Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd spółki pod firmą Polenergia S.A. ("Emitent") informuje, że spółki projektowe MFW Bałtyk II sp. z o.o. oraz MFW Bałtyk III sp. z o.o. (łącznie "Spółki Projektowe"), w których Emitent posiada 50% udziałów, rozwijające - w ramach wspólnego przedsięwzięcia Emitenta i Equinor Wind Power AS - projekty budowy dwóch morskich farm wiatrowych tj. MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III ("Projekty"), podpisały w dniu 25 października 2024 roku łącznie cztery umowy na czarter statków do transportu załogi ("Umowy"). Każda ze Spółek Projektowych zawarła w tym zakresie po dwie Umowy - jedną ze spółką Northern Offshore Services A/S z siedzibą w Kopenhadze, Dania ("NOS"), a drugą ze spółką Njord Offshore Ltd. z siedzibą w Maud's Court, Wielka Brytania ("Njord") (łącznie "Armatorzy").
W ramach Umów Armatorzy wyczarterują Spółkom Projektowym łącznie cztery statki do transportu załogi (ang. CTV - Crew Transport Vessels) obsługującej proces budowy morskich farm wiatrowych i stacji transformatorowych na morzu oraz zapewniającej serwisowanie w początkowym okresie eksploatacji Projektów, w tym w fazie rozruchu technologicznego (po dwa statki dla każdego z Projektów).
Spółka MFW Bałtyk II sp. z o.o. zawarła Umowy na trzyletni okres czarteru, natomiast Umowy dla spółki MFW Bałtyk III sp. z o.o. zostały zawarte w formule opcji (na okres trzech lat), która może zostać wykonana przez tę spółkę do dnia 1 września 2026 r. Każda ze spółek ma możliwość opcjonalnego przedłużenia Umów o kolejne trzy lata.
Wynagrodzenie za czarter statków zostało określone w Umowach stałą stawką dzienną z uwzględnieniem waloryzacji. Spółka MFW Bałtyk II sp. z o.o. szacuje koszt czarteru w trzyletnim okresie na ok. 13,5 mln EUR, a spółka MFW Bałtyk III sp. z o.o. na ok. 13,8 mln EUR (jeśli skorzysta z wykonania opcji). Oprócz tego, w przypadku przedłużenia Umów o kolejne trzy lata, dodatkowe wynagrodzenie dla Armatorów jest szacowane na poziomie ok. 30 mln EUR łącznie dla obu Projektów.
Przewidywany termin uruchomienia czarteru statków to odpowiednio drugi kwartał 2026 r. dla projektu MFW Bałtyk II i trzeci kwartał 2027 r. dla projektu MFW Bałtyk III.
Umowy zawierają podobne postanowienia merytoryczne, standardowe dla kontraktów morskich, w tym dotyczące daty rozpoczęcia i okresu czarteru, możliwości opcjonalnego przedłużenia okresu czarteru, zasad odpowiedzialności, obowiązkowych ubezpieczeń, zasad rozwiązywania umów, w tym opłat za rozwiązanie.
Umowy zostały zawarte pod prawem angielskim.
Zawarcie Umów jest niezbędne dla sprawnego przeprowadzenia budowy obu Projektów oraz przejścia w fazę operacyjną. Umowy przewidują elastyczność wykorzystywania wyczarterowanych statków na potrzeby każdego z Projektów.
podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 596/2014 w sprawie nadużyć na rynku oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz. U. UE. L. z 2014 r. Nr 173, str. 1 ze zm.).
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.10.2024, 11:43 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |