Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Dlatego przy okazji zmiany politycznej warty przedstawiamy decydentom nasz dekalog zawierający listę dziesięciu postulatów, od których realizacji zależy los tysięcy polskich gospodarstw hodowlanych oraz przyszłość polskiego przemysłu mięsnego. Liczymy, że z nowym rządem, ministrem rolnictwa oraz sejmową i senacką komisją rolnictwa i rozwoju wsi będziemy mogli w konstruktywny sposób usiąść do stołu rozmów i wypracować konkretne rozwiązania. Już teraz deklaruję wolę przystąpienia do takich negocjacji” - powiedział Tomasz Parzybut, prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP.
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP uznało, że do najważniejszych problemów i wyzwań stojących przed branżą mięsną i nowym ministrem rolnictwa należą:
- walka z dumpingiem zmierzająca do zmian obecnych przepisów dot. przewagi kontraktowej - stowarzyszenie dąży do sprawiedliwego uregulowania relacji przemysł - handel poprzez likwidację przewag kontraktowych sieci handlowych;
- sprzeciwianie się na forum UE wszelkim inicjatywom zmierzającym do ograniczenia hodowli zwierząt i konsumpcji mięsa oraz zakazie promocji mięsa i wyrobów mięsnych;
- wycofanie się z przepisów o obniżeniu wymagań bioasekuracyjnych dla małych gospodarstw produkujących na własne potrzeby;
- wprowadzenie zakazu używania określeń mięsnych w odniesieniu do produktów roślinnych, analogicznie do rozwiązania francuskiego;
- realizacja skutecznego programu odbudowy stada trzody chlewnej;
- wprowadzenie ułatwień w procesie inwestycyjnym (likwidacja barier administracyjnych) związanych z budową chlewni oraz zakładów przetwórczych;
- prowadzenie skutecznej walki z ASF i odpowiednio wysoko finansowane programy bioasekuracji;
- walka z dezinformacją żywnościową, promowanie spożycia mięsa i edukacja konsumentów;
- wprowadzenie wsparcia w zakresie inwestycji w przetwórstwo dla produkcji żywności wysokiej jakości (oznaczenia geograficzne, produkty ekologiczne) oraz procesu rejestracji nowych wyrobów i ich promocji;
- realizacja programu „lokalna półka” w marketach, a także w spółkach skarbu państwa, takich jak Orlen, Wars, Polski Holding Hotelowy; program lokalnej półki w marketach to strategia wspierania lokalnych producentów i wyrobów regionalnych poprzez poświęconą im przestrzeń w sklepach lub supermarketach.
„Nasze postulaty można podzielić na takie, których realizacja jest możliwa na krajowym podwórku. Ale mamy świadomość, że wiele naszych spraw i bolączek trzeba załatwić w Brukseli. Toczące się na forum Unii Europejskiej rozmowy dotyczące wprowadzenia wielkiej reformy, zwanej Europejskim Zielonym Ładem, w bezpośredni sposób dotykają polskich hodowców i przetwórców. W pełni rozumiejąc potrzebę realizacji polityk związanych z ochroną środowiska i ograniczeniem emisji gazów cieplarniach, zwracamy uwagę, że nie może to się odbyć kosztem bezpieczeństwa żywnościowego Unii Europejskiej, który mogą zagwarantować tylko rolnicy i przetwórcy” - podkreślił Tomasz Parzybut, prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP.
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP jest najstarszą (działamy od 1927 r.) i największą organizacją branżową, liczącą ponad 150 zakładów w Polsce, głównie małych i średnich rodzinnych przedsiębiorstw. Celem działalności SRW RP jest także stały rozwój i unowocześnianie polskiego przemysłu mięsnego, ochrona interesów hodowców i przetwórców, ich integracja oraz reprezentowanie wobec władz państwowych i organizacji pozarządowych. Jego działania są wielotorowe. W ramach promocji spożycia mięsa i przetworów mięsnych wśród konsumentów organizacja prowadzi wiele działań promocyjnych w kraju i na całym świecie.
Obecnie Stowarzyszenie realizuje kampanię „Daj Gryza”, której celem jest zwiększenie świadomości społecznej na temat wartości odżywczych wędlin wieprzowych i wołowych jako smacznych i wartościowych produktów spożywczych. W świecie pełnym dezinformacji chce podkreślić rzetelne informacje na temat produkcji mięsa i jego roli w zrównoważonej diecie człowieka. Kampania przybliża bogatą historię dziedzictwa setek lat rzemiosła, tajemnic przekazywanych z pokolenia na pokolenie, tradycji i smaków, które są tak różne jak regiony naszego kraju.
Źródło informacji: Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczpospolitej Polski
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 15.12.2023, 15:02 |
Źródło informacji | Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczpospolitej Polski |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet