Pobierz materiał i Publikuj za darmo

• 12 ugruntowanych marek własnych Tendam z sektora artykułów odzieżowych zapewnia różnorodność i międzynarodowy zasięg, jeszcze bardziej pogłębiając obecność Grupy w branżach konsumenckich.
• Transakcja wyceniona na kwotę 5,6 mld AED (1,3 mld EUR) wartości przedsiębiorstwa plasuje Multiply Group jako kluczowy podmiot na globalnym rynku detalicznej sprzedaży odzieży.
ABU ZABI, Zjednoczone Emiraty Arabskie, oraz MADRYT, LONDYN, LUKSEMBURG i PARYŻ--(BUSINESS WIRE)-- Multiply Group (ADX: MULTIPLY), inwestycyjne przedsiębiorstwo holdingowe z siedzibą w Abu Zabi, dokonujące inwestycji i prowadzące działalność na całym świecie sfinalizowało dzisiaj pierwszą dużą inwestycję w Europie wraz z objęciem większościowego udziału Tendam, drugiej co do wielkości grupy odzieżowej w Hiszpanii pod względem udziału w rynku [1].Transakcja skutkuje podwojeniem wyniku operacyjnego EBITDA Multiply po konsolidacji i rozszerza model Grupy na przejmowanie wybitnych przedsiębiorstw i wykorzystywanie ich potencjału dzięki kapitałowi i technologiom z myślą o objęciu trwałego przywództwa na rynku.
Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20250723838138/pl/
Jako jedna z wiodących europejskich grup odzieżowych prowadzących sprzedaż wielokanałową Tendam obsługuje ponad 1800 punktów sprzedaży i realizuje skuteczne cyfrowe programy lojalnościowe na ponad 80 rynkach, w tym w Hiszpanii, Portugalii, Francji, ZEA i Ameryce Łacińskiej, dzięki czemu cieszy się wysokim uznaniem w nieustannie ewoluującym segmencie sprzedaży detalicznej. Jej różnorodne portfolio 12 ugruntowanych marek obejmujące zarówno przystępną cenową odzież, jak i modę klasy premium, wychodzi naprzeciw potrzebom klientów różnych segmentów, między innymi za pośrednictwem wiodących marek odzieżowych, takich jak Women’secret, Springfield, Cortefiel i Pedro del Hierro.
Multiply posiada obecnie udział większościowy wynoszący 67,91% udziałów przedsiębiorstwa Castellano Investments S.À R.L. („przedsiębiorstwo”) (właściciela Tendam Brands S.A.U i innych podmiotów zależnych), obok firm Llano Holdings S.À R.L. i Arcadian Investments S.À R.L., spółek inwestycyjnych reprezentujących odpowiednio CVC Funds oraz PAI Partners, którzy pozostają udziałowcami mniejszościowymi.
Dzięki tej transakcji Multiply Group pogłębia inwestycje w branże konsumenckie i ugruntowuje swoją obecność w sektorze detalicznej sprzedaży odzieży, a w nowo powstałym w ten sposób segmencie działalności Multiply za działalność platformową odpowiadać będzie Tendam.
Multiply pokieruje kolejnym etapem rozwoju Tendam. Ma on nastąpić w drodze dalszej ekspansji na arenie międzynarodowej w Europie, Ameryce Łacińskiej i na Bliskim Wschodzie. Wykorzystanie sztucznej inteligencji we wszystkich aspektach działalności, od zaopatrzenia po obsługę klienta, przyczyni się do rozwoju z zastosowaniem cyfrowej infrastruktury wdrożonej już w przedsiębiorstwie. Ponadto Multiply będzie wspierać je w dokonywaniu ukierunkowanych fuzji i przejęć z myślą o wzbogacaniu działalności o nowe marki i kategorie produktów.
Samia Bouazza, dyrektorka generalna Grupy oraz dyrektorka zarządzająca Multiply Group, powiedziała: „Przejęcie stanowi strategiczny krok Multiply Group mający na celu wejście do sektora detalicznej sprzedaży odzieży. Dzięki zabezpieczeniu pakietu kontrolnego w wiodącej platformie wielokanałowej inwestujemy w przyszłościowy, rentowny model biznesowy wspomagany wybitnym zespołem zarządzającym. Platforma, która opiera się na szeregu solidnych i ugruntowanych marek własnych, zapewnia niezbędną sprawność oraz wizję, umożliwiając rozwój na kolejne kategorie i zwiększenie skali zasięgu nowych marek na całym świecie. Dzięki wiedzy fachowej zdobytej w zakresie sposobów wypracowywania synergii, wdrażania AI i kierowania strategicznymi procesami fuzji i przejęć zamierzamy przyspieszyć tempo wzrostu i zapewnić naszym udziałowcom długoterminowe korzyści”.
Ze strategicznego punktu widzenia przejęcie zapewnia Multiply Group istotną szansę wykorzystania solidnej platformy marek Tendam i jej sprawdzonej wydajności do pobudzenia dalszego rozwoju, wykorzystując przy tym korzystną sytuację związaną z popytem konsumenckim na globalnym rynku detalicznej sprzedaży odzieży.
Jaume Miquel, prezes i dyrektor generalny Tendam, podkreślił: „Dziś otwieramy nowy rozdział. Razem udziałowcy i kierownictwo zamierzają w pełni wykorzystać potencjał Tendam, aby rozwinąć dotychczasowe marki do nowych formatów, wprowadzić je na nowe rynki i do nowych kanałów, przy zastosowaniu zaawansowanej sztucznej inteligencji i technologii cyfrowych, a wszystko to z myślą o zapewnieniu solidniejszego wzrostu i rentowności za pomocą unikalnego wielokanałowego ekosystemu marek, który nie ma sobie równych”.
Od 2020 r. pod sprawdzonym przywództwem kadry zarządzającej Tendam może się poszczycić stałym wzrostem wraz z każdym kolejnym kwartałem, utrwalając obrany model biznesowy na kluczowych rynkach i rozwijając potencjał na arenie międzynarodowej. Z końcem czerwca 2025 r. całkowita wysokość sprzedaży przedsiębiorstwa za ostatnich dwanaście miesięcy wyniosła 1,4 mld EUR, a wynik EBITDA po wdrożeniu MSSF 16 wyniósł 340,7 mln EUR.
Doradztwo na rzecz Multiply Group na potrzeby transakcji świadczyły podmioty Greenhill (spółka powiązana Mizuho), Hogan Lovells i KPMG. Doradztwo na rzecz Castellano i jej obecnych udziałowców świadczyła kancelaria Uria Menendez. Na potrzeby transakcji doradztwo prawne świadczyły również kancelarie Ramón Hermosilla Abogados oraz Latham & Watkins LLP.
Informacje o Multiply Group
Multiply Group PJSC to inwestycyjne przedsiębiorstwo holdingowe z siedzibą w Abu Zabi, dokonujące inwestycji i prowadzące działalność na całym świecie w ramach przełomowych i rentownych przedsiębiorstw.
Multiply Group, która słynie z charakterystycznego nastawienia na rozwój, nie ustaje w wysiłkach na rzecz lokowania kapitału w dwóch odrębnych segmentach zarządzanych z zastosowaniem zdyscyplinowanego podejścia do inwestycji i zapewnieniem konsekwentnego dostarczania trwałych korzyści udziałowcom w perspektywie krótko-, średnio- i długoterminowej.
Multiply dokonuje inwestycji i prowadzi działalność w strategicznych segmentach, przyjmując podejście długoterminowe; obecnie przedmiotem jej inwestycji i działalności są przedsiębiorstwa z sektorów mobilności, energii i usług komunalnych, mediów i komunikacji, dobrostanu i pielęgnacji urody oraz detalicznej sprzedaży odzieży. Jej kluczowe inwestycje zapewniają długofalowe cykliczne dochody wykorzystywane następnie do nabywania kolejnych przedsiębiorstw w celu przejęcia ich działalności.
W ramach Multiply+ Grupa wykorzystuje kolejne okazje do dokonywania inwestycji w rozmaitych sektorach, głównie w drodze objęcia udziałów mniejszościowych w przedsiębiorstwach z rynków prywatnych i publicznych.
Więcej informacji na stronie www.multiply.ae.
Informacje o Tendam
Tendam to wiodący europejski sprzedawca prowadzący działalność wielokanałową w segmencie detalicznej sprzedaży odzieży i drugi co do wielkości podmiot w Hiszpanii pod względem udziału w rynku. Firma prowadzi działalność w segmencie rynku masowego klasy premium i powstała na bazie w pełni zintegrowanego ekosystemu ukierunkowanego na klientów i opartego na danych. Obecnie firma posiada 12 marek własnych: Women’secret, Springfield, Cortefiel, Pedro del Hierro, Hoss Intropia, Slowlove, High Spirits, Dash and Stars, OOTO, HI&BYE, Milano oraz gamę odzieży dziecięcej Springfield Kids. Tendam sprzedaje również artykuły niespełna 200 wyselekcjonowanych marek za pośrednictwem wielokanałowej platformy oferującej asortyment różnych producentów.
Obecnie Tendam prowadzi działalność w ponad 80 krajach za pośrednictwem ponad 1800 punktów sprzedaży (w tym bezpośrednio obsługiwanych sklepów, kiosków oraz sklepów prowadzonych na zasadzie franczyzy) i sklepów internetowych; obsługuje 33 strony internetowe poświęcone ośmiu markom własnym, sześć aplikacji oraz inne witryny i platformy zewnętrzne. Strona internetowa firmy Tendam jest dostępna pod adresem www.tendam.es
[1]Przejęcie działalności Tendam w Bośni i Hercegowinie podlega zatwierdzeniu przez właściwy organ ds. konkurencji, które spodziewane jest w najbliższej przyszłości.
Źródło: AETOSWire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20250723838138/pl/
Źródło: Multiply Group
Kontakt:
Wassim El Jurdi
Multiply Group
e-mail: wassim@multiply.ae
Rawad Khattar
Weber Shandwick
Tel.: +971 56 336 2131
e-mail: rkhattar@webershandwick.com
Źródło informacji: Business Wire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.07.2025, 11:46 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |