Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Badanie przeprowadzone przez agregatora ofert pracy Jooble dotyczyło różnych aspektów oczekiwań płacowych polskich pracowników, w tym tego, kiedy ostatnio otrzymali podwyżkę, ich zadowolenia z obecnego poziomu wynagrodzenia i motywacji do podwyżki.
Sytuacja z podwyżkami wynagrodzeń
Większość respondentów (44%) odpowiedziała, że otrzymała podwyżkę wynagrodzenia ponad rok temu, podczas gdy 19,1% sześć miesięcy temu, 18,9% rok temu i 18% trzy miesiące temu.
Gotowość do ubiegania się o awans i motywację
Mimo tych podwyżek większość respondentów (77,6%) jest jednak niezadowolona z obecnego poziomu wynagrodzenia, a zadowolonych jest 22,4%. Jeśli chodzi o plany zwrócenia się do pracodawcy o podwyżkę wynagrodzenia w przyszłym kwartale, odpowiedzi były podzielone prawie po równo: 50,2% respondentów stwierdziło, że planuje zażądać podwyżki, a 49,8% nie zamierza tego robić. Motywacja do uzyskania podwyżki wynagrodzenia jest różna, a najważniejszym czynnikiem jest wzrost średniego wynagrodzenia na rynku, następnie podnoszenie kwalifikacji, inflacja i długa praca w jednym miejscu. 52,1% spośród ankietowanych pracowników zdecydowałoby się porozmawiać z obecnym pracodawcą o podwyżce, a 47,9% wolałoby znaleźć nową pracę z wyższym wynagrodzeniem.
Gotowość do odejścia ze względu na wynagrodzenie i motywację
Według badania Jooble 86,9% specjalistów pracujących w Polsce jest gotowych odejść z pracy, jeśli ich wynagrodzenie nie wzrośnie, a 13,1% ankietowanych nie jest na to gotowych.
Gotowość do rezygnacji z powodu zarobków
Jeśli chodzi o procentowy wzrost wynagrodzenia, który byłby satysfakcjonujący, większość respondentów (48,8%) byłaby zadowolona z podwyżki o 10-20%, podczas gdy 34,8% byłoby zadowolonych z podwyżki o 20-30%. Ponadto 8,5% respondentów stwierdziło, że satysfakcjonująca byłaby dla nich podwyżka o 40%, a tylko 8% zadowoliłoby się podwyżką o 10% lub mniejszą.
Jaka promocja byłaby odpowiednia
Większość respondentów (73%) nie byłaby zadowolona z zachęty niematerialnej, takiej jak opłacenie szkolenia przez firmę, płatny urlop lub inne motywujące możliwości, zamiast awansu materialnego, a 27% specjalistów byłoby z niej zadowolonych.
Co motywuje do nieubiegania się o awans
W 30,3% przypadków do nieproszenia o podwyżkę wynagrodzenia motywuje ludzi obawa przed utratą pracy. Inne, często wymieniane powody, to krótki czas pracy w obecnym miejscu i wcześniejsze ustalenia z pracodawcą.
Analitycy Jooble przeprowadzili badanie na grupie 1127 polskich pracowników w okresie od 15 lipca do 1 listopada 2024 roku. Jooble ankietowało specjalistów z branży hotelarsko-gastronomicznej, edukacyjnej, IT, produkcyjnej, budowlanej, rolniczej, medycznej, logistycznej i innych. Próba badawcza obejmowała 65,7% respondentów z pięcioletnim lub dłuższym doświadczeniem zawodowym, 13,8% z doświadczeniem od roku do trzech lat, 10,4% z doświadczeniem do jednego roku i 10,1% z doświadczeniem od trzech do pięciu lat. Anonimowy kwestionariusz składał się z 13 pytań z sugerowanymi opcjami odpowiedzi i możliwością umożliwienia respondentowi wyrażenia własnego punktu widzenia. W badaniu wzięli udział respondenci w wieku powyżej 18 lat. Błąd statystyczny nie przekracza 3%.
O Jooble:
Jooble jest globalną firmą IT oferującą produkty. Głównym produktem firmy jest międzynarodowa wyszukiwarka pracy, z której codziennie korzystają miliony użytkowników z 67 krajów. W jednej witrynie internetowej zebrano tysiące ofert pracy z różnych źródeł. Według serwisu SimilarWeb jest to jedna z 10 najpopularniejszych platform z ofertami pracy pod względem ruchu w sektorze pracy i zatrudnienia. Lokalna siedziba Jooble mieści się w Warszawie.
Źródło informacji: Jooble
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.11.2024, 09:00 |
Źródło informacji | Jooble |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT