centrum Prasowym PAP.- 23.06.2025, 12:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia
-
Image
PGE Energia Cieplna: przeinwestowanie przekłada się na ceny ciepła dla odbiorców PAP
W opinii Grzegorza Krystka, prezesa PGE Energia Cieplna, w ciepłownictwie przeinwestowanie przekłada się na ceny ciepła dla odbiorców. „Chcielibyśmy te ceny utrzymywać na rozsądnym poziomie. Dlatego inwestujemy w OZE: pompy ciepła i technologię Power to Heat. Natomiast te technologie jeszcze nie są na tyle dojrzałe, żeby zastąpić węgiel. Dlatego paliwem przejściowym jest i pewnie jeszcze przez chwilę pozostanie gaz ziemny” – zaznaczył Grzegorz Krystek podczas VI Kongresu Ciepłownictwa w Nałęczowie.- 23.06.2025, 12:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ