Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według raportu CBOS „Oszczędności i długi Polaków” z ubiegłego roku, nieco ponad połowa badanych (54%) deklarowała, że ich gospodarstwa domowe posiadają oszczędności. Dwie piąte badanych (40%) deklarowało, że ich gospodarstwa domowe posiadają do spłacenia różnego rodzaju raty, pożyczki, długi lub kredyty. Odkładanie oszczędności staje się obecnie szczególnie istotne. Nie dbając jednak o bezpieczeństwo w sieci, swoje oszczędności można stracić już w zaledwie kilkanaście sekund. Poradami na temat tego, jak zadbać o bezpieczeństwo w internecie, podzielili się eksperci serwisu InternetowyKantor.pl w bezpłatnym ebooku pt. „Jak nie wpaść w pułapkę cyberoszustów?”.
5 zasad bezpieczeństwa w internecie
W poradniku znajduje się między innymi omówienie 5 podstawowych zasad bezpieczeństwa w sieci. Należą do nich:
- Korzystanie z dwustopniowego uwierzytelniania wszędzie tam, gdzie to możliwe.
- Tworzenie unikatowych, silnych haseł.
- Unikanie korzystania z publicznych sieci Wi-Fi.
- Sprawdzanie autentyczności stron internetowych.
- Zachowanie szczególnej ostrożności i czujności w przypadku otrzymania podejrzanej wiadomości.
Krajobraz internetowych zagrożeń
W poradniku znajduje się także przegląd i omówienie najpopularniejszych zagrożeń, które czyhają na ludzi w internecie. Należą do nich m.in.:
- phishing;
- spear phishing;
- deepfake;
- oszustwa z wykorzystaniem socjotechnik.
Wiele oszustw to próby oddziaływania na nasze emocje, dlatego mogą się odwoływać do bieżących i poruszających wydarzeń (np. fałszywe zbiórki dla powodzian ogłaszane w formie postów lub spreparowanych, sensacyjnych artykułów). „Krajobraz zagrożeń w sieci zmienia się dynamicznie, tak jak nasz świat. Świadomość potencjalnych pułapek jest bardzo ważna. Tylko w ten sposób możemy zadbać o swoje bezpieczeństwo” – mówi Dariusz Polaczyk, Risk & Security Manager, InternetowyKantor.pl.
Z poradnikiem można się bezpłatnie zapoznać na stronie: https://internetowykantor.pl/ebook-cyberbezpieczenstwo/
InternetowyKantor.pl to pierwszy w Polsce kantor umożliwiający wymianę walut przez internet. Z oferty serwisu skorzystało już ponad 516 tys. klientów. Serwis jest najczęściej ocenianą marką w Opineo.pl w 2024 roku ze średnią ocen 4,9/5. InternetowyKantor.pl cały czas rozwija nowe funkcjonalności – w ostatnich tygodniach w panelu użytkownika wdrożony został nowy kanał komunikacji – skrzynka odbiorcza, a także możliwość zakupienia 13 nowych walut.
KONTAKT:
Agnieszka Nejman
Communications Manager
e-mail: agnieszka.nejman@currency-one.com
tel. 502-244-353
Źródło informacji: Currency One
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 31.10.2024, 14:11 |
Źródło informacji | Currency One |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet