Pobierz materiał i Publikuj za darmo
 
      - Projekt opiewa na ponad 226 milionów, z czego koszty kwalifikowane mamy dofinansowane na poziomie 85%, 70% z Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, 15% z budżetu państwa. Projekt zakłada poprawę transportu zbiorowego w Koninie, modernizację infrastruktury, a także budowę parkingu u naszego partnera w mieście Kole – mówił jego koordynator Rafał Oblizajek, kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Koninie.
„Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim” finansowany z Funduszu Sprawiedliwej Transformacji to projekt wielowątkowy. Dzięki niemu przy Wieży Ciśnień ma zostać zbudowane nowoczesne centrum przesiadkowe. – Ten teren w ciągu najbliższych dwóch lat zmieni się diametralnie. Powstanie jedno miejsce, które będzie łączyło wiele form transportu: samochodowy, kolejowy, autobusowy oraz rowerowy – dodał Rafał Oblizajek. Podróże różnymi środkami transportu miałby zdecydowanie ułatwić wspólny bilet dla Kolei Wielkopolskich, MZK i PKS-u. Miasto ma też kupić 10 autobusów wodorowych, a przy ul. Brunatnej wybudowana będzie nowa zajezdnia MZK. Zarząd Dróg Miejskich natomiast będzie miał do wprowadzenia inteligentny system zarządzania ruchem, który nada priorytet komunikacji publicznej i pozwoli na płynne sterowanie ruchem. Powstaną też nowe drogi rowerowe.
Dodajmy, że realizacja projektu pomoże sprostać wymaganiom ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To oznacza, że od stycznia 2028 roku udział autobusów zeroemisyjnych we flocie autobusów używanych w komunikacji miejskiej (w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców) ma wynosić co najmniej 30%.
Dodajmy, że w ramach projektu w Kole – u partnera przedsięwzięcia - przy dworcu PKP wybudowany zostanie parking.
Podmioty zaangażowane w realizację projektu to:
•    Miasto Konin (lider projektu)
•    Gmina Miejska Koło (partner projektu)
•    Miejski Zakład Komunikacji w Koninie Sp. z o. o. (partner projektu)
•    Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie S.A (partner projektu)
•    Zarząd Dróg Miejskich w Koninie (realizator projektu)
Projekt realizowany jest w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 10: Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej, Działanie 10.5 Sprawnie funkcjonujący i zdekarbonizowany transport publiczny. Jego realizacja potrwa do końca 2027 roku.
Jak mówi prezydent Konina Piotr Korytkowski – fundusz to finansowe ramię transformacji. – Już zaczynają być realizowane dzięki niemu poszczególne zadania. Fundusz jest skierowany do subregionu konińskiego, czyli czterech powiatów i naszego miasta. Mowa o dwóch miliardach złotych, które musimy zaabsorbować do tego regionu, aby móc postawić właśnie miasto na nowe tory rozwoju i aby uchronić cały region przed rzeczami niedobrymi, które mogłyby się wydarzyć, gdyby tych pieniędzy nie było – mówił Piotr Korytkowski.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 18.12.2024, 08:58 | 
| Źródło informacji | UM Konin | 
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. | 
Pozostałe z kategorii
- 
Image  80 lat tradycji zobowiązuje – Polimex Mostostal staje do wyścigu po wielomiliardowe projekty infrastrukturalnePolimex Mostostal S.A., największa firma budowlano-inżynieryjna z polskim kapitałem, zaprezentowała strategię rozwoju całej Grupy Kapitałowej na najbliższe lata. Tylko w perspektywie 2028 roku przychody operacyjne Grupy mają sięgnąć 10 mld zł, zaś rentowność EBIT – ponad 4 proc. To jednak dopiero początek, bowiem nakłady inwestycyjne w polskiej energetyce na najbliższą dekadę są szacowane na ponad 630 miliardów zł, zaś Polimex Mostostal ma ambicję zrealizować wiele z planowanych projektów.- 31.10.2025, 12:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
 
- 
Image  80 lat tradycji zobowiązuje – Polimex Mostostal staje do wyścigu po wielomiliardowe projekty infrastrukturalnePolimex Mostostal S.A., największa firma budowlano-inżynieryjna z polskim kapitałem, zaprezentowała strategię rozwoju całej Grupy Kapitałowej na najbliższe lata. Tylko w perspektywie 2028 roku przychody operacyjne Grupy mają sięgnąć 10 mld zł, zaś rentowność EBIT – ponad 4 proc. To jednak dopiero początek, bowiem nakłady inwestycyjne w polskiej energetyce na najbliższą dekadę są szacowane na ponad 630 miliardów zł, zaś Polimex Mostostal ma ambicję zrealizować wiele z planowanych projektów.- 31.10.2025, 12:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
 
- 
Image  Krynica Forum 2025: ambitne cele klimatyczne UE grożą osłabieniem pozycji Polski i Europy w globalnej gospodarce PAPBez unijnych podatków od emisji CO2 w Polsce cena 1 MW energii z węgla brunatnego wyniosłaby 130 zł, a z węgla kamiennego 180 zł. O tym, jak realizacja planów redukcji emisji do 2040 r. wpływa na ceny energii w Polsce i jakie zmiany w Europejskim Zielonym Ładzie są potrzebne, by wspierał, a nie podkopywał konkurencyjność UE, dyskutowali eksperci podczas debaty „Unijna polityka klimatyczna: czy zmierzamy ku katastrofie?” podczas Krynica Forum 2025.- 31.10.2025, 12:45
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
 
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ 
   
   
   
   
   
   
  