Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Warszawscy studenci badają poziom zanieczyszczenia, ruchu i odpadów przez gromadzenie danych

27.02.2017, 12:53aktualizacja: 27.02.2017, 12:53

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Przy współpracy z ekspertami z uczelni MIT uczniowie Brytyjskiego Liceum w Warszawie (The British School Warsaw) wykorzystują dane do prowadzenia badań nad najpoważniejszymi kwestiami, z którymi musi zmierzyć się miasto.

Warszawa, Polska, 27 lutego 2017 r. PRNewswire - Uczniowie Brytyjskiego Liceum w Warszawie rozpoczęli ambitny projekt dążący do zgromadzenia danych umożliwiających zrozumienie problemów, z którymi boryka się miasto. Pracując wraz z naukowcami i ekspertami z uczelni MIT, a także przy współpracy miejscowych instytucji i nauczycieli uczniowie będą gromadzić i analizować dane w celu identyfikacji problemów w mieście. Projekt jest częścią większego wyzwania Data-Driven Curiosity Challenge opierającego się na szukaniu odpowiedzi na nurtujące pytania w danych. Wyniki badań zostaną wykorzystane przez uczniów do edukowania społeczności szkolnej i lokalnej w zakresie lepszego zrozumienia problemów i ich wagi.

Wyzwanie, w którym biorą udział uczniowie, jest drugim etapem trzyczęściowego, rocznego zadania opracowanego przez ekspertów z uczelni MIT na podstawie tak zwanych przedmiotów STEAM przy wykorzystaniu metody naukowej. Uczniowie wykorzystają dane do przeanalizowania następujących kwestii

- Smog. Czasami młodzież nie może wychodzić w budynków w trakcie przerw ze względu na intensywny smog. Uczniowie postanowili zbadać tę kwestię dogłębniej ponieważ Warszawa uważana jest za jedno z najbardziej zanieczyszczonych miast w Europie. W ramach badań uczniowie będą gromadzić dane z różnych źródeł, a następnie przyjrzą się przyczynom i skutkom, jak również strategiom prewencyjnym, które mogłyby doprowadzić do obniżenia poziomu smogu. O pomoc w zakresie potencjalnych rozwiązań tego problemu uczniowie poprosili szereg specjalistów w mieście, włączywszy miejscowego polityka oraz członka organizacji pozarządowej odpowiedzialnego za powołanie inicjatywy Warszawski Alarm Smogowy, której celem jest szerzenie świadomości na temat smogu w mieście. Niektórzy uczniowie stworzyli także wideoblogi w serwisie YouTube traktujące o smogu w celu informowania na ten temat swoich rówieśników.

- Ruch. Problem nadmiernego ruchu drogowego spotęgował efekty zmiany klimatu oraz emisji CO2. To właśnie ruch przyczynił się do powstania wielu warszawskich problemów środowiskowych, włączywszy smog. W wyniku prowadzonych badań uczniowie odkryli, że starsze modele samochodów poruszających się po mieście są powodem wysokich poziomów emisji. Jedna z klas przeprowadziła analizę częstotliwości wykorzystywania samochodów jako środka transportu do szkoły z wyliczeniem związanej z tym produkcji dwutlenku węgla, oszacowaniem wpływu na środowisko oraz opracowaniem możliwych środków zaradczych.

- Recykling. Odpady w Warszawie często trafiają prosto na wysypiska lub są palone, co powoduje emisję bardzo niebezpiecznych toksycznych gazów. Uczniowie prowadzili badania, obserwacje, ankiety oraz badania w sieci w celu odkrycia przyczyn tego zjawiska oraz możliwych kroków w kierunku zmiany nawyków recyklingu na lepsze.

Poprzez zaangażowanie w realne problemy, które dotykają społeczność uczniowie nauczyli się współpracy z rówieśnikami i najbliższym otoczeniem przez zbieranie informacji, które z kolei można wykorzystać do stworzenia historii danych o istotnym znaczeniu.

Alun Yorath, dyrektor Brytyjskiego Liceum w Warszawie:

"Projekt ten z pewnością przemówił do wyobraźni młodzieży z Brytyjskiego Liceum w Warszawie. Korytarze przepełnione są rozmowami o danych i ich znaczeniu. Jako dawny dyrektor do spraw nauki jestem pod niesamowitym wrażeniem poziomu dociekliwości badawczej, którą wykazali się uczniowie. Entuzjazm, z którym podeszli do projektu budzi podziw i jest prawdziwym świadectwem wagi współpracy z MIT".

John Durant, dyrektor Muzeum MIT:

"Z przyjemnością przypatruję się, jak wyzwanie STEAM MIT wchodzi w drugą fazę. Nowe wyzwanie, z którym muszą zmierzyć się uczniowie organizacji Nord Anglia doprowadzi do rozwoju umiejętności gromadzenia i analizy danych, które pełnią kluczową rolę w skutecznym rozwiązywaniu problemów w wielu dziedzinach życia i pracy. Wyglądamy ścisłej współpracy z nauczycielami i uczniami Nord Anglia w najbliższych miesiącach".

Wyzwanie jest częścią szerszej współpracy między uczelnią MIT a szkołami organizacji Nord Anglia Education obejmującej interdyscyplinarne przedmioty tzw. STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka). W samym centrum współpracy leży filozofia uczelni MIT opierająca się na pracy umysłu i rąk, która nawołuje do przyjmowania praktycznego podejścia do rozwiązywania problemów. W ramach tego podejścia uczniowie Brytyjskiego Liceum w Warszawie rozwiną uniwersalne umiejętności kluczowe, włączywszy kreatywność, krytyczne myślenie, ciekawość i komunikację, które mogą być wykorzystane we wszystkich przedmiotach i ścieżkach kariery w przyszłości.

Współpraca między placówkami Nord Anglia a uczelnią MIT rozpoczęła się we wrześniu 2016 r. w 13 pierwszych placówkach. W najbliższych latach współpracą objętych zostanie ponad 37 000 uczniów z 43 międzynarodowych szkół Nord Anglia.

Brytyjskie Liceum w Warszawie

Brytyjskie Liceum w Warszawie (The British School Warsaw) powstało w 1992 roku i prowadzi naukę dzieci ponad 60 narodowości w wieku od 2 do 18 lat. Placówka realizuje angielski program nauczania dostosowany do potrzeb międzynarodowej społeczności. W ofercie szkoły można znaleźć także egzaminy IGCSE oraz program przygotowujący do matury międzynarodowej IBDP. Celem szkoły jest motywowanie uczniów do osiągnięć we wszystkich dziedzinach przy jednoczesnym zapewnieniu najwyższego poziomu edukacji w Polsce w bezpiecznym, pozytywnym i budującym środowisku. Więcej informacji można znaleźć na stronie http://www.nordangliaeducation.com/our-schools/warsaw.

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/471785/Nord_Anglia_Education_Master_20170228LOGO_Logo.jpg

Źródło: Nord Anglia Education

Kontakt:

Olga Rasiewicz

Dyrektor rekrutacji i marketingu

tel. (0048)-22-842-32-81

e-mail: olga.rasiewicz@thebritishschool.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.02.2017, 12:53
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ