Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Badanie przeprowadzone przez agregatora ofert pracy Jooble dotyczyło różnych aspektów oczekiwań płacowych polskich pracowników, w tym tego, kiedy ostatnio otrzymali podwyżkę, ich zadowolenia z obecnego poziomu wynagrodzenia i motywacji do podwyżki.
Sytuacja z podwyżkami wynagrodzeń
Większość respondentów (44%) odpowiedziała, że otrzymała podwyżkę wynagrodzenia ponad rok temu, podczas gdy 19,1% sześć miesięcy temu, 18,9% rok temu i 18% trzy miesiące temu.
Gotowość do ubiegania się o awans i motywację
Mimo tych podwyżek większość respondentów (77,6%) jest jednak niezadowolona z obecnego poziomu wynagrodzenia, a zadowolonych jest 22,4%. Jeśli chodzi o plany zwrócenia się do pracodawcy o podwyżkę wynagrodzenia w przyszłym kwartale, odpowiedzi były podzielone prawie po równo: 50,2% respondentów stwierdziło, że planuje zażądać podwyżki, a 49,8% nie zamierza tego robić. Motywacja do uzyskania podwyżki wynagrodzenia jest różna, a najważniejszym czynnikiem jest wzrost średniego wynagrodzenia na rynku, następnie podnoszenie kwalifikacji, inflacja i długa praca w jednym miejscu. 52,1% spośród ankietowanych pracowników zdecydowałoby się porozmawiać z obecnym pracodawcą o podwyżce, a 47,9% wolałoby znaleźć nową pracę z wyższym wynagrodzeniem.
Gotowość do odejścia ze względu na wynagrodzenie i motywację
Według badania Jooble 86,9% specjalistów pracujących w Polsce jest gotowych odejść z pracy, jeśli ich wynagrodzenie nie wzrośnie, a 13,1% ankietowanych nie jest na to gotowych.
Gotowość do rezygnacji z powodu zarobków
Jeśli chodzi o procentowy wzrost wynagrodzenia, który byłby satysfakcjonujący, większość respondentów (48,8%) byłaby zadowolona z podwyżki o 10-20%, podczas gdy 34,8% byłoby zadowolonych z podwyżki o 20-30%. Ponadto 8,5% respondentów stwierdziło, że satysfakcjonująca byłaby dla nich podwyżka o 40%, a tylko 8% zadowoliłoby się podwyżką o 10% lub mniejszą.
Jaka promocja byłaby odpowiednia
Większość respondentów (73%) nie byłaby zadowolona z zachęty niematerialnej, takiej jak opłacenie szkolenia przez firmę, płatny urlop lub inne motywujące możliwości, zamiast awansu materialnego, a 27% specjalistów byłoby z niej zadowolonych.
Co motywuje do nieubiegania się o awans
W 30,3% przypadków do nieproszenia o podwyżkę wynagrodzenia motywuje ludzi obawa przed utratą pracy. Inne, często wymieniane powody, to krótki czas pracy w obecnym miejscu i wcześniejsze ustalenia z pracodawcą.
Analitycy Jooble przeprowadzili badanie na grupie 1127 polskich pracowników w okresie od 15 lipca do 1 listopada 2024 roku. Jooble ankietowało specjalistów z branży hotelarsko-gastronomicznej, edukacyjnej, IT, produkcyjnej, budowlanej, rolniczej, medycznej, logistycznej i innych. Próba badawcza obejmowała 65,7% respondentów z pięcioletnim lub dłuższym doświadczeniem zawodowym, 13,8% z doświadczeniem od roku do trzech lat, 10,4% z doświadczeniem do jednego roku i 10,1% z doświadczeniem od trzech do pięciu lat. Anonimowy kwestionariusz składał się z 13 pytań z sugerowanymi opcjami odpowiedzi i możliwością umożliwienia respondentowi wyrażenia własnego punktu widzenia. W badaniu wzięli udział respondenci w wieku powyżej 18 lat. Błąd statystyczny nie przekracza 3%.
O Jooble:
Jooble jest globalną firmą IT oferującą produkty. Głównym produktem firmy jest międzynarodowa wyszukiwarka pracy, z której codziennie korzystają miliony użytkowników z 67 krajów. W jednej witrynie internetowej zebrano tysiące ofert pracy z różnych źródeł. Według serwisu SimilarWeb jest to jedna z 10 najpopularniejszych platform z ofertami pracy pod względem ruchu w sektorze pracy i zatrudnienia. Lokalna siedziba Jooble mieści się w Warszawie.
Źródło informacji: Jooble
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.11.2024, 09:00 |
Źródło informacji | Jooble |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Gazociąg Otmuchów-Paczków - jest decyzja lokalizacyjna
Polska Spółka Gazownictwa uzyskała decyzję lokalizacyjną dla gazociągu Otmuchów-Paczków. To ważny krok w realizacji jednej z kluczowych inwestycji gazowych w południowo-zachodniej Polsce. Nowa infrastruktura znacząco poprawi bezpieczeństwo i niezawodność dostaw gazu dla mieszkańców oraz przedsiębiorców z gmin Otmuchów i Paczków - obszaru szczególnie dotkniętego skutkami ubiegłorocznej powodzi.- 25.06.2025, 14:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Spółka Gazownictwa
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ