Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Więcej komfortowych pociągów
W 2024 roku do parku taborowego PKP Intercity trafiło 40 nowych lokomotyw wyprodukowanych w Nowym Sączu przez NEWAG S.A. 25 pojazdów o prędkości 160 km/h oraz 15 o prędkości 200 km/h zostało wdrożonych do rozkładu jazdy i prowadzi pociągi po całej Polsce. Przewoźnik odebrał również 77 wagonów zmodernizowanych przez H. Cegielski – Fabrykę Pojazdów Szynowych oraz PKP Intercity Remtrak. Ponadto w 15 wagonach COMBO zamontowane zostały automaty vendingowe z ciepłymi i zimnymi napojami oraz przekąskami. Dzięki temu poprawił się komfort podróży pasażerów: nowe lokomotywy są mniej awaryjne, a wagony zostały wyposażone w udogodnienia pozwalające wygodnie spędzić czas w pociągu.
W 2025 roku liczba komfortowych pociągów jeszcze wzrośnie. Do PKP Intercity trafi kolejnych 38 nowych lokomotyw o prędkości 160 km/h. Już w styczniu odebrane zostały 3 pojazdy. Systematycznie będzie również rosła liczba zmodernizowanych wagonów. Do końca roku przewoźnik planuje odebrać 119 pojazdów, w tym 95 wielofunkcyjnych wagonów COMBO. Podróżni będą mieli do dyspozycji więcej pociągów dostosowanych m.in. do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, rodzin z dziećmi czy rowerzystów.
Inwestycje taborowe o wartości 11,8 mld zł
W ubiegłym roku PKP Intercity podpisało kontrakty z polskimi producentami o wartości 11,8 mld zł brutto. Inwestycje obejmują zamówienie: 300 nowych wagonów w nowoczesnym designie (z możliwością zamówienia dodatkowych 150), 63 lokomotyw wielosystemowych (z możliwością zamówienia dodatkowych 32), 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych, modernizację 50 wagonów do podwyższonego standardu wagonów COMBO oraz modernizację 150 wagonów. Wszystkie umowy podpisane w 2024 roku zostały zawarte z polskimi producentami taboru oraz zakładami naprawczymi. W planach PKP Intercity ma kolejne inwestycje. Trwa dialog konkurencyjny prowadzony w ramach postępowania przetargowego na zakup 42 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, z opcją zamówienia dodatkowych 30 jednostek. Przewoźnik chciałby również powiększyć park taborowy o pociągi dużych prędkości na 250-300 km/h.
Nowoczesne stacje postojowe
Na komfort podróży pociągami dalekobieżnymi, oprócz nowoczesnego taboru, istotny wpływ ma czas i jakość utrzymania pociągów. Kluczowy jest więc rozwój stacji postojowej w różnych częściach kraju. W 2024 roku PKP Intercity zakończyło prace związane z przebudowami bocznic kolejowych w Krakowie, Szczecinie oraz Wrocławiu. W dwóch ostatnich lokalizacjach wybudowane zostały m.in. nowoczesne całoroczne myjnie. Łączna zainwestowana kwota w rozbudowę infrastruktury własnej przewoźnika za 2024 rok wyniosła 148 mln zł netto. Z kolei w 2025 roku PKP Intercity zainwestuje w infrastrukturę 292 mln zł netto. Plany uwzględniają m.in. rozbudowę bocznicy w Lublinie czy Białymstoku, których łączna szacowana wartość ma wynieść 130 mln zł netto. W trakcie postępowania, które prowadzi spółka, jest m.in. procedura wyboru wykonawcy na budowę nowej lokomotywowni w Warszawie. Warto podkreślić, że w latach 2025-2030 przewoźnik planuje przeznaczyć blisko 3,2 mld zł na unowocześnienie zapleczy technicznych i bocznic kolejowych. Inwestycje będą skupiać się na dostosowaniu infrastruktury do obsługi większej liczby nowoczesnego taboru.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie, zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, chcąc zwiększyć liczbę dostępnych miejsc w pociągach, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru.
Źródło informacji: PKP Intercity
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.02.2025, 10:42 |
Źródło informacji | PKP Intercity |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
ORLEN dwukrotnie zwiększył fundusz wsparcia dla straży pożarnych
W tym roku koncern rozdysponuje rekordową pulę aż 20 milionów złotych. „ORLEN na straży” to wsparcie dla jednostek Ochotniczej i Państwowej Straży Pożarnej. Granty o wartości do 150 tys. zł będą przeznaczone na zakup nowoczesnego sprzętu i specjalistyczne szkolenia.- 05.05.2025, 15:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
-
Image
Od małej firmy do dostawcy NATO: Wojas świętuje 35-lecie z przychodem ponad 400 mln zł
Rok 2025 jest ważny dla polskiej marki Wojas, która z okazji jubileuszu 35-lecia może pochwalić się wzrostem sprzedaży detalicznej o 5% rok do roku, osiągając ponad 400 mln zł przychodu. Produkcja samego obuwia w zeszłym roku przekroczyła 900 000 par, a marka aktywnie działa już na 10 europejskich rynkach. Jako jedyny polski producent, Wojas dostarczał specjalistyczne obuwie dla NATO i polskich służb mundurowych, co potwierdza najwyższą jakość produktów.- 05.05.2025, 14:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Wojas
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ