Newsletter

Polityka i społeczeństwo

MSW: Polacy o akcji „Dopalacze kradną życie” (komunikat)

21.09.2015, 12:48aktualizacja: 21.09.2015, 12:48

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MSW informuje:

39 proc. pytanych Polaków zna akcję profilaktyczną „Dopalacze kradną życie” – wynika z badania „Opinie na temat profilaktyki i przeciwdziałania zażywaniu dopalaczy” zrealizowanego na zlecenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Zdaniem zdecydowanej większości Polaków za edukację młodzieży w zakresie zagrożeń związanych z dopalaczami, w pierwszej kolejności odpowiadają rodzice, a następnie szkoła – czytamy w dalszej części badania.

Kampania „Dopalacze kradną życie” to nazwa akcji profilaktycznej, łączącej wszystkie osoby, którym zależy na walce z tymi niebezpiecznymi substancjami. Została zainaugurowana 29 lipca w MSW. Skupiła przedstawicieli mediów, środowiska naukowe, sportowców oraz instytucje i organizacje pozarządowe. Akcję promuje spot „Taki z Ciebie mocarz”, a jej ambasadorami zostali Marcin Gortat i Jurek Owsiak.

Okazuje się, że kampania jest rozpoznawalna wśród Polaków. Aż 39 proc. respondentów biorących udział w badaniu „Opinie na temat profilaktyki i przeciwdziałania zażywaniu dopalaczy” przeprowadzonego na zlecenie MSW zadeklarowało znajomość akcji. Głównym źródłem wiedzy o kampanii była telewizja. Osoby w wieku do 34. roku o kampanii częściej dowiadywały się z internetu.

Również teraz informacje o działaniach kampanii są skupione w internecie. Na profilach społecznościowych akcji (Facebook, Twitter i Instgram) oraz na mapie inicjatyw na stronie dedykowanej akcji (www.dopalaczekradnazycie.pl) prezentowane są informacje o działaniach związanych z profilaktyką dopalaczy. Sama akcja edukacyjna nabrała charakteru wiralowego. Poszczególne jednostki policji, samorządy, instytucje i organizacje pozarządowe, z własnej inicjatywy przyłączają się do działań pod hasłem „Dopalacze kradną życie”. Organizują marsze przeciwko dopalaczom, biegi, przygotowują plakaty, ulotki informacyjne, ale także spotkania z młodzieżą, pedagogami i rodzicami.

A jak wynika z badania dotyczącego akcji profilaktycznych, za edukację młodzieży w zakresie zagrożeń związanych z dopalaczami, zdaniem 3 badanych, w pierwszej kolejności odpowiadają rodzice, a następnie szkoła. Stosunkowo największą odpowiedzialność szkoły w tym zakresie wskazują osoby w wieku 16-34 lata.

Ponad połowa badanych wskazała także, że dostarczanie wiedzy na temat konsekwencji zdrowotnych związanych z używaniem dopalaczy, to najważniejsze wskazanie dla profilaktyki uzależnień. Drugą, co do istotności umiejętnością, jest odmawianie. Zdaniem 3 pytanych, odbiór kampanii profilaktycznych poprawia angażowanie w nich znanych osób. W tej roli sprawdziliby się przede wszystkim rozpoznawalni idole młodzieży, na których wskazało aż 63 proc. respondentów. W dalszej w kolejności postulowano udział osób, które pokonały uzależnienie narkotykowe (14 proc.).

***

Badanie „Opinie na temat profilaktyki i przeciwdziałania zażywaniu dopalaczy” zrealizowane w dniach 04.09 do 09.09 2015 roku. metodą wywiadów telefonicznych (CATI) na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej 16+, N=1000 na zlecenie MSW.

Całe badanie dostępne na stronie MSW: https://www.msw.gov.pl/pl/aktualnosci/13715,Polacy-o-akcji-Dopalacze-kradna-zycie.html

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ pd/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.09.2015, 12:48
Źródło informacji MSW
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ