Newsletter

Wielkie porządki i jeszcze większe inwestycje. Branża noclegowa gotowa do wakacji

11.06.2024, 10:07aktualizacja: 11.06.2024, 10:13

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pixabay
Pixabay
Drobne remonty i zakupy, ale też całkiem spore inwestycje w rozbudowę, dodatkowe udogodnienia albo kolejne miejsca noclegowe - rodzima branża turystyczna odlicza dni do wakacji, ale nie czeka biernie. Hotelarze aktywnie zabiegają o gości przez podnoszenie standardu obiektów - wynika z badania platformy Nocowanie.pl. Ponad połowa właścicieli obiektów noclegowych podjęła się znaczących inwestycji przed nadchodzącym sezonem.

W ankiecie Nocowanie.pl udział wzięło 260 właścicieli różnego typu obiektów noclegowych w całej Polsce - zarówno domków, kwater, apartamentów, jak i pensjonatów czy hoteli.

Ponad połowa (56%) z nich deklaruje, że przed wakacjami zdecydowała się na znaczące inwestycje, a kolejne 36,9% przyznaje, że z myślą o nadchodzącym sezonie i wygodzie gości dokonało drobnych zakupów lub zmian w wyposażeniu.

„Baza noclegowa w Polsce jest stosunkowo młoda, często w lepszym stanie niż w wielu krajach, ale wraz z rosnącymi wymaganiami turystów zawsze znajdzie się przestrzeń do ulepszeń” - podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. „Podnosząc standard obiektów, gospodarze chcą skuteczniej konkurować i spełniać oczekiwania gości, także tych coraz liczniej przyjeżdżających z zagranicy” - tłumaczy.

Na decyzje inwestycyjne ankietowanych największy wpływ (60%) miały trendy rynkowe. Kolejne 29% respondentów kierowało się bezpośrednimi opiniami gości.

Zdecydowana większość - 65% - postawiła na mniejsze lub większe remonty łazienek i pokojów. Co czwarty respondent zdecydował się na rozwinięcie oferty o nowe udogodnienia, takie jak strefa spa, basen, sauna, plac zabaw dla dzieci, infrastruktura i sprzęt do uprawiania sportów wodnych czy atrakcyjne zagospodarowanie terenu wokół obiektu.

Sposobem na rozwój biznesu przed wakacjami było też zwiększenie dostępności miejsc noclegowych (14%) czy bardziej kosztowna rozbudowa, na przykład o nowe domki letniskowe (13,5%).

Dla turystów wypoczywających w Polsce inwestycje branży turystycznej oznaczają większą wygodę i szerszy wybór. A co z cenami? W większości przypadków wydatki inwestycyjne nie zostaną przerzucone na gości - 64% uczestników badania zadeklarowało, że cena noclegu w ich obiekcie pozostaje bez zmian. Kolejne 10% wraz ze wzrostem standardu podniosło ceny, ale o mniej niż 10% względem okresu przed inwestycjami. Co ciekawe, 5,5% deklaruje, że przeprowadzone zmiany w obiekcie pozwoliły im obniżyć ceny.

„Jest to możliwe ze względu na wprowadzone rozwiązania umożliwiające oszczędności w obiekcie” - wyjaśnia Agnieszka Rzeszutek.

Inwestycje związane z energooszczędnością, takie jak inteligentne oświetlenie, systemy zarządzania energią wprowadziło przed sezonem 32% ankietowanych. Ważnym elementem dostosowania do oczekiwań rynku są też systemy pozwalające zadbać o ekologię, odzysk wody czy ciepła, w które zainwestowało 17% badanych.

Dla co dziewiątego z gospodarzy wakacje to będzie również czas zwiększenia zatrudnienia o pracowników sezonowych, nawet o 20%.

Jak wynika z badania Nocowanie.pl, gospodarze nie zamierzają poprzestać na wprowadzonych zmianach i udogodnieniach. Jeszcze w tym roku co trzeci z nich zamierza kontynuować prace. Przeważają plany związane z zagospodarowaniem terenu wokół obiektów, dodaniem kolejnych udogodnień takich jak sauna, wewnętrzna sala zabaw czy wiata grillowa, ale też z działaniami marketingowymi.

Źródło informacji: Nocowanie.pl

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.06.2024, 10:07
Źródło informacji Nocowanie.pl
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ