Newsletter

Haier umacnia swoją pozycję jednej z najwyżej cenionych marek na świecie i jedynej marki oferującej ekosystem Internetu rzeczy (IoT)

19.05.2025, 08:51aktualizacja: 19.05.2025, 08:53

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire/Haier Group
PR Newswire/Haier Group

SZANGHAJ, 16 maja 2025 r. /PRNewswire/ -- Koncern Haier z dumą informuje, że został sklasyfikowany na 54. miejscu w rankingu 100 najcenniejszych światowych marek Kantar BrandZ 2025, osiągając wartość marki wynoszącą 47,6 mld USD, co stanowi imponujący wzrost o 47,1% w ujęciu rok do roku. Osiągnięcie tego przełomowego celu nie tylko podkreśla utrzymującą się dynamikę rozwoju marki Haier, ale także potwierdza jej wiodącą pozycję jedynej marki ekosystemu Internetu rzeczy (IoT), która przez siedem kolejnych lat znalazła się w tym ogólnoświatowym rankingu.

Uznawany za jeden z najbardziej miarodajnych rankingów wyceny marek na świecie, Kantar BrandZ stanowi połączenie rygorystycznej analizy finansowej z dogłębną wiedzą na temat konsumentów z 54 rynków. Całkowita wartość marek z tegorocznej edycji rankingu osiągnęła rekordowy poziom 10,7 biliona dolarów, co oznacza wzrost o 29% w skali roku. Wśród sklasyfikowanych przedsiębiorstw, utrzymująca się tendencja wzrostowa firmy Haier odzwierciedla jej strategię ukierunkowaną na ekosystem oraz innowacje dostosowane do potrzeb użytkowników na rynku międzynarodowym.

W zestawieniu z 2025 r. firma Apple uzyskała pozycję lidera czwarty rok z rzędu, z wartością marki na poziomie 1,3 bln USD. W pierwszej piątce znalazły się również Google, Microsoft, Amazon i NVIDIA. Zgodnie z długoterminową tendencją wzrostową chińskie firmy podwoiły swoją wartość w ciągu ostatnich 20 lat i obecnie stanowią 6% całkowitej wartości marek ze światowej pierwszej setki.

Postępujący wzrost Haier w rankingu Kantar BrandZ Global Top 100 odzwierciedla rosnącą siłę i elastyczność strategii marki ekosystemowej, opartej na trzech filarach: ekosystemie inteligentnych rozwiązań, kompleksowym ekosystemie branży zdrowotnej oraz ekosystemie branży gospodarki cyfrowej. W dobie Internetu rzeczy spółka wychodzi poza tradycyjną produkcję, tworząc sieciowe ekosystemy kształtowane przez współpracę z użytkownikami i inteligentną integrację.

W ramach koncepcji inteligentnego życia firma Haier Smart ewoluowała od tradycyjnych urządzeń AGD do inteligentnych, połączonych rozwiązań, mających na celu zapewnienie komfortu życia, dążąc do uzyskania pozycji najcenniejszej marki ekosystemu domowego na świecie. W zakresie kompleksowej opieki zdrowotnej stworzono ekosystem obejmujący pełen zakres usług związanych z naukami przyrodniczymi, medycyną kliniczną i biotechnologią. Dzięki dynamicznemu rozwojowi w ciągu ostatnich pięciu lat jej oddział działający w sektorze opieki zdrowotnej osiągnął pozycję krajowego lidera branży. Ponadto ekosystem gospodarki cyfrowej Haier, oparty na przemysłowej platformie internetowej COSMOPlat, otwiera dostęp do nowych źródeł wydajności i umożliwia zrównoważoną transformację w różnych sektorach przemysłu.

„W ciągu ostatnich 20 lat byliśmy świadkami wzlotów i upadków wielu marek. Haier przekształciła się z lokalnej marki z Qingdao w brand znany w całych Chinach, a następnie zyskała status marki globalnej, osiągając obecnie pozycję marki ekosystemowej. Na dzień dzisiejszy jest doskonale ugruntowaną, światowej klasy firmą o lokalnym charakterze” - powiedziała Doreen Wang, dyrektor generalna Kantar Greater China i globalna przewodnicząca Kantar BrandZ.

Siedmioletnia obecność firmy Haier w rankingu 100 najlepszych marek świata BrandZ Global Top 100 jest nie tylko odzwierciedleniem jej niekwestionowanej pozycji, ale także świadectwem wzrostu znaczenia Chin w kształtowaniu przyszłości światowej kreacji wartości.

W miarę jak sztuczna inteligencja dokonuje transformacji na światowych rynkach firma Haier ogłosiła rok 2025 początkiem pełnego wdrożenia rozwiązań opartych na tej technologii. Dzięki włączeniu sztucznej inteligencji do wszystkich aspektów działalności przedsiębiorstwo buduje potężny motor produktywności i innowacyjności, który dodatkowo napędza rozwój trzech filarów ekosystemu firmy.

Pozostając wierna swojej wizji zorientowanej na użytkownika, firma Haier dąży do maksymalizacji wartości ludzkiej w erze SI. Jak zauważył Zhou Yunjie, prezes zarządu i dyrektor generalny Haier Group, potrzeby użytkowników ewoluują od biernej akceptacji do aktywnego współtworzenia, co skłania spółkę do radykalnego przemodelowania interakcji z użytkownikiem. W odpowiedzi na tę transformację zdecydowanie zmieniono sposób komunikacji z użytkownikami poprzez inteligentną współpracę. „Albo ewoluujemy wraz ze sztuczną inteligencją, albo zostaniemy w tyle” - podkreślił Zhou. Kierując się tą dewizą, spółka wdraża rozwiązania SI we wszystkich obszarach działalności, umożliwiając użytkownikom budowanie przyszłości, w której technologia dostosowuje się do potrzeb ludzi.

W ramach ekosystemu inteligentnego życia firma Haier opracowała UhomeGPT, własny model podstawowy wyposażony w trzy zasadnicze funkcje: rozumienie, postrzeganie i żywotność. Stawiając na zintegrowane rozwiązania kuchenne oparte na sztucznej inteligencji, które obsługują takie urządzenia jak lodówki i piekarniki, firma Haier wyznacza najnowsze trendy w codziennym życiu. W ekosystemie gospodarki cyfrowej niezależnie opracowano lekki, przemysłowy model o dużej skali - CosmoGPT, który obsługuje takie funkcje, jak inteligentne pytania i odpowiedzi, generowanie kodu oraz podejmowanie decyzji.

Postępujący awans firmy Haier w rankingu Kantar BrandZ Top 100 odzwierciedla nie tylko siłę marki, ale także rosnące znaczenie chińskich firm na arenie międzynarodowej. Dzięki strategii ekosystemowej i konsekwentnej transformacji w kierunku sztucznej inteligencji przedsiębiorstwo to wyznacza nowe standardy innowacyjności w erze inteligentnej łączności.

Zdjęcia - https://mma.prnewswire.com/media/2689237/photo1.jpg 

Źródło: Haier Group

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.05.2025, 08:51
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ