Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Mutti, włoska firma rodzinna i europejski lider na rynku przetworów pomidorowych, otworzyła swoją polską spółkę zależną, wybierając Warszawę na siedzibę dla regionu Europy Wschodniej, obejmującego takie rynki jak Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rumunia, Bułgaria i Mołdawia. W ciągu najbliższych dwóch lat warszawski zespół ma się powiększyć do siedmiu osób, a kluczowe rekrutacje obejmą obszary marketingu, zarządzania kategorią i sprzedaży regionalnej.
Z ponad 125-letnim dziedzictwem oraz głęboko zakorzenionym zaangażowaniem w zrównoważony rozwój, innowacje i doskonałość, Mutti odnotowuje imponujący wzrost na rynkach europejskich. Otwarcie biura w Warszawie to naturalny krok w rozwoju po sukcesie marki w Polsce, gdzie jej udział w rynku wzrósł z 2,8% w 2021 roku do 10,9% w 2024 roku.
„Ten krok to nie tylko ekspansja geograficzna - to wyraz naszej wizji budowania długofalowych relacji z lokalnymi konsumentami, partnerami i sieciami handlowymi - powiedział Francesco Mutti, prezes Mutti. Nasza strategia zawsze zakłada model trójstronnych korzyści - dla naszych rolników, partnerów i końcowych konsumentów. Postrzegamy Polskę i Europę Wschodnią jako idealne środowisko do rozwoju takiego podejścia.”
Biurem w Warszawie kieruje Juan Pablo Carnevale, który został mianowany dyrektorem zarządzającym Mutti Poland. Carnevale związany jest z firmą od 2011 roku i dotąd pełnił różne międzynarodowe funkcje w strukturach organizacji.
„Nasza obecność w Polsce przez ostatnie siedem lat stworzyła solidne podstawy do tego kroku. Polska przyjęła naszą jakość i wartości szybciej niż jakikolwiek inny rynek, na który weszliśmy. Mieliśmy poczucie, że polski konsument jest gotowy na produkt pomidorowy premium, który podnosi codzienne gotowanie na wyższy poziom - powiedział Juan Pablo Carnevale, dyrektor zarządzający Mutti Poland. - Dziś nie tylko umacniamy naszą pozycję w Polsce, ale także przygotowujemy się do odegrania wiodącej roli w rozwoju regionu Europy Wschodniej.”
Strategiczne priorytety Mutti w Polsce obejmują zwiększenie obecności w najważniejszych kanałach sprzedaży detalicznej - supermarketach, hipermarketach, sklepach convenience - oraz rozwój segmentu gotowych sosów do makaronów. Firma współpracuje już z największymi sieciami handlowymi we wszystkich kanałach, konsekwentnie inwestując w widoczność w sklepach, promocje konsumenckie oraz zintegrowane kampanie marketingowe.
Kluczowym elementem rozwoju marki pozostaje niezmienne przywiązanie do jakości produktów i etycznego pozyskiwania surowców. Wszystkie pomidory Mutti są zbierane mechanicznie we Włoszech, co wpływa na zachowanie walorów produktu i eliminuje ryzyko wykorzystywania pracy ludzkiej. Aby zapewnić wysoką jakość uprawianych pomidorów, Mutti wdrożyło politykę zakupu surowców, która przewiduje wyższą cenę dla dostawców produkujących najlepsze pomidory. Tylko w 2024 roku średnia premia wypłacona przez Mutti wszystkim dostawcom wyniosła około 12,6%, co przełożyło się na około 7 milionów euro bonusów wypłaconych w całym łańcuchu dostaw. To najwyższa kwota w historii firmy, będąca wyrazem silnego zaangażowania Mutti w nagradzanie jakości surowców i pracy rolników.
Dzięki wiodącej pozycji w Europie, Australii oraz rosnącej obecności na rynkach takich jak Niemcy czy Wielka Brytania, Mutti konsekwentnie realizuje swój cel, jakim jest dostarczanie autentycznych, produkowanych w odpowiedzialny sposób włoskich produktów pomidorowych konsumentom na całym świecie – teraz z nowym, silnym akcentem na Europę Wschodnią. Mutti Poland to już siódma spółka handlowa Grupy, odpowiedzialna za nadzór i rozwój rynków Europy Wschodniej, co dodatkowo wzmacnia obecność firmy na kontynencie.
Źródło informacji: Mutti
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.07.2025, 08:10 |
Źródło informacji | Mutti |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
SINEXCEL wspiera rozwój standardów magazynowania energii w sieciach energetycznych, przyczyniając się do postępu w branży
- 02.07.2025, 16:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Członkini zarządu Deutsche Telekom: sektor telekomunikacyjny w UE potrzebuje jednolitego rynku i prostych regulacji PAP
W ocenie członkini zarządu DT Dominique Leroy europejski sektor telekomunikacyjny, by móc konkurować z USA i Chinami, potrzebuje skali, jaką daje wspólny rynek, uproszczeń regulacyjnych i redukcji barier administracyjnych. „Zamiast unijnych dyrektyw wolelibyśmy klarowne i jednolite przepisy, które mają większą wartość” – mówiła Dominique Leroy.- 02.07.2025, 13:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ