Newsletter

Gazowce ORLENU pojawiły się w miastach. Ruszyła kampania o bezpieczeństwie energetycznym

10.04.2025, 16:00aktualizacja: 10.04.2025, 16:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Niemal 400 lokalizacji billboardów oraz citylightów w Polsce. Do tego kluczowe tytuły prasowe i cyfrowe. ORLEN ruszył z szeroką kampanią, w której wyjaśnia rolę gazu ziemnego w transformacji energetycznej. Koncern postawił na błękitne paliwo jako to, które zapewni Polakom bezpieczeństwo i stabilność podczas przebudowy krajowego systemu energetycznego.

ORLEN konsekwentnie zwiększa własne wydobycie gazu, dywersyfikuje źródła dostaw oraz inwestuje w budowę elektrowni gazowych. To element realizowanego przez koncern największego w historii Polski programu inwestycji w energetykę.

Gazowce na ulicach polskich miast

Gazowiec „Józef Piłsudski” płynący ulicą w centrum Warszawy. Billboardy i citylighty z taką kreacją przez cały kwiecień będą prezentowane w stolicy. To część szerokiej kampanii prowadzonej przez ORLEN, która wyjaśnia, w jaki sposób budowa floty koncernu zwiększy bezpieczeństwo energetyczne.

Jej kolejnym elementem są kreacje przedstawiające gazowiec na morzu na tle gdańskich żurawi stoczniowych. Znalazły się one w kilkuset lokalizacjach w innych miastach Polski. Kampanię uzupełniają działania w mediach społecznościowych oraz kluczowych tytułach prasy tradycyjnej i cyfrowej, a także internetowa baza wiedzy http://future.orlen.pl/pl/energetyka-gazowa. Tłumaczy ona szczegółowo wykorzystanie i znaczenie gazu ziemnego w elektroenergetyce dziś oraz w przyszłości.

Flota ORLENU coraz większa

Zwodowany pod koniec marca gazowiec „Józef Piłsudski” jest piątą jednostką we flocie ORLEN. Tego samego dnia stocznię opuścił także szósty statek - „Ignacy Jan Paderewski”. Ostatnie dwa wypłyną na morze w 2026 r.

Wszystkie należą do najnowocześniejszych tego typu jednostek na świecie, mogących przetransportować 70 tys. ton LNG, co odpowiada ok. 100 mln m sześc. gazu ziemnego w stanie lotnym. To tyle, ile średnio w ciągu tygodnia zużywają wszystkie gospodarstwa domowe w Polsce. W ciągu roku każdy ze statków mógłby w pełni zasilić aż 2 miliony gospodarstw domowych. Ta informacja jest kluczowym przekazem kampanii realizowanej przez ORLEN.

Kampania w internecie oraz prasie skupia się na wyjaśnieniu roli gazu w zapewnieniu Polakom bezpieczeństwa i niezależności energetycznej. Dostawy LNG drogą morską - obok krajowego wydobycia oraz gazu z norweskich złóż transportowanego gazociągiem Baltic Pipe - są kluczowym elementem bezpieczeństwa energetycznego Polski.

Szczególna rola ORLENU

ORLEN jako firma o strategicznym znaczeniu dla polskiej gospodarki umieścił w strategii cel całkowitego zaspokojenia krajowego zapotrzebowania na gaz do 2035 roku. W tym na gaz wykorzystywany w elektroenergetyce, który pełnić będzie rolę paliwa pomostowego do momentu pełnej dojrzałości technologii SMR i wodorowych. Energia elektryczna produkowana z błękitnego paliwa będzie stabilizować system, w którym rośnie udział OZE i wyłączane są kolejne bloki węglowe.

Źródło informacji: ORLEN

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.04.2025, 16:00
Źródło informacji ORLEN
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ