Newsletter

Premier Szydło: projekt ws. podatku od marketów będzie szeroko konsultowany

04.02.2016, 15:56aktualizacja: 04.02.2016, 15:56

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Premier Beata Szydło zapewniła w czwartek, że projekt ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej będzie konsultowany bardzo szeroko.

Na briefingu zorganizowanym w czasie wizyty w Londynie premier Szydło została zapytana m.in. o kwestie związane z projektem dotyczącym wprowadzenia tzw. podatku od marketów; m.in. o to, czy będzie on dotyczył tylko hipermarketów, czy także innych mniejszych sieci handlowych w tym franczyzobiorców.

Szefowa rządu przypomniała, że w siedzibie KPRM odbyły się konsultacje z przedstawicielami handlowców i związków zawodowych branży handlowej. "Konsultacje będą prowadzone bardzo szeroko, wyczerpiemy wszystkie możliwości konsultacji" - zapewniła premier.

Szydło podkreśliła, że zdaje sobie sprawę, iż projekt tej ustawy wzbudza w tej chwili dyskusje. "I dobrze, bo tak to powinno być. Natomiast ona musi spełniać dwa cele: to musi być ustawa, która opodatkowuje te wielkie sieci handlowe, które dzisiaj nie dają szans konkurowania polskim firmom handlowym, no i oczywiście mamy wymiar finansowy wpływów do budżetu. Dla mnie istotniejsza jest szansa równej konkurencji dla polskich podmiotów handlowych" - powiedziała szefowa rządu.

Przyznała, że jest problem franczyzy. "On przede wszystkim dotyka sieci handlowej Społem. Zdajemy sobie z tego sprawę. W związku z tym w tej chwili szukamy rozwiązań, które by ten problem rozwiązały" - powiedziała Szydło.

Rządowy projekt o podatku od sprzedaży detalicznej trafił we wtorek do uzgodnień międzyresortowych. Jego wprowadzenie ma w 2016 r. przynieść budżetowi 2 mld zł. Podatek ten ma być jednym z dodatkowych źródeł dochodów, z których sfinansowany zostanie m.in. program 500+. (PAP)

tgo/ mok/ pś/ son/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.02.2016, 15:56
Źródło informacji PAP Legislacja
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ