Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji ("Spółka", "Emitent") informuje, że w dniu 3 października 2024 r. wraz z PKP CARGOTABOR sp. z o.o. w restrukturyzacji ("Spółki PKP CARGO") zawarł z MW Rail S.A. z siedzibą we Wrocławiu ("MWR"- spółka zależna od M.W. Trade SA) trójstronny list intencyjny ("List Intencyjny").
Przedmiotem Listu Intencyjnego jest przystąpienie przez jego strony do negocjacji w celu wydzierżawienia lub wynajmu na rzecz MWR nieruchomości położonych w Olsztynie, a obecnie dzierżawionych przez Spółki PKP CARGO oraz wyposażenia będącego własnością PKP CARGOTABOR sp. z o.o. w restrukturyzacji, wchodzących w skład Olsztyńskiej Sekcji Północnego Zakładu Napraw Taboru Kolejowego, wraz z ewentualną opcją zakupu ("Negocjacje").
Zgodnie z treścią Listu Intencyjnego, Negocjacje mają obejmować w szczególności wypracowanie warunków umowy lub umów pomiędzy stronami, w tym zakresu przedmiotowego, czasu trwania, wynagrodzenia i innych szczegółowych warunków współpracy oraz ewentualnego zatrudnienia przez MWR części obecnego personelu Olsztyńskiej Sekcji Północnego Zakładu Napraw Taboru Kolejowego. Jednocześnie strony zobowiązały się do podjęcia starań w stosunku do spółki Polskie Koleje Państwowe S.A., będącej właścicielem nieruchomości objętych niniejszym Listem Intencyjnym, do wyrażenia zgody na wydzierżawienie lub najem ww. nieruchomości przez MWR.
List Intencyjny wiąże jego strony od dnia podpisania do dnia zakończenia Negocjacji (niezależnie od ich wyniku). W przypadku podjęcia przez strony decyzji o realizacji przedmiotu Listu Intencyjnego, będzie on podstawą dalszych prac i ustaleń zmierzających do uzgodnienia ostatecznych warunków transakcji będącej przedmiotem Listu Intencyjnego.
Decyzja o wydzierżawieniu lub wynajmie ww. nieruchomości wraz z wyposażeniem na rzecz MWR jest częścią planu naprawczego PKP CARGOTABOR sp. z o.o. w restrukturyzacji, który zakłada podjęcie działań o charakterze restrukturyzacyjnym w celu dopasowania skali działalności spółki, w szczególności liczby punktów utrzymania taboru, w których prowadzona jest działalność, a także wielkości zatrudnienia w celu zbilansowania kosztów i przychodów, a tym samym zachowania możliwości kontynuacji działalności.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 03.10.2024, 16:02 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |