Pobierz materiał i Publikuj za darmo
E-commerce umacnia swoją pozycję
Ponad 40% e-klientów kupuje w Internecie częściej niż raz w tygodniu [1]. Najczęściej jest to sprzęt AGD i RTV, książki czy produkty związane z modą (buty, ubrania). Ale w sieci kupujemy też coraz chętniej rzeczy z drugiej ręki. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2024”, na tego typu zakupy decyduje się aż 61% respondentów [2]. A katalog dostępnych produktów stale rośnie. Jak wynika z danych OLX, w najpopularniejszej od strony podażowej kategorii Moda średnio miesięcznie pojawiają się ponad 3 miliony ofert sprzedaży damskich ubrań. Jeszcze więcej ofert, bo ponad 3,5 miliona, dotyczy rzeczy dla dzieci. Na stronie sprzedawane są też produkty stanowiące wyposażenie domu i ogrodu, elektronikę oraz rowery.
Więcej wydatków na zakupy online
Stabilizacja sytuacji ekonomicznej przekłada się na wartość naszych zakupów, również tych dokonywanych online. Jak wynika z raportu „Nawyki e-zakupowe Polaków”, 41,7% respondentów na zakupy w sieci wydaje miesięcznie 1000 zł lub więcej [3]. Efekty tych zmian widoczne są również na OLX - rośnie liczba zainteresowanych zakupami. Najpopularniejszą kategorią, odpowiedzialną za 24% wszystkich odpowiedzi w ramach rzeczy na sprzedaż na OLX, jest Dom i Ogród. Druga pod względem popularności kategoria to Elektronika. W tym przypadku blisko co 3 odpowiedź dotyczy podkategorii Telefony. Trzecią najpopularniejszą kategorią wśród kupujących jest ta oferująca produkty dla dzieci, gdzie zdecydowanym hitem są zabawki, odpowiadające za 1/3 wszystkich odpowiedzi. Natomiast Sport i Hobby to pod kątem popytowym kategoria zdominowana przez rowery - na ogłoszenia o ich sprzedaży każdego miesiąca wysyłanych jest ponad 300 tysięcy odpowiedzi. Równocześnie rośnie wartość przedmiotów kupowanych w opcji Przesyłka OLX. W październiku wzrosty te były domeną wszystkich kategorii - od 8% (rdr) w Elektronice aż do 22% (rdr) w Zdrowiu i Urodzie oraz w Sporcie i Hobby.
Istota rzeczy kupowanych w Internecie
Handel w sieci stale ewoluuje. To zmiany na poziomie dostępności produktów, wygody i szybkości transakcji, marketingu czy responsywności biura obsługi klienta. W tym ostatnim przypadku coraz częściej oczekiwany jest kontakt z człowiekiem, a nie np. botem. To dowód na to, że nic nie zastąpi nam relacji międzyludzkich. Klienci chcą, jak w przypadku tradycyjnego handlu, doświadczać emocji związanych z zakupami i mieć poczucie indywidualnego traktowania. Chcą poznać i tworzyć historię przedmiotów, które kupują. To bardzo obiecujący trend, bo skłania do bardziej przemyślanych zakupów, którym towarzyszyła będzie refleksja o przeszłości i przyszłości przedmiotów oraz ich wpływie na życie i środowisko.
„Zakupy w Internecie są obecnie naszym chlebem powszednim. Przyzwyczailiśmy się do tego, że są wygodne, tanie i szybkie. Ale dzisiaj podczas zakupów w sieci szukamy też emocjonujących doświadczeń, podobnych do tych, których doświadczaliśmy w tradycyjnych sklepach. Coraz częściej też chcemy otaczać się nietuzinkowymi przedmiotami, które podkreślają naszą indywidualność. To właśnie tłumaczy ogromne zainteresowanie towarami z drugiej ręki, za którymi często stoi niezwykła historia. Takie właśnie historie opisał Witold Szabłowski w reportażu >>Istota rzeczy, to relacje między ludźmi<<. Rozmówcy, do których dotarł autor, to ludzie z pasją, którzy dzięki OLX mogli podzielić się nią z innymi, co w wielu przypadkach zaowocowało długotrwałą przyjaźnią” - komentuje Konrad Grygo, starszy analityk biznesowy w OLX.
[1] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2024/07/Omni-commerce-Kupuje-wygodnie-2024-skrot.pdf
[2] https://gemius.com/pl/news/zakupy-zagraniczne-produkty-uzywane-i-platnosci-blikiem-raport-e-commerce-w-polsce-2024/
[3] https://samoseo.pl/nawyki-e-zakupowe-polakow-raport-2024/
Źródło informacji: OLX
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.11.2024, 08:30 |
Źródło informacji | OLX |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Rimini Street przedstawia nową konsolę do zarządzania pakietem interoperacyjnych rozwiązań Rimini Connect™
Konsola do Rimini Connect™ zapewnia jeden prosty panel do konfiguracji i obsługi wiodącego w branży pakietu interoperacyjnych rozwiązań Rimini Street.- 25.11.2024, 08:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom