Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Bezpieczeństwo lekowe w sytuacjach kryzysowych było tematem przewodnim debaty „Operacja >>polski lek<<” podczas pierwszego dnia IX Kongresu Wyzwań Zdrowotnych w Katowicach.
Katarzyna Dubno, dyrektor ds. relacji zewnętrznych, ESG i ekonomiki zdrowia w Adamed Pharma S.A. wskazała, że jedną z doktryn NATO jest odstraszanie poprzez pokazywanie siły. Dlatego należy budować siłę krajowych producentów farmaceutycznych, aby byli w stanie nie tylko rozwijać i produkować leki, ale także zwiększać moce produkcyjne i utrzymywać zwiększone zapasy substancji czynnych oraz gotowych leków na wypadek sytuacji kryzysowych.
„Polscy producenci leków wyciągnęli wnioski z okresu pandemii i doświadczeń ukraińskich. Od pierwszego dnia wojny dostawaliśmy, jako firmy farmaceutyczne w Polsce, prośby o dostarczanie leków od ukraińskiego Ministerstwa Zdrowia. I nie chodziło tylko o leki pola walki, ale generalnie o leki z różnych obszarów terapeutycznych” - powiedziała Katarzyna Dubno.
W opinii ekspertki przykład wojny na Ukrainie wskazuje na konieczność przygotowania listy leków krytycznych oraz opracowania wspólnie z Ministerstwem Zdrowia, Rozwoju, z Ministerstwem Obrony Narodowej, z farmaceutami, lekarzami i hurtownikami planu i procedur na wypadek sytuacji kryzysowych.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 11.03.2024, 10:04 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |