Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Konkretne programy pomocy i wsparcia zamiast „owocowych czwartków” - tak firmy pozyskują dziś cennych pracowników

31.07.2025, 10:27aktualizacja: 31.07.2025, 10:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dialog z pracownikami, wsparcie psychologiczne, budowanie kultury bezpieczeństwa, skuteczne działania antymobbingowe i antydyskryminacyjne: uważane dotychczas za „miękkie” czy drugoplanowe elementy zarządzania, stają się abecadłem dla dojrzałych przedsiębiorstw. „Wellbeing to nie pusty slogan, ale siła napędowa biznesu i klucz do sukcesu rynkowego firmy” - mówi Beata Dziekanowska z Ferrero Polska.

Porównując współczesny rynek pracy w Polsce do tego sprzed kilku lat, należałoby dojść do konkluzji, że mowa o dwóch, zupełnie różnych planetach. Niskie bezrobocie, wzrost zamożności społeczeństwa oraz możliwość podjęcia pracy w dowolnym miejscu na świecie - to wszystko sprawiło, że polskie firmy prześcigają się dziś w oferowaniu dodatkowych zachęt tak dla nowych, jak i wieloletnich pracowników. Szereg benefitów, które zapewniały niegdyś tylko najnowocześniejsze i najbogatsze firmy, są na obecnym rynku standardem.

W skutecznym pozyskiwaniu bądź utrzymaniu doświadczonego personelu coraz częściej wygrywają te firmy, które zarówno w swych długofalowych strategiach, jak i codziennym funkcjonowaniu, uwzględniają jeszcze szerszy zakres potrzeb pracowników. Już nie pakiety medyczno-sportowe czy słynne „owocowe czwartki”, ale kompleksowe wsparcie w obszarze tak prywatnym, jak i zawodowym generuje dziś przewagi konkurencyjne oraz buduje wizerunek odpowiedzialnego, zaangażowanego pracodawcy.

„Mało która marka rozumie tę filozofię tak dobrze, jak Grupa Ferrero. Firma powstała na bazie małego, rodzinnego biznesu i - pomimo zawrotnej, globalnej kariery - wciąż w centrum naszej działalności stawiamy każdego pracownika, niezależnie od zajmowanego stanowiska. Dlatego wszystkim zatrudnionym u nas osobom oferujemy złożony program świadczeń, który ma na celu wspieranie ich zdrowia, bezpieczeństwa i komfortu” - zaznacza Beata Dziekanowska.

Jako przykład wskazuje funkcjonującą - zarówno globalnie, jak i lokalnie - platformę wellbeingową dostępną dla pracowników Ferrero oraz ich bliskich. Oferuje ona cały wachlarz profesjonalnych i bezpłatnych porad oraz konsultacji, wykraczających również poza kwestie stricte zawodowe. Do dyspozycji osób zatrudnionych w Ferrero pozostają: doradcy podatkowi, dietetycy, psychologowie, prawnicy. Wszystkie tematy poruszane podczas indywidualnych połączeń i spotkań 1:1 są zanonimizowane, dając korzystającym z nich pracownikom maksymalne poczucie bezpieczeństwa.

Dodatkowo platforma zawiera całą listę angażujących i wartościowych artykułów, kursów, szkoleń i webinariów. Dedykowane są one osobom chcącym poszerzać swoją wiedzę i zainteresowania samodzielnie, w najbardziej odpowiadającym im zakresie czy terminie.

Wszystkie narzędzia i funkcjonalności platformy wellbeingowej Ferrero są dostępne z poziomu intuicyjnej aplikacji mobilnej.

„W kontekście budowania przyjaznego, otwartego środowiska pracy warto przypomnieć również o ostatnim sukcesie spółki Ferrero Polska Management Services, należącej do globalnej Grupy Ferrero. Po raz trzeci z rzędu została ona bowiem wyróżniona w prestiżowym badaniu Diversity In Check, oceniającym zaangażowanie rodzimych firm w zarządzanie różnorodnością i budowanie inkluzywnych, czyli włączających, organizacji. Praktyki ujętych w tym badaniu przedsiębiorstw wyznaczają najwyższe standardy dla całego rynku” - podkreśla Beata Dziekanowska.

Doświadczeniami i praktykami swojej firmy w dziedzinie tworzenia przyjaznego środowiska pracy, przedstawicielka Ferrero Polska podzieliła się również podczas webinaru eksperckiego pt. „Od polityki do codziennej praktyki - narzędzia i praktyki wspierające bezpieczeństwo psychologiczne w organizacji”. Ta wyjątkowa rozmowa o korzyściach płynących z dbałości o szeroko pojęty wellbeing została zaaranżowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu - najdłużej działającą i największą organizację pozarządową w Polsce, zajmującą się koncepcją zrównoważonego rozwoju.

Goście webinaru szczegółowo omówili kluczowe elementy bezpieczeństwa psychologicznego, takie jak: prewencja, opracowywanie odpowiednich strategii antydyskryminacyjnych i antymobbingowych, kształtowanie relacji zawodowych opartych na szczerości oraz otwartości. Eksperci zwrócili również uwagę na rolę kompetencji interpersonalnych w budowaniu zaufania i poczucia bezpieczeństwa oraz duże znaczenie szkoleń z zakresu pierwszej pomocy psychologicznej.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 31.07.2025, 10:27
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ