Newsletter

Gazowce ORLENU pojawiły się w miastach. Ruszyła kampania o bezpieczeństwie energetycznym

10.04.2025, 16:00aktualizacja: 10.04.2025, 16:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Niemal 400 lokalizacji billboardów oraz citylightów w Polsce. Do tego kluczowe tytuły prasowe i cyfrowe. ORLEN ruszył z szeroką kampanią, w której wyjaśnia rolę gazu ziemnego w transformacji energetycznej. Koncern postawił na błękitne paliwo jako to, które zapewni Polakom bezpieczeństwo i stabilność podczas przebudowy krajowego systemu energetycznego.

ORLEN konsekwentnie zwiększa własne wydobycie gazu, dywersyfikuje źródła dostaw oraz inwestuje w budowę elektrowni gazowych. To element realizowanego przez koncern największego w historii Polski programu inwestycji w energetykę.

Gazowce na ulicach polskich miast

Gazowiec „Józef Piłsudski” płynący ulicą w centrum Warszawy. Billboardy i citylighty z taką kreacją przez cały kwiecień będą prezentowane w stolicy. To część szerokiej kampanii prowadzonej przez ORLEN, która wyjaśnia, w jaki sposób budowa floty koncernu zwiększy bezpieczeństwo energetyczne.

Jej kolejnym elementem są kreacje przedstawiające gazowiec na morzu na tle gdańskich żurawi stoczniowych. Znalazły się one w kilkuset lokalizacjach w innych miastach Polski. Kampanię uzupełniają działania w mediach społecznościowych oraz kluczowych tytułach prasy tradycyjnej i cyfrowej, a także internetowa baza wiedzy http://future.orlen.pl/pl/energetyka-gazowa. Tłumaczy ona szczegółowo wykorzystanie i znaczenie gazu ziemnego w elektroenergetyce dziś oraz w przyszłości.

Flota ORLENU coraz większa

Zwodowany pod koniec marca gazowiec „Józef Piłsudski” jest piątą jednostką we flocie ORLEN. Tego samego dnia stocznię opuścił także szósty statek - „Ignacy Jan Paderewski”. Ostatnie dwa wypłyną na morze w 2026 r.

Wszystkie należą do najnowocześniejszych tego typu jednostek na świecie, mogących przetransportować 70 tys. ton LNG, co odpowiada ok. 100 mln m sześc. gazu ziemnego w stanie lotnym. To tyle, ile średnio w ciągu tygodnia zużywają wszystkie gospodarstwa domowe w Polsce. W ciągu roku każdy ze statków mógłby w pełni zasilić aż 2 miliony gospodarstw domowych. Ta informacja jest kluczowym przekazem kampanii realizowanej przez ORLEN.

Kampania w internecie oraz prasie skupia się na wyjaśnieniu roli gazu w zapewnieniu Polakom bezpieczeństwa i niezależności energetycznej. Dostawy LNG drogą morską - obok krajowego wydobycia oraz gazu z norweskich złóż transportowanego gazociągiem Baltic Pipe - są kluczowym elementem bezpieczeństwa energetycznego Polski.

Szczególna rola ORLENU

ORLEN jako firma o strategicznym znaczeniu dla polskiej gospodarki umieścił w strategii cel całkowitego zaspokojenia krajowego zapotrzebowania na gaz do 2035 roku. W tym na gaz wykorzystywany w elektroenergetyce, który pełnić będzie rolę paliwa pomostowego do momentu pełnej dojrzałości technologii SMR i wodorowych. Energia elektryczna produkowana z błękitnego paliwa będzie stabilizować system, w którym rośnie udział OZE i wyłączane są kolejne bloki węglowe.

Źródło informacji: ORLEN

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.04.2025, 16:00
Źródło informacji ORLEN
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ