Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Cyfryzacja KPRM informuje:
Klub Młodego Programisty w nowej odsłonie
Nie minęły jeszcze trzy miesiące od zakończenia zimowej edycji warsztatów z Klubem Młodego Programisty online, a my mamy już nową propozycję. Przygotowaliśmy dla Was dwa bezpłatne e-learningowe kursy. Zapraszamy na platformę OSE IT Szkoła!
Były już zajęcia stacjonarne, były warsztaty online, tym razem wracamy z kursami na platformie e-learningowej OSE IT Szkoła.
Wstąp do klubu
Jeśli chcecie zacząć programować, koniecznie powinniście do nas dołączyć. Trenerzy Klubu Młodego Programisty w ciągu ośmiu spotkań przeprowadzą Was przez najważniejsze funkcjonalności języka Scratch – znanego i lubianego wśród początkujących adeptów programowania.
Kluby Młodego Programisty, czyli punkty warsztatowe z nauką programowania działające pod patronatem Ministerstwa Cyfryzacji (obecnie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów) i Państwowego Instytutu Badawczego NASK, powstały w październiku 2018 r. i były zlokalizowane w 16 miastach. W maju 2020 r. z uwagi na sytuację epidemiczną stacjonarne zajęcia przenieśliśmy do sieci, tworząc nową edycję akcji – Klub Młodego Programisty online. Kolejny raz przekonaliśmy się wtedy, jaką siłę oddziaływania ma internet!
– W związku z dużym zainteresowaniem dwiema edycjami warsztatów online, postanowiliśmy wykorzystać scenariusze wypracowane w ramach webinarów i przygotowaliśmy kolejną odsłonę zajęć – programowanie z Klubem Młodego Programisty na platformie OSE IT Szkoła – mówi minister Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. – Kursy kierujemy przede wszystkim do szkół i nauczycieli, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystali z nich także inni zainteresowani. Wystarczy się zarejestrować. Zapraszamy – dodaje.
Kursy są całkowicie bezpłatne i mogą być realizowane zarówno indywidualnie przez dzieci w wieku 6–12 lat, jak i w szkole na zajęciach zintegrowanych (w klasach 1–3) lub na lekcjach informatyki (w klasach 4–6). To też świetny pomysł na naukę zdalną. Już dziś każdy nauczyciel może założyć konta swoim uczniom i wraz z nimi realizować kurs programowania, mając dodatkowo możliwość monitorowania ich postępów.
Nauka przez zabawę
Z myślą o różnych grupach wiekowych przygotowaliśmy nie jeden, a dwa kursy! Są to:
„Programowanie w Scratch Junior z Klubem Młodego Programisty” – skierowany do młodszych dzieci (6–9 lat) i tych wszystkich, którzy nie mieli jeszcze okazji spróbować swoich sił w kodowaniu.
„Programowanie w Scratch 3.0 z Klubem Młodego Programisty” – na ten kurs zapraszamy przede wszystkim starszych uczniów szkół podstawowych (dzieci w wieku 9–12 lat) i tych, którzy czują, że w Scratchu Juniorze programować mogą nawet z zamkniętymi oczami.
Oba kursy w metodyczny i merytoryczny sposób wprowadzą uczniów w świat programowania blokowego. Od podstaw, krok po kroku, uczestnicy kursu nauczą się tworzyć – najpierw mniej, a później już nieco bardziej złożone – programy w wizualnym języku programowania Scratch. Dowiedzą się, jaką rolę w programowaniu mają konstrukcje warunkowe, pętle, funkcje oraz zmienne. Nauczą się także debugować błędy, a wszystko poprzez przygotowywanie krótkich animacji i gier w aplikacjach Scratch Junior i Scratch 3.0. Musicie tego spróbować!
W nagraniach spotkacie ponownie trenerów Klubu Młodego Programisty – Annę Świć i Rafała Mitkowskiego, którzy w przystępny sposób przeprowadzą Was przez kolejne moduły i pozwolą odczarować świat programowania.
W skład każdego kursu wchodzą filmy instruktażowe oraz dodatkowe materiały dla uczniów i nauczycieli (a także rodziców). Czas trwania pojedynczego filmu instruktażowego dostosowany jest do wieku oraz możliwości rozwojowych dzieci. Uwzględnia też długość typowej lekcji.
Po ukończeniu kursu uczestnicy mogą podejść do testu sprawdzającego wiedzę i nabyte umiejętności, którego prawidłowe rozwiązanie uprawnia do pobrania certyfikatu potwierdzającego ukończenie szkolenia.
Dołącz do nas!
Kursy znajdziecie na portalu OSE IT Szkoła. To platforma edukacyjna z dostępem do bezpłatnych materiałów i kursów e-learningowych z zakresu m.in. programowania i bezpiecznego korzystania z internetu, które skierowane są zarówno do uczniów, jak i nauczycieli. W kursach można uczestniczyć w dogodnym miejscu i czasie, na dowolnym urządzeniu.
– Platforma OSE IT Szkoła funkcjonuje w ramach Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej, czyli programu dającego szkołom w całej Polsce możliwość podłączenia szybkiego, bezpłatnego i bezpiecznego internetu. Zintegrowanie materiałów przygotowywanych w ramach KMP z zasobami OSE IT Szkoły było tylko kwestią czasu – platforma jest bowiem miejscem, które odpowiada na potrzeby edukacyjne współczesnej szkoły, otwartej na nowe technologie. Każdy użytkownik może samodzielnie planować swoją ścieżkę edukacyjną i z pewnością znajdzie tu coś dla siebie, bo OSE IT Szkoła to nie tylko kursy e-learningowe, ale też wykłady, scenariusze lekcji i różnego rodzaju publikacje związane z tematyką nowoczesnych technologii – mówi Agnieszka Żeglińska, Dyrektor ds. Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Ekosystemu OSE w NASK.
Jeśli jesteście nauczycielami lub rodzicami i chcecie zachęcić swoich uczniów/swoje dzieci do wzięcia udziału w naszych kursach – wejdźcie na platformę OSE IT Szkoła i załóżcie konto. Następnie, w zależności od grupy wiekowej, wybierzcie odpowiedni kurs:
„Programowanie w Scratch Junior z Klubem Młodego Programisty” -> przejdź do kursu
„Programowanie w Scratch 3.0 z Klubem Młodego Programisty ” -> przejdź do kursu
Tam znajdziecie wszystkie informacje – instrukcję poruszania się po platformie OSE IT Szkoła dla nauczycieli, która wyjaśni, jak zarządzać grupami uczniów i monitorować ich postępy na platformie, a także przewodnik po kursie i słowniczek niezbędnych pojęć.
Jeśli szukacie dodatkowych materiałów, z których możecie korzystać, rozpoczynając przygodę z programowaniem, koniecznie zajrzyjcie do naszych zasobów dostępnych na stronie gov.pl/koduj. Stale ją dla Was ulepszamy! Jeśli nie mieliście okazji dołączyć do naszych cykli spotkań z programowaniem, nic straconego – wszystkie webinary także znajdziecie na gov.pl/koduj. Możecie je obejrzeć w dogodnym dla Was czasie.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kmz/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 03.03.2021, 12:00 |
Źródło informacji | Cyfryzacja KPRM |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |