Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MSW informuje:
39 proc. pytanych Polaków zna akcję profilaktyczną „Dopalacze kradną życie” – wynika z badania „Opinie na temat profilaktyki i przeciwdziałania zażywaniu dopalaczy” zrealizowanego na zlecenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Zdaniem zdecydowanej większości Polaków za edukację młodzieży w zakresie zagrożeń związanych z dopalaczami, w pierwszej kolejności odpowiadają rodzice, a następnie szkoła – czytamy w dalszej części badania.
Kampania „Dopalacze kradną życie” to nazwa akcji profilaktycznej, łączącej wszystkie osoby, którym zależy na walce z tymi niebezpiecznymi substancjami. Została zainaugurowana 29 lipca w MSW. Skupiła przedstawicieli mediów, środowiska naukowe, sportowców oraz instytucje i organizacje pozarządowe. Akcję promuje spot „Taki z Ciebie mocarz”, a jej ambasadorami zostali Marcin Gortat i Jurek Owsiak.
Okazuje się, że kampania jest rozpoznawalna wśród Polaków. Aż 39 proc. respondentów biorących udział w badaniu „Opinie na temat profilaktyki i przeciwdziałania zażywaniu dopalaczy” przeprowadzonego na zlecenie MSW zadeklarowało znajomość akcji. Głównym źródłem wiedzy o kampanii była telewizja. Osoby w wieku do 34. roku o kampanii częściej dowiadywały się z internetu.
Również teraz informacje o działaniach kampanii są skupione w internecie. Na profilach społecznościowych akcji (Facebook, Twitter i Instgram) oraz na mapie inicjatyw na stronie dedykowanej akcji (www.dopalaczekradnazycie.pl) prezentowane są informacje o działaniach związanych z profilaktyką dopalaczy. Sama akcja edukacyjna nabrała charakteru wiralowego. Poszczególne jednostki policji, samorządy, instytucje i organizacje pozarządowe, z własnej inicjatywy przyłączają się do działań pod hasłem „Dopalacze kradną życie”. Organizują marsze przeciwko dopalaczom, biegi, przygotowują plakaty, ulotki informacyjne, ale także spotkania z młodzieżą, pedagogami i rodzicami.
A jak wynika z badania dotyczącego akcji profilaktycznych, za edukację młodzieży w zakresie zagrożeń związanych z dopalaczami, zdaniem 3 badanych, w pierwszej kolejności odpowiadają rodzice, a następnie szkoła. Stosunkowo największą odpowiedzialność szkoły w tym zakresie wskazują osoby w wieku 16-34 lata.
Ponad połowa badanych wskazała także, że dostarczanie wiedzy na temat konsekwencji zdrowotnych związanych z używaniem dopalaczy, to najważniejsze wskazanie dla profilaktyki uzależnień. Drugą, co do istotności umiejętnością, jest odmawianie. Zdaniem 3 pytanych, odbiór kampanii profilaktycznych poprawia angażowanie w nich znanych osób. W tej roli sprawdziliby się przede wszystkim rozpoznawalni idole młodzieży, na których wskazało aż 63 proc. respondentów. W dalszej w kolejności postulowano udział osób, które pokonały uzależnienie narkotykowe (14 proc.).
***
Badanie „Opinie na temat profilaktyki i przeciwdziałania zażywaniu dopalaczy” zrealizowane w dniach 04.09 do 09.09 2015 roku. metodą wywiadów telefonicznych (CATI) na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej 16+, N=1000 na zlecenie MSW.
Całe badanie dostępne na stronie MSW: https://www.msw.gov.pl/pl/aktualnosci/13715,Polacy-o-akcji-Dopalacze-kradna-zycie.html
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ pd/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.09.2015, 12:48 |
Źródło informacji | MSW |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |