Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Krajowa Grupa Spożywcza S.A.](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2024-01/1_17.jpg?itok=hukXhaof)
W wydarzeniu uczestniczyli m.in.: prezes zarządu Krajowej Grupy Spożywczej S.A. Marek Zagórski, dyrektor Cukrowni Kluczewo Paweł Dawiskiba, prezes Krajowego Związku Plantatorów Buraka Cukrowego Krzysztof Nykiel, prezes zarządu Okręgowego Związku Plantatorów Buraka Cukrowego w Bydgoszczy Józef Pawela, Prezydent Stargardu Rafał Zając oraz były Minister Rolnictwa Artur Balazs.
Kampania cukrownicza 2023 w Krajowej Grupie Spożywczej S.A. jest rekordowa zarówno pod względem ilości skupionych buraków jak i produkcji cukru. Spółka w dniu 28 grudnia 2023 r. wyprodukowała 1 milion ton cukru. Do 11 stycznia 2024 r. Oddziały Krajowej Grupy Spożywczej S.A. skupiły około 7,3 mln ton buraków cukrowych. Średnio kampania cukrownicza w Spółce trwa 118 dni.
„Istotnym elementem sukcesu tegorocznej kampanii jest partnerstwo z plantatorami buraka cukrowego. Nie jest to wyłącznie układ czysto biznesowy - dokładamy do podstawowej relacji dostawcy i odbiorcy dodatkowe elementy, takie jak wiedza, zaopatrzenie w środki produkcji, czy finansowanie. Pogłębianie tych relacji jest dla nas istotne, dlatego staramy się przenosić te pozytywne aspekty na współpracę z przedstawicielami innych segmentów” - powiedział Marek Zagórski - prezes zarządu Krajowej Grupy Spożywczej S.A.
Średnia polaryzacja skupowa dla Krajowej Grupy Spożywczej S.A. od początku kampanii na dzień 11 stycznia wynosi 16,4%.
„Dzięki współpracy i rzetelnej dyskusji z Krajową Grupą Spożywczą S.A. można powiedzieć, że uprawa buraka cukrowego jest opłacalna. Obecne ceny buraka cukrowego gwarantują zwrot z uprawy i zysk dla plantatora” - powiedział Józef Pawela - prezes zarządu Okręgowego Związku Plantatorów Buraka Cukrowego w Bydgoszczy.
Wg stanu na dzień 11 stycznia br. średnia cena buraków cukrowych kontraktowanych z dopłatami wynosi 228,5 zł netto.
„Od 140 lat produkujemy w Kluczewie cukier. W trakcie pierwszej kampanii, która skończyła się dokładnie 15.01.1885 roku wyprodukowano 2600 ton cukru. Dzisiaj produkujemy tyle w ciągu dnia” - powiedział Paweł Dawiskiba - dyrektor Oddziału Cukrownia Kluczewo.
Plantatorzy dostarczający buraki do Krajowej Grupy Spożywczej S.A. w 2023 roku otrzymają zapłatę za buraki kontraktowane o zawartości cukru 16% w kwocie netto nie mniejszej niż 46,5 euro za 1 tonę. Na tę kwotę składa się cena podstawowa 45 €/t i świadczenie gwarantowane w kwocie 1,5 €/t (zaliczka na poczet świadczenia dodatkowego powiązanego z ceną cukru).
Cena buraków kontraktowanych na kampanię cukrowniczą w 2024 roku o zawartości cukru wynosi nie mniej niż 46,5 euro netto za 1 tonę.
Źródło informacji: Krajowa Grupa Spożywcza S.A.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 17.01.2024, 08:00 |
Źródło informacji | Krajowa Grupa Spożywcza S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Firma Robertshaw ogłasza zamknięcie fabryki w słowackiej Trnawie. Majątek zakładu zostanie wystawiony na sprzedaż
- 02.07.2024, 13:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Nie każde oznakowanie produktu „eko” oznacza, że produkt jest naprawdę ekologiczny PAP
„Przestaw się na eko - szukaj Euroliścia 2” - to drugi etap kampanii edukacyjnej Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE), której celem jest m.in. promocja ekologicznej żywności certyfikowanej, ponieważ na rynku dostępne są również produkty, które nie spełniają odpowiednich kryteriów, chociaż sprzedawane są jako ekologiczne. Wartość certyfikowanego rynku eko w Polsce PIŻE szacuje na 2 mld zł.- 02.07.2024, 11:59
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom