Pobierz materiał i Publikuj za darmo
1 stycznia 2023 r. wchodzi w życie nowelizacja z 1 grudnia 2022 r. do ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2022 r., poz. 2581). Nowe przepisy wprowadzają większą przejrzystość zakupów na platformach internetowych. Zmienią się też zasady zawierania umów podczas pokazów handlowych oraz na odległość.
Prawo.pl informuje, że umowy zawarte podczas pokazów będą traktowane jak umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa, co wiąże się m.in. z tym, że przedsiębiorca ma obowiązek poinformowania konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o szczegółach umowy. Z kolei konsument może odstąpić od tej umowy w ciągu 30 dni, bez podania przyczyny.
Prawo.pl wskazuje również, że do ustawy o prawach konsumenta nowela dodała art. 7ab., który mówi, że umowa dotycząca usług finansowych nie może być zawarta podczas pokazu, a także wycieczki. Wyjątek dotyczy umów zawieranych podczas pokazów organizowanych w miejscu zamieszkania lub stałego pobytu konsumenta na jego wyraźne zaproszenie. Umowa zawarta wbrew zakazowi będzie nieważna.
Eksperci portalu Prawo.pl podkreślają, że dla przedsiębiorców wyzwaniem będą nowe obowiązki informacyjne, m.in. jasne określenie, czy dany sprzedawca na platformie jest przedsiębiorcą, a więc czy konsument będzie miał możliwość odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny, czy też konieczność poinformowania konsumenta o podziale obowiązków związanych z umową zawieraną na platformie z osobą trzecią.
Pełen tekst artykułu: https://www.prawo.pl/biznes/co-sie-zmieni-w-zasadach-zakupow-na-pokazach-i-on-line,519058.html
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 30.12.2022, 11:30 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |