Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Początek 2016 r. też nie nastraja optymistycznie - touroperatorzy mają o 1/3 mniej klientów niż rok wcześniej.
Eksperci wskazują, że problemy polskiej branży turystycznej wynikają m.in. z obaw klientów przed zagrożeniem terrorystycznym. Popularne w Polsce kierunki wyjazdowe do Egiptu czy Tunezji mają zdecydowanie mniej amatorów niż to było wcześniej.
Z danych Polskiego Związku Organizatorów Turystyki wynika, że tylko w pierwszym tygodniu nowego roku liczba klientów biur podróży była o 27 proc. niższa niż w analogicznym okresie przed rokiem.
Z powodu zawirowań w państwach Afryki Północnej Polacy wybierają droższe, ale bezpieczniejsze kierunki takie jak Portugalia czy Hiszpania.
Na osłabienie w branży turystycznej oprócz zagrożenia terrorystycznego wpływ miały też - według ekspertów - strajki w Grecji, słabsza złotówka i związany z tym większy koszt wycieczek czy obawy związane z uchodźcami.
Prezes zarządu Krajowego Rejestru Długów Adam Łącki wyjaśnił, że w ciągu zaledwie kilu miesięcy, od sierpnia 2015 r. zauważalny stał się wzrost liczby zadłużonych biur podróży i agencji turystycznych. "W tym momencie w Krajowym Rejestrze Długów jest ich 458. Oznacza to, że od ubiegłorocznych wakacji przybyło aż 99 nowych dłużników z tej branży" - podkreślił.
Według KRD po ubiegłorocznych wakacjach zadłużenie biur wynosiło ponad 9,5 mln zł - w styczniu 2016 r. wysokość zadłużenia przekroczyła 12,8 mln zł. (PAP)
mick/ gma/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.02.2016, 08:08 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |