Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zmodernizowany przemyski most kolejowy ma kosztować ponad 60 mln zł. Jego inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, a zadanie jest współfinansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych, etap II”.
„Powstanie nowego mostu kolejowego w Przemyślu usprawni transport kolejowy nie tylko w ruchu regionalnym, czy krajowym, ale również w międzynarodowym. Podróżowanie stanie się szybsze i sprawniejsze. Przebudowane zostaną również drogi pod mostem, co usprawni ruch w mieście i wyeliminuje korkowanie się ulic w tym obszarze” - powiedział wicemarszałek Pilch.
Stalowy most kolejowy będzie miał długość prawie 200 m i konstrukcję, która ma łączyć funkcję komunikacyjną z funkcją rekreacyjną i muzealną. Przęsła starego mostu kolejowego mają zostać rozsunięte, a trzy z nich zaadaptowane na ścieżkę pieszo-rowerową, która połączy dwie części Przemyśla. Pozostałe przęsła mają stać się częścią wystawy plenerowej Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej.
Historia przemyskiego mostu sięga 1860 roku - czasów budowy linii kolejowej łączącej Wiedeń ze Lwowem. Dzisiejsza konstrukcja pochodzi z 1891 roku, a w latach 1939-1941 znalazła się na granicy między III Rzeszą, a ZSRR.
Źródło informacji: Serwis Samorządowy PAP
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 06.04.2023, 13:58 |
Źródło informacji | Serwis Samorządowy PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |