Newsletter

Polityka i społeczeństwo

MFiPR: Start kampanii „KPO. Przyspieszamy Polskę” – ruszamy 14 kwietnia! (komunikat)

14.04.2025, 11:00aktualizacja: 14.04.2025, 11:29

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej informuje:

Nasza nowa kampania, której hasłem jest „KPO. Przyspieszamy Polskę”, rusza 14 kwietnia. Kampania ma na celu zwiększenie świadomości i poparcia Polaków dla Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Pokażemy, czym jest ten program, jak działa, jakie korzyści przynosi obywatelom oraz jakie konkretne projekty i inwestycje możemy realizować.

Spot telewizyjny „KPO. Przyspieszamy Polskę”

W spocie, który jest materiałem komunikacyjnym Krajowego Planu Odbudowy, wykorzystaliśmy motyw windy. Jest ona narracyjnym symbolem przyspieszania rozwoju Polski. Taki był cel opracowania KPO, a realizowane dzięki niemu projekty i inwestycje umożliwiają osiągnięcie tego celu.

Realizacja Krajowego Planu Odbudowy pozwala na szybkie i skoordynowane przechodzenie przez kolejne etapy rozwoju społeczno-gospodarczego Polski. Tak jak winda, umożliwia szybkie pokonywanie wysokości w celu dotarcia na właściwe piętro. Kontrast z mozolnym wspinaniem się po schodach podkreśla różnicę między tradycyjnym tempem przemian a możliwościami, jakie daje kompleksowe wsparcie unijne.

Winda jest otwarta dla wszystkich, dlatego w spocie pokazani są Polacy z różnych środowisk, w różnym wieku i zawodach. Windziarz staje się przewodnikiem po możliwościach KPO, ale też reprezentuje nowoczesne, dynamiczne podejście do rozwoju. Kolejne piętra to konkretne obszary wsparcia – od żłobków po zieloną energię i bezpieczeństwo kraju. A za każdą inwestycją stoją liczby, decyzje i realne zmiany.

Widz w prosty sposób może odczytać rezultaty działań realizowanych w ramach KPO. To buduje zaufanie i zrozumienie dla skomplikowanego mechanizmu finansowego poprzez proste obrazy konkretnych efektów.

Oczywiście winda jest tylko jednym ze sposobów dotarcia do celu. Ale to sposób szybszy i wygodniejszy niż wchodzenie schodami. Spot nie wyklucza, nie wskazuje palcem osób negatywnie nastawionych do KPO. Osoby takie również mogą osiągnąć swoje cel – ale będzie to zdecydowanie wolniejsze i okupione dodatkowym wysiłkiem.

Zakończenie, w którym powraca postać z początku spotu, i sugestia „wsiadania” do windy podkreślają otwartość programu – KPO to szansa dla wszystkich, dla całej Polski. Przestrzeń windy jest otwarta dla Polaków na drodze ku przyszłości.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ kk/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.04.2025, 11:00
Źródło informacji MFiPR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ