Newsletter

Polityka i społeczeństwo

MC: ponad 878 milionów złotych na rozwój e-usług publicznych (komunikat)

04.11.2024, 12:52aktualizacja: 04.11.2024, 13:04

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Ministerstwo Cyfryzacji informuje:

Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC) ogłosiło nowy nabór w ramach programu „Wysoka jakość i dostępność e-usług publicznych”, przeznaczając na ten cel ponad 878 milionów złotych. Nowe projekty pozwolą na tworzenie i rozwój e-usług publicznych, które umożliwią obywatelom i przedsiębiorcom załatwianie spraw urzędowych przez internet, niezależnie od miejsca zamieszkania czy prowadzenia działalności, a nawet bez wychodzenia z domu.

– Rozwój e-usług publicznych to fundament nowoczesnej administracji, która nadąża za potrzebami obywateli i przedsiębiorców. Dzięki nowym projektom coraz więcej spraw będzie można załatwić online, bez barier czasu i miejsca. Zależy nam na tym, aby państwo było bliżej obywatela – dostępne, wygodne i przyjazne. Naszym celem jest poprawa jakości życia obywateli dzięki cyfryzacji – powiedział wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.

Ponad 878 mln zł na kolejne inicjatywy cyfrowe

Ogłoszony dziś nabór to kolejny krok w stronę wygodnych i bezpiecznych usług publicznych online. O dofinansowanie mogą ubiegać się jednostki administracji rządowej i podległe im instytucje, sądy, jednostki prokuratury oraz samorządy zawodowe. Dofinansowanie przewidziano dla projektów, które obejmują m.in.:

- optymalizację procesów w relacji z obywatelami i przedsiębiorcami,

- rozwój e-usług publicznych i wewnątrzadministracyjnych,

- cyfryzację zaplecza administracji (back-office),

- budowę rozwiązań horyzontalnych usprawniających administrację publiczną w skali kraju.

- CPPC przewiduje także dodatkowe punkty dla projektów wykorzystujących publiczne rozwiązania chmurowe oraz integrujących istniejące e-usługi w kompleksowe systemy.

Coraz bliżej ludzi – kontynuacja cyfryzacji w administracji

Nowy nabór stanowi kontynuację działań realizowanych w 2023 roku w ramach działania 2.1 Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy, kiedy CPPC podpisało 12 umów na rozwój e-usług i modernizację już istniejących systemów, przeznaczając na ten cel ponad 726 milionów złotych. Nowe projekty są w fazie realizacji, a ich efekty będą dostępne dla obywateli w najbliższych latach.

Początek przyjaźni administracji publicznej z obywatelem

W ostatnich latach fundusze europejskie stanowiły solidne wsparcie dla cyfryzacji polskiej administracji publicznej. Dzięki Programowi Operacyjnemu Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 udało się zrealizować 56 projektów tworzących aż 233 e-usługi, z których korzystają obecnie obywatele, przedsiębiorcy i urzędnicy. Cyfryzacja ułatwiła dostęp do informacji i uprościła wiele procesów administracyjnych, czyniąc administrację bardziej przyjazną i dostępną.

– Jako CPPC już od wielu lat dbamy o to, aby administracja publiczna była przyjazna i bezpieczna dla każdego obywatela. W latach 2014-2020 dzięki wsparciu z Funduszy Europejskich nasi Beneficjenci zrealizowali aż 56 projektów tworzących 233 e-usługi, z których korzystamy dzisiaj wszyscy. Chcemy, aby każdy obywatel miał łatwy dostęp do informacji, a urzędnik mógł skupiać się na swojej pracy, nie na wydłużających się analogowych procesach. Działania z poprzednich lat kontynuujemy w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy. Serdecznie zachęcam wszystkich potencjalnych Beneficjentów do wzięcia udziału w naborze – do rozdysponowania mamy ponad 878 mln zł, które znacznie przyczynią się do stworzenia dostępnej i przyjaznej administracji – powiedział dyrektor Centrum Projektów Polska Cyfrowa Wojciech Szajnar.

Więcej informacji na temat naboru dostępne jest na stronie internetowej CPPC.

O Centrum Projektów Polska Cyfrowa

CPPC pomaga organizacjom, instytucjom i firmom realizować projekty finansowane z funduszy Unii Europejskiej. Projekty te mają na celu m.in. zapewnienie dostępu do internetu dla wszystkich obywateli, edukację Polaków w zakresie nowych technologii, digitalizację dorobku kulturalnego i naukowego, a także cyfryzację administracji publicznej, by można było załatwiać wiele spraw online, bez wychodzenia z domu.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ wm/ jpn/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.11.2024, 12:52
Źródło informacji MC
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ