Newsletter

ANSWEAR.COM SA (1/2024) Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za IV kwartał 2023 r. oraz 12 miesięcy 2023 r.

04.01.2024, 20:30aktualizacja: 04.01.2024, 20:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 1/2024

Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za IV kwartał 2023 r. oraz 12 miesięcy 2023 r. wraz z wartościami porównawczymi za IV kwartał 2022 r. oraz 12 miesięcy 2022 r.:

- W czwartym kwartale 2023 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 18,1% w porównaniu do analogicznego okresu 2022 r., osiągając wartość 442,3 mln zł (IV kwartał 2022 r.: 374,4 mln zł). Sprzedaż online za 12 miesięcy 2023 r. wyniosła 1.269,3 mln zł i wzrosła o 29,3% w porównaniu do 12 miesięcy 2022 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 981,6 mln zł.

- Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w czwartym kwartale 2023 r. wyniosły 429,2 mln zł osiągając dynamikę 4Q2023 / 4Q2022 na poziomie 17,8% (IV kwartał 2022 r.: 364,3 mln zł). Przychody ze sprzedaży za 12 miesięcy 2023 r. wyniosły 1.258,9 mln zł i wzrosły o 29,3% w porównaniu do 12 miesięcy 2022 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 973,4 mln zł.

Komentarz Zarządu do danych liczbowych:

W czwartym kwartale 2023 r. Spółka zanotowała najwyższe kwartalne przychody ze sprzedaży w historii pomimo wymagającej bazy porównawczej przychodów osiągniętych w poprzednim roku.

Dynamika sprzedaży on-line w 4Q2023 jest wyższa niż w poprzednim kwartale, mimo że wyniki sprzedażowe w raportowanym okresie były pod presją niekorzystnych trendów makroekonomicznych, słabnącego popytu konsumenckiego i niskich wskaźników sprzedaży detalicznej. Nowym negatywnym czynnikiem, który pojawił się w 4Q2023, była blokada przewoźników na granicy polsko-ukraińskiej powodująca przejściowe wydłużenie czasu dostawy paczek na tym rynku, a w konsekwencji mniejszą skłonność do składania zamówień przez klientów w Ukrainie.

Realizacja planu uruchomienia sprzedaży witryn PRM na rynkach, na których działały sklepy przejętej marki Sneakerstudio, pozwoliła na zwiększenie sprzedaży oraz pozyskanie klientów w segmencie luxury-streetwear. Nowy brand PRM kontrybuował do wzrostu osiągniętego w przychodach ze sprzedaży 4Q2023 poprawą ich dynamiki o 6,4 pp., natomiast sprzedaż on-line marki PRM wzrosła względem 3Q2023 o 84,7% kdk, i to pomimo dopiero rozpoczętych prac nad poprawą oferty tej marki, których wyniki powinny być widoczne od 2024 r.

Czynnikiem zewnętrznym wpływającym negatywnie na osiągniętą dynamikę sprzedaży jest umocnienie się złotego względem EUR oraz większości pozostałych walut regionu CEE: Answear jako eksporter realizuje około 80% swojej sprzedaży poza granicami Polski, w tym około 22% w walucie euro, której średni kurs w 4Q2023 obniżył się o 6,6% w ujęciu rdr, a około 24% sprzedaży on-line wygenerowane zostało na rynku ukraińskim, którego waluta w 4Q2023 straciła względem złotego 10,7% w ujęciu rdr. Pozostałe waluty regionu, poza węgierskim forintem, również straciły na wartości ok 7% względem złotówki w tym okresie (w ujęciu rdr). Ze względu na wymagające otoczenie konkurencyjne i słaby popyt konsumencki możliwości reagowania na ten czynnik podniesieniem cen były ograniczone.

Pomimo niekorzystnych czynników zewnętrznych, makroekonomicznych i geopolitycznych, Spółka kontynuuje wzrosty. Konsekwentna realizacja strategii skutkuje osiągnięciem dynamiki zwiększania sprzedaży na poziomie wyraźnie wyższym niż konkurencja on-line i stawiającym Answear.com SA wśród liderów w branży e-commerce fashion.

Objaśnienia:

(1) Sprzedaż online obejmuje zrealizowaną przez klientów za pomocą internetu zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;

(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również rezerwy na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz rezerwy na program lojalnościowy dla klientów, jak również sprzedaż realizowaną w sklepie stacjonarnym PRM.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za IV kwartał 2023 r. oraz 12 miesięcy 2023 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.01.2024, 20:30
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii