Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Celem akcji jest szerzenie świadomości na temat profilaktyki zdrowia oraz zapewnienie kobietom dostępu do bezpłatnych badań ginekologicznych. Tegoroczne hasło kampanii „Powiedz jej o tym” podkreśla znaczenie otwartej rozmowy z bliską osobą, która może pomóc przezwyciężyć strach przed badaniami. Z badań wynika, że aż 70% Polek i Polaków zgadza się z tym stwierdzeniem [1].
Profilaktyka zdrowia intymnego
Według raportu „Rozmowy Polek i Polaków o zdrowiu intymnym” przygotowanego na zlecenie firmy Gedeon Richter Polska ponad połowa kobiet nie wykonała w ciągu ostatniego roku USG ginekologicznego oraz cytologii. Co więcej, połowa respondentek nigdy nie badała się pod kątem chorób wenerycznych. 12% mieszkanek wsi przyznało, że w ogóle nie odwiedza gabinetu ginekologicznego.
„Brak regularnych kontroli ginekologicznych to niepokojące zjawisko, które obserwujemy od lat. Profilaktyka zdrowia intymnego jest kluczowa z punktu widzenia wczesnego wykrywania problemów zdrowotnych i skutecznego leczenia. Interwencja na czas może zapobiec rozwojowi poważnych zmian, włączając w to nowotwory, co może być decydujące dla życia pacjentek lub znacząco poprawić ich codzienne funkcjonowanie” - podkreśla lek. Joanna Bonarek-Sztaba, ginekolożka-położniczka.
Zdrowie intymne tematem tabu
Z raportu wynika, że co druga Polka przypomina bliskim kobietom o badaniach. Najczęściej do wizyty u ginekologa zachęcają się nawzajem przyjaciółki (46%), a następnie mamy (42%), córki (39%) i siostry (37%). Najrzadziej Polki przypominają o regularnych badaniach swoim babciom (8%). Respondentki, które nie zachęcają bliskich kobiet do dbania o zdrowie intymne, twierdzą, że jest to kwestia „spraw prywatnych” (32%) lub uważają, że „każdy jest odpowiedzialny za własne zdrowie” (28%).
Z drugiej strony, większość respondentów zgadza się, że otwarta rozmowa z bliską osobą mogłaby pomóc przezwyciężyć lęk przed badaniami profilaktycznymi (70%). Dlatego tegoroczna edycja kampanii nie tylko przypomina o istocie badań profilaktycznych i umożliwia ich wykonanie, ale także zachęca kobiety i mężczyzn do rozmów na tematy związane z profilaktyką zdrowia intymnego.
Zaangażowanie mężczyzn w zdrowie intymne kobiet
Kampania „W kobiecym interesie” skierowana jest również do mężczyzn. Wyniki badań pokazują, że panowie mają trudności w prowadzeniu rozmów na tematy związane ze zdrowiem intymnym bliskich kobiet (30%), obawiają się przekraczania ich granic (28%), a także odczuwają brak wiedzy i doświadczenia w tym obszarze (27%). Dlatego hasło kampanii „Powiedz jej o tym” zachęca również mężczyzn do zaangażowania. Według 83% ankietowanych Polek, mężczyźni powinni zwiększyć swoją wiedzę na temat zdrowia intymnego kobiet.
„Kampania >>W kobiecym interesie<< skupia się na uświadamianiu Polek, jak istotne są badania profilaktyczne dla nich samych i ich bliskich. W tym roku podejmujemy problem rozmów o zdrowiu intymnym, które nadal pozostają w sferze tabu. Chcemy zapewnić bezpłatny dostęp do gabinetów ginekologicznych oraz zachęcać do otwartej rozmowy na ten temat bez skrępowania” - mówi Aneta Grzegorzewska, dyrektor ds. korporacyjnych i relacji zewnętrznych w Gedeon Richter Polska.
Bezpłatne badania ginekologiczne
Od 2019 roku w ramach kampanii „W kobiecym interesie” Gedeon Richter Polska prowadzi cykle bezpłatnych konsultacji z pakietem badań ginekologicznych, w tym badaniem piersi, USG ginekologicznym oraz cytologią płynną. Mobilny gabinet ginekologiczny, który wyruszył w trasę 8 maja, jest przystosowany także do potrzeb kobiet z niepełnosprawnościami.
Współorganizatorami akcji są Urzędy Miast i Starostwa, a akcja odbędzie się w poniższych miejscowościach:
- Międzyrzec Podlaski - 9 maja (czwartek)
- Biała Podlaska - 10 maja (piątek)
- Chełm - 11 maja (sobota)
- Krasnystaw - 13 maja (poniedziałek)
- Nałęczów - 14 maja (wtorek)
- Starachowice - 15 maja (środa)
- Grodzisk Mazowiecki - 16 maja (czwartek)
Partnerzy kampanii
Patronami tegorocznej edycji kampanii są: Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników, Fundacja Avalon, Stowarzyszenie Kobiet z Problemami Onkologiczno-Ginekologicznymi „Magnolia”, Fundacja Pokonać Endometriozę, Fundacja Kulawa Warszawa, Polski Związek Niewidomych oraz Fundacja Rozwoju Psychospołecznego SELF (Chełm). Patronem wspierającym kampanię jest portal „Zdrowa Ona”.
Szczegółowe informacje o kampanii dostępne są na stronie: http://www.wkobiecyminteresie.pl/
[1] Metoda badawcza: Badanie internetowe CAWI z wykorzystaniem panelu SWpanel.pl. Próba badawcza: Kobiety (70%) i mężczyźni (30%) powyżej 18 roku życia. W ramach badania przeprowadzono 1005 ankiet z respondentami z panelu SW Research. Termin realizacji badania: 08/03 - 18/03.2024
Źródło informacji: Gedeon Richter Polska Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 08.05.2024, 11:33 |
Źródło informacji | Gedeon Richter Polska Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Od PRL-owskiej zapiekanki po Instagram Reels. Jak pieczarka stała się kulinarną ikoną
Jeszcze dekadę temu pieczarka kojarzyła się głównie z dodatkiem do pizzy, nadzieniem do krokieta lub obowiązkowym składnikiem sosu do schabowego. Dziś wraca z rozmachem. Znajdujemy ją w daniach wegańskich, streetfoodowych wrapach i eleganckich przystawkach. Jest na talerzach, na stories i w feedach kulinarnych influencerów.- 16.09.2025, 09:44
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: HOPSCOTCH
-
Image
Konferencja prasowa SGH PAP
Termin: 12.09.2025, godz. 09:30- 12.09.2025, 14:28
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: SGH
-
Image
Glejaki najczęściej występującymi i najbardziej agresywnymi nowotworami mózgu w Polsce. Nowy raport Krajowego Rejestru Nowotworów
Każdego roku 322 tyś. osób na świecie słyszy diagnozę nowotwór mózgu, w Polsce choroba dotyka nawet 2375 osób rocznie, z czego najczęściej rozpoznawalnym typem morfologicznym są glejaki (75% co daje 1783 pacjentów rocznie). Wskaźnik 5-letniego przeżycia pacjentów z glejakami w Polsce w latach 2010-2024 wynosił 28,2%, co jest jednym z niższych wyników w Europie. Zachorowalność na nowotwory mózgu rośnie po 30. roku życia osiągając maksimum w ósmej dekadzie życia i to mężczyźni chorują częściej niż kobiety. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu pt. „Nowotwory złośliwe mózgu - analiza epidemiologiczna” opublikowanego z początkiem września 2025 przez Krajowy Rejestr Nowotworów, działający przy Narodowym Instytucie Onkologii - Państwowym Instytucie Badawczym.- 11.09.2025, 12:53
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Krajowy Rejestr Nowotworów
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ