Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Organizatorzy Voice Impact Award: chcemy wspierać dziennikarzy przyczyniających się do burzenia barier w polskim społeczeństwie

08.04.2025, 09:33aktualizacja: 08.04.2025, 09:36

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

T-Mobile
T-Mobile
Opiniotwórcze redakcje wraz z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego (WDIB UW) oraz T-Mobile konkursem grantowym chcą zachęcać media i studentów dziennikarstwa do budowania pozytywnych postaw poprzez tworzenie materiałów burzących bariery w społeczeństwie.

Startuje Voice Impact Award - ogólnopolski konkurs grantowy skierowany do dziennikarzy i studentów dziennikarstwa. Najlepsze prace zostaną opublikowane w opiniotwórczych tytułach oraz nagrodzone finansowo - na autorów najlepszych tekstów czekają granty oraz nagrody rzeczowe o łącznej wartości ponad 80 tys. zł. Zgłoszenia można przesyłać do 4 maja.

„Media mają ogromny wpływ na to, jak postrzegamy świat, dlatego chcemy wspierać tych, którzy wykorzystują je do burzenia barier, a nie ich budowania” - przekonuje Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.

W czasach, w których, według badaczy, polaryzacja polskiego społeczeństwa przybiera coraz większe rozmiary, rola mediów w burzeniu barier komunikacyjnych jest nie do przecenienia. Według badania „Polaryzacja oczami Polaków” Infuture Institute, aż 87 proc. Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną, widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80 proc. polskich dziennikarzy uważa, że bariery społeczne uniemożliwiają nam osiągnięcie porozumienia i podejmowanie najlepszych decyzji dla kraju (badanie Wirtualnych Mediów wśród polskich dziennikarzy na zlecenie T-Mobile Polska).

Organizatorzy konkursu Voice Impact Award zachęcają dziennikarzy oraz studentów, by wyszli poza utarte schematy, poszukali nowych tematów i przyjrzeli się sprawom, które realnie wpływają na otaczającą nas rzeczywistość. Prace zostaną ocenione anonimowo - najpierw w ramach preselekcji przez ekspertów Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, a następnie przez redaktorów naczelnych redakcji. Dziesięć najlepszych tekstów zostanie opublikowanych i wypromowanych w mediach, a autorzy trzech najwyżej ocenionych prac otrzymają granty finansowe. Najwyższa nagroda to 30 tys. złotych. Autorzy trzech najlepszych prac nadesłanych przez studentów otrzymają tablety.

„To ważna i piękna inicjatywa, która nie tylko przypomina o tej pozytywnej roli mediów, ale też angażuje adeptów dziennikarstwa, dając im realną przestrzeń do debaty i działania przeciw barierom i wykluczeniom” - podkreśla prof. Anna Jupowicz-Ginalska, jurorka konkursu z ramienia WDIB UW.

Aby wziąć udział w Voice Impact Award, należy napisać nowy tekst - reportaż, artykuł newsowy, wywiad lub felieton, który pokazuje przykłady przełamywania barier społecznych, kulturowych, technologicznych lub komunikacyjnych. To nie muszą być globalne wyzwania - wystarczy opisanie niezauważonego wcześniej zjawiska lub przedstawienie nowego spojrzenia na dobrze znany problem. Tematem prac mogą być: konkretne inicjatywy, rozwiązania, osoby, organizacje lub innowacyjne projekty, które realnie zmieniają naszą rzeczywistość. Zgłoszenia można przesyłać do 4 maja poprzez formularz na stronie konkursowej.

Wśród partnerów konkursu Voice Impact Award znalazły się opiniotwórcze redakcje: Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka.pl, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualna Polska.pl oraz XYZ.pl. Redaktorzy naczelni tych tytułów zasiądą razem w jury.

Więcej informacji o konkursie oraz regulamin dostępne są na stronie: https://voiceimpactaward.pl/.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 08.04.2025, 09:33
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ