Newsletter

Polacy wciąż stawiają na niemiecką motoryzację i silniki spalinowe - raport OTOMOTO “Internetowy Samochód Roku 2023”

19.02.2024, 12:39aktualizacja: 19.02.2024, 12:53

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

OTOMOTO
OTOMOTO
Co chętniej wybierali Polacy - BMW Serii 3 czy Cuprę Formentor? To zależy, czy w ubiegłym roku szukali nowego, czy używanego samochodu. Raport OTOMOTO “Internetowy samochód roku 2023” analizuje dane na temat wybieranych przez kierowców samochodów. O tym, jakie są ulubione marki samochodów, modele aut, jakie typy nadwozia przyciągają uwagę Polaków i czy silnik Diesla wciąż jest atrakcyjną opcją dla poszukujących samochodu przeczytać można w najnowszej edycji raportu.

A co o kierowcach w Polsce mówią ich wybory?

1. Myślimy: dobre, bo niemieckie.

Po raz pierwszy od 5 lat liderem w zestawieniu najczęściej wyświetlanych marek używanych samochodów jest BMW, które wyprzedziło Audi i Mercedesa. Tym samym czołówka najpopularniejszych marek pozostaje identyczna w przypadku samochodów nowych i używanych.

Samochody od niemieckich producentów dominują też na listach najpopularniejszych modeli - w pierwszej dziesiątce najczęściej wyświetlanych modeli w OTOMOTO znalazło się aż 7 samochodów produkowanych przez niemieckie koncerny.

2. Rejestrujemy samochody ponad 10-letnie, a przy wyborach kierujemy się ceną.

Według danych CEPiK w 2023 roku niemal ¾ aut zarejestrowanych w Polsce miało więcej niż 10 lat. Szukając samochodu skupiamy się na nieco młodszych modelach wyświetlenia samochodów - najczęściej wyświetlane były modele z 2018 roku.

Jednak na finalną decyzję o zakupie mocno wpływają ceny, a te - we wszystkich przedziałach wiekowych znacząco wzrosły od czasu sprzed pandemii. W 2023 roku samochody w wieku 9-10 lat były wystawiane średnio za nieco ponad 46 tysięcy złotych, co stanowi wzrost o 79% w stosunku do kwot, jakich za sprzedaż samochodów w tym przedziale wiekowym oczekiwali sprzedający samochody jeszcze w 2019 roku.

3. Wciąż kochamy silniki spalinowe - niezależnie, czy szukamy samochodu nowego, czy używanego.

Silniki benzynowe pozostają liderem wśród nowych i używanych samochodów. Na drugim miejscu plasują się samochody z silnikiem Diesla. Wyświetlenia używanych samochodów z silnikiem spalinowym łącznie obejmowały 90% ruchu przeglądających oferty używanych aut na platformie. W przypadku nowych modeli silniki benzynowe i Diesle łącznie przyciągnęły 80% zainteresowania.

4. Wolimy patrzeć na drogę z wyższej pozycji - szukamy SUV'ów.

Niemal połowa wyświetlanych w OTOMOTO wyświetleń samochodów nowych obejmowała samochody z nadwoziem typu SUV. Popularność tego typu nadwozia potwierdza lista najczęściej oglądanych modeli - połowa z nich to SUVy, z Cuprą Formentor na pierwszym miejscu. Utrzymujący się już od kilku lat trend widać także w popularności nadwozia wśród poszukujących używanych aut - SUVy obejmowały tu 24% wyświetleń.

5. Coraz chętniej jeździmy automatem.

Dominacja wyświetleń samochodów nowych z automatyczną skrzynią biegów (ponad 80% wyświetleń), spotyka się z odpowiedzią producentów - wśród dostępnych na OTOMOTO nowych samochodów aż ¾ było wyposażonych w tzw. “automat”.

Automatycznej skrzyni biegów coraz częściej oczekują też poszukujący aut używanych (niemal połowa wyświetleń). I choć na wtórnym rynku pojawia się więcej ogłoszeń z samochodami z automatyczną skrzynią biegów, ciągle króluje skrzynia manualna - taką charakteryzowało się ⅔ samochodów używanych z ofert publikowanych na platformie.

6. Jako przedsiębiorcy coraz częściej kupujemy auta używane.

Po wyraźnym wzroście rejestracji samochodów używanych przez firmy w 2022 roku - gdy dostępność nowych samochodów na rynku była mocno ograniczona (skok z 30% rejestracji używanych pojazdów w 2021 roku do 47% w 2022 roku), w 2023 roku przedsiębiorcy kontynuowali zakupy na rynku wtórnym. Wśród nowo zarejestrowanych przez przedsiębiorców aut w ubiegłym roku aż 51% było samochodami używanymi, najczęściejw wieku od 5 do 10 lat.

7. Wiemy, że części używane pozwalają na oszczędności.

W ubiegłorocznym badaniu Minds & Roses dla OTOMOTO, osoby wybierające do naprawy swojego samochodu części używane, powód takiej decyzji uzasadniały oszczędnościami. Korzyści finansowe, i oszczędność czasu potrzebnego na sprowadzenie i przygotowanie części do montażu, widać m.in. w przypadku karoserii, która pozostaje najpopularniejszą kategorią wśród poszukujących elementów do samochodu na OTOMOTO.

Cały raport przeczytasz tutaj.

Źródło informacji: OTOMOTO

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 19.02.2024, 12:39
Źródło informacji OTOMOTO
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii