Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Akcja specjalna odbędzie się w kilkunastu polskich miastach, w których obecne są systemy Nextbike - lidera systemów miejskich rowerów publicznych w Polsce - co nadaje jej ogólnopolski wymiar. Swój udział potwierdziły Białystok, Ciechanów, Częstochowa, Grodzisk Mazowiecki, Jastrzębie Zdrój, Józefów, Kędzierzyn Koźle, Konin, Łódź, Marki, Piaseczno, Piotrków Trybunalski, Pruszków, Pszczyna, Wrocław, Żyrardów. Dodatkowo w ramach podsumowania akcji, Nextbike wraz z partnerem ekologicznym organizacją Dotlenieni podejmie się inicjatywy posadzenia 1 sadzonki drzewa za każde 1000 wypożyczeń w systemach rowerowych objętych akcją. Sadzonki zostaną posadzone jesienią w ramach organizowanego wydarzenia edukacyjno-ekologicznego we Wrocławiu w lesie Osobowickim.
„Europejski Tydzień Mobilności stanowi znakomitą okazję do podkreślenia korzyści płynących z wyboru tych środków transportu, które w znaczący sposób wspierają rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej. Zgodnie z naszymi badaniami, aż 15% ankietowanych Polek i Polaków deklaruje codzienne korzystanie z miejskich rowerów publicznych, co pokazuje ich rosnącą rolę jako ważnego elementu miejskiego ekosystemu transportowego. Poprzez nasze działania w ramach Europejskiego Tygodnia Mobilności pragniemy ułatwić mieszkańcom dostęp do miejskich rowerów publicznych, tym samym przyczyniając się do dalszej transformacji naszych nawyków transportowych a wraz z tym, samych miast w kierunku bardziej zrównoważonych, zdrowych i przyjaznych do życia” - komentuje Marcin Sałański, Head of Communications w Nextbike Polska.
Nadrzędnym celem akcji „Miasto łapie oddech z Nextbike” jest promocja niskoemisyjnych form transportu w polskich miastach. Wydłużenie czasu darmowego korzystania z rowerów miejskich do pełnej godziny każdego dnia ETM ma zachęcić mieszkańców do rezygnacji z samochodów na krótkich trasach, co przyczyni się do poprawy jakości powietrza w naszych miastach.
Wydarzenie zostało objęte patronatem Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności oraz wspierane jest przez prestiżowe media, takie jak Polska Agencja Prasowa, Rzeczpospolita, Portal Samorządowy i Nowy Marketing.
„Wierzymy, że nasze działania wspólnie z partnerami pozwolą zwrócić uwagę na kluczowe kwestie związane z jakością powietrza, zdrowiem i komfortem życia w miastach. Zapraszamy wszystkich mieszkańców do aktywnego udziału w Europejskim Tygodniu Mobilności i korzystania z darmowego czasu jazdy rowerami miejskimi” - podsumowuje Marcin Sałański.
Według tegorocznych badań Nextbike, przeprowadzonych wspólnie z agencją SW Research, rowery publiczne mogą znacząco wpłynąć na jakość życia w mieście, szczególnie w kontekście ochrony środowiska (68%), poprawy zdrowia publicznego (62%), zmniejszenia natężenia ruchu samochodowego i korków (55%) oraz redukcji hałasu miejskiego (54%). Są to istotne czynniki, zwłaszcza gdy spojrzymy na współczesne miasto jako złożony ekosystem, w którym innowacyjne technologie i odpowiednie praktyki miejskie mogą podnosić nasz codzienny dobrostan na wielu poziomach.
Więcej informacji:
Marcin Sałański - Head of Communications, Nextbike
e-mail: m.salanski@nextbike.pl
tel.: +48 661 521 423
Cezary Dudek - Head of Marketing, Nextbike
e-mail: c.dudek@nextbike.pl
tel.: +48 696 003 711
Nextbike
Nextbike jest liderem w dostarczaniu i prowadzeniu samoobsługowych wypożyczalni miejskich rowerów publicznych. Od 2011 r. spółka oferuje kompleksowe rozwiązania uzupełnienia tradycyjnych środków komunikacji publicznej na pierwszych i ostatnich kilometrach podróży. Nextbike współpracuje z samorządami i partnerami biznesowymi tworząc i rozbudowując największe i najpopularniejsze systemy rowerowe w Polsce. Pierwszy system spółka uruchomiła we Wrocławiu. Dziś Nextbike zarządza flotą ponad 17,5 tys. rowerów i obsługuje systemy rowerowe w 81 gminach w całym kraju m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Białymstoku czy na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Źródło informacji: Nextbike Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.09.2024, 08:00 |
Źródło informacji | Nextbike Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
„Played, Worn & Torn Auction” od Julien's powraca do miasta muzyki z legendarną aukcją 20-21 listopada 2024 r.
- 19.11.2024, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Saudyjska Komisja Filmowa uroczyście zamyka drugą edycję Konferencji Krytyki Filmowej
- 15.11.2024, 09:08
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire
-
Image
Te nietypowe znaleziska z lumpeksów zaskoczyły wszystkich
Branża tekstylna stoi w obliczu poważnych wyzwań środowiskowych. Szacuje się, że co roku produkuje się 100 miliardów sztuk odzieży, z czego ogromna część nigdy nie trafia do konsumentów lub jest noszona tylko kilka razy [1]. W ten sposób 92 miliony ton ubrań trafia każdego roku na wysypiska, tworząc toksyczne hałdy na pustyniach czy terenach wiejskich, przyczyniając się do rozwoju zjawiska zwanego „fast fashion”. To ilość, która mogłaby wypełnić… 1,5 miliona ciężarówek.- 14.11.2024, 08:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Semcore Sp. z o.o.