Newsletter

Polityka i społeczeństwo

OPPO sprawdziło jak pandemia wpłynęła na wzajemne kontakty młodych Polaków

08.07.2021, 13:06aktualizacja: 08.07.2021, 13:10

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

OPPO - Infografika Lively Night Out
OPPO - Infografika Lively Night Out
Czy podczas lockdownu młodzi Polacy czuli się odizolowani i stali się mniej towarzyscy? Czy wręcz przeciwnie, skupili się na pogłębianiu dotychczasowych więzi i zaczęli lepiej wykorzystywać czas na osobności? Marka OPPO, producent inteligentnych urządzeń, zbadała, jak w czasie pandemii COVID-19 zmieniły się zachowania Polaków z pokolenia Y i Z, ich relacje i stosunek do „nocnego życia”.

Jak pokazują głównie wnioski z badania, młodzi Polacy (20-35 lat) w trakcie pandemii pogłębili relacje ze swoimi najbliższymi i zaczęli cenić sobie jakościowe spędzanie czasu w samotności. Mimo to, respondenci chętnie wrócą do normalności i po lockdownie chcą nadrobić kontakty z przyjaciółmi, ale też cieszyć się wspólnym czasem z rodziną i swoimi partnerami, z którymi z chęcią spędziliby wspólny wieczór po zdjęciu obostrzeń.

Rodzina na pierwszym miejscu

Chociaż lockdowny wprowadziły znaczne ograniczenia w kontaktach towarzyskich, ankietowani deklarowali, że częściej kontaktowali się z najbliższymi osobami – partnerami, rodzinami i krewnymi (wskazało tak 11% respondentów). Tendencja ta była szczególnie widoczna wśród przedstawicieli generacji Z, którzy kontaktowali się z rodziną i krewnymi dwa razy częściej niż przedstawiciele generacji Y.

"OPPO jako marka, w swoich działaniach jest bliska ludziom i wprowadza szereg rozwiązań wspierających zrównoważony tryb życia, z aplikacją OPPO Relax na czele, którą można znaleźć w naszej serii Reno5. Postanowiliśmy sprawdzić jak zastosowanie tych technologii wygląda w kontekście społecznym i zbadaliśmy relacje międzyludzkie młodych Polaków podczas pandemii – powiedziała Mo Zhang, Brand Managerka w OPPO Polska.

Czas na osobności to nie czas stracony

Nikogo nie powinien dziwić fakt, że młodzi Polacy więcej czasu niż przed lockdownem, spędzali w samotności. Jednak warto odnotować, że był to najczęściej deklarowany sposób wykorzystania dodatkowego czasu, którym dysponowali respondenci (27%) – szczególnie często byli to przedstawiciele generacji Z.

Potrzeba dzielenia się przeżyciami

Spotkania twarzą w twarz wciąż były najpopularniejszą formą kontaktu dla młodych Polaków (55% badanych). Kolejną najpopularniejszą formą kontaktu, była komunikacja za pomocą mediów społecznościowych (40% respondentów). Najczęściej komunikowali się w ten sposób młodsi respondenci z generacji Z. Udostępniali oni też znacznie więcej zdjęć i plików wideo za pośrednictwem mediów społecznościowych niż przedstawiciele generacji Y (więcej o 13 punktów procentowych).

Tymczasem po lockdownie…

Młodzi Polacy chcieliby nadrobić czas pandemii w pierwszej kolejności ze swoimi przyjaciółmi. Dlatego, aż 44% z nich, zaraz po zniesieniu ograniczeń najchętniej zaprosiłoby bliskich przyjaciół na wspólne nocne wyjście. Następni w kolejności byli ich partnerzy - 41% oraz rodzina i krewni - 30%. Mimo większej ilości czasu spędzonej z bliskimi, młodzi Polacy chcieliby się wspólnie z nimi cieszyć „normalnością” również poza domem.

Dlatego też, w ramach wieczornego wyjścia po zdjęciu obostrzeń, respondenci najchętniej uwieczniliby wspólne emocje na zdjęciach grupowych z przyjaciółmi oraz ze spotkań rodzinnych, na które wskazało po 40% badanych. Oczywiście, nie mogło zabraknąć selfies, które są szczególnie popularne wśród przedstawicieli generacji Z. W porównaniu z generacją Y, Z są o 50% bardziej skłonni do robienia zdjęć portretowych. Jest to jeszcze bardziej widoczne w przypadku filmów selfie, które nagrywaliby dwa razy częściej niż przedstawiciele generacji Y.

METODOLOGIA BADANIA: CAPI (wywiad osobisty wspomagany komputerowo).

TĘCZA BADAWCZA: n= 545, DEMOGRAFIA: Wszystkie osoby w wieku 20-35 lat.

Źródło informacji: OPPO

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 08.07.2021, 13:06
Źródło informacji OPPO
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ