Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Lokalizacja najnowszej inwestycji DHL nie jest przypadkowa: to właśnie pod Poznaniem zbiegają się główne szlaki komunikacyjne naszego kraju: droga ekspresowa S11, która docelowo połączy Górny Śląsk z Bałtykiem, autostrada A2 oraz trasa S5 prowadząca m.in. do Wrocławia. Nowy hub znajduje się 310 kilometrów od Warszawy, 270 km od Berlina i około 15 kilometrów od centrum wielkopolskiej stolicy.
„Kolejnym argumentem za wyborem okolic Poznania na jedno z naszych największych globalnych centrów logistycznych był dynamiczny wzrost wartości polskiej i europejskiej branży e-commerce, który w ostatnich latach przekraczał 20 proc. Otwarcie centrum stanowi również istotny krok w realizacji naszej strategii rozwoju na rynku usług crossborder (red. sprzedaż za granicę)” - tłumaczył podczas uroczystego otwarcia MCL dr Tobias Meyer, prezes zarządu DHL Group.
Nowa jednostka DHL obsługuje zarówno operacje logistyczne dla klientów polskich, jak i zagranicznych, a kluczowa w tym kontekście jest bliskość granicy polsko-niemieckiej. Trafiają tu przesyłki z całej Polski oraz naszego regionu Europy, a po błyskawicznym sortowaniu (skan paczki trwa zaledwie 20 milisekund, czyli 15 razy szybciej niż mrugnięcie ludzkiego oka), wysyłane są do hubów DHL w Niemczech i dalej - do odbiorców w całej Europie Zachodniej.
„Międzynarodowe Centrum Logistyczne to swoisty portal do przyszłości biznesu naszych klientów - wyznaczamy tu bowiem nowe, najwyższe standardy dla branży logistycznej i wysyłkowej. Do późnych godzin nocnych wydłużyliśmy czas naszej pracy oraz okno składania zamówień dla branży e-commerce, aby maksymalnie wyjść naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom naszych partnerów” - wyjaśniała Agnieszka Świerszcz, prezes zarządu DHL eCommerce Polska.
Obiekt rzeczywiście jest imponujący: ma ponad 30 000 m2 powierzchni magazynowej. Rozbudowany, trzypoziomowy sorter typu cross belt oplata 1500 różnego rodzaju czujników i 800 kamer, umożliwiających śledzenie paczki od momentu przyjęcia aż do jej załadowania na samochód. Wykorzystana w sorterze innowacyjna technologia pozwala na zastosowanie wielu kryteriów sortowania wykraczających poza dane adresowe (np. według wagi, wymiarów, informacji na etykiecie). Przesyłki przemieszczają się po istnym labiryncie taśmociągów, ale również siłą inercji na konstrukcjach przypominających zjeżdżalnie basenowe. Dziennie 1200 transportów podjeżdża do 44 linii rozładunkowych, a nad całością czuwa ok. 500-osobowy zespół specjalistów DHL.
„Tradycyjnie olbrzymią wagę przywiązujemy do standardów ESG. Na dachu obiektu umieściliśmy panele fotowoltaiczne mogące pokryć nawet 1/3 jego zapotrzebowania na energię elektryczną, a na zewnątrz znajdują się stanowiska ładowania pojazdów elektrycznych, MCL posiada również własną flotę zeroemisyjnych pojazdów terminalowych, w obiekcie zainstalowaliśmy także system inteligentnego oświetlenia. Pod Poznaniem połączyliśmy ultranowoczesne technologie z troską o zrównoważony rozwój i środowisko” - dodała Agnieszka Świerszcz.
Przedstawiciele DHL wskazywali na szereg korzyści płynących z uruchomienia MCL - tak dla polskiej, jak i europejskiej gospodarki.
„Europa Środkowo-Wschodnia zyskuje najnowocześniejszy hub logistyczny, nie tylko skracający do minimum czas dostawy danej przesyłki, ale również gwarantujący bezpieczeństwo i jakość jej transportu. W kontekście rosnącego znaczenia e-commerce oraz połączeń międzynarodowych dla rozwoju gospodarczego państw i regionów tego typu infrastruktura nabiera strategicznego znaczenia” - zauważył Pablo Ciano, CEO DHL eCommerce.
Inwestycja ma również kluczowe znaczenie dla naszych przedsiębiorców. Niemcy pozostają bowiem największym odbiorcą towarów z Polski - z 27,9-procentowym udziałem w całości eksportu za 2023 rok. W ubiegłym roku wysłaliśmy do Niemiec towary warte 98,1 mld euro, poprawiając rezultat sprzed roku o 1,7 proc.
„Funkcjonowanie MCL niezwykle przybliża nasze przedsiębiorstwa również do nieco mniejszych, ale także istotnych z perspektywy polskich firm rynków, chociażby czeskiego czy słowackiego” - podkreśliła Agnieszka Świerszcz.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.03.2024, 11:41 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Enea na EKG 2025: spółka zainwestowała w farmę wiatrową o mocy 83,2 MW w ramach realizacji Strategii Rozwoju Grupy Enea do 2035 r. PAP
Enea Nowa Energia, spółka z Grupy Enea, sfinalizowała kupno farmy wiatrowej w Pelplinie o łącznej mocy 83,2 MW od Greenvolt Power. Wartość transakcji wynosi ponad 740 mln zł - poinformował podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach zarząd spółki Enea.- 08.05.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Przedsiębiorcy w Polsce tracą czas na rutynowych zadaniach. AI i nowe technologie pozwolą go zaoszczędzić
Z najnowszego badania SW Research, wykonanego na zlecenie HP Inc Polska, wynika, że polscy przedsiębiorcy z sektora MŚP tracą czas na powtarzalnych zadaniach, co utrudnia rozwój ich firm. Niemal połowa z nich przyznaje, że AI i nowe technologie mogą zwiększyć potencjał ich biznesów, jednocześnie oferując przestrzeń na nowe, bardziej strategiczne i twórcze zadania.- 08.05.2025, 12:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: HP Inc Polska
-
Image
TLP: Unia Europejska szykuje cios w polskich przewoźników. „To może być koniec obecności Polskich firm w UE”
Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP) alarmuje: Bruksela finalizuje przepisy, które uderzą w podstawy działalności polskich firm transportowych. Jednocześnie apeluje do rządu, wciąż kierującego pracami Rady UE, o szybką interwencję w tej sprawie.- 08.05.2025, 11:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ