Newsletter

Specjaliści: rozpoczynający działalność w start-upach potrzebują nie tylko pieniędzy

25.09.2016, 23:14aktualizacja: 25.09.2016, 23:14

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pieniądze to nie jedyna potrzeba młodych ludzi, zakładających własny biznes i rozpoczynających działalność w tzw. start-upach - podkreślają specjaliści. Mówią np. o konieczności korzystania z wiedzy praktyków czy dostępie do infrastruktury.

Według definicji, start-up to małe przedsiębiorstwo dopiero rozpoczynające działalność i poszukujące zarówno swego rynku, jak i modelu biznesowego.

"Jest to szansa, żeby młode osoby nie odpływały za granicę, ale też nie odpływały z regionu i tu się rozwijały" - powiedział PAP w Białymstoku dyrektor Departamentu Wsparcia Instytucji Otoczenia Biznesu w PARP Michał Bańka, który brał udział w III Wschodnim Kongresie Gospodarczym. Dyskutowano tam m.in. o rozwoju młodego biznesu we wschodniej części kraju.

W ocenie Bańki, powinny włączyć się w to m.in. różnego rodzaju fundusze i samorząd terytorialny, z jednej strony wspierając finansowo, z drugiej - tworząc np. zaplecze infrastrukturalne.

Zdaniem szefowej Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego Anny Daszuty-Zalewskiej, młodym przedsiębiorcom potrzebne jest przede wszystkim wsparcie merytoryczne. Z badań wynika bowiem, że startapowcom brakuje m.in. specjalistycznej wiedzy, jak prowadzić biznes czy tworzyć zespół. Brakuje im też kontaktów biznesowych, które są niezbędne w rozwoju firmy.

Specjaliści zwracają uwagę właśnie na brak zaufania w Polsce między doświadczonymi a początkującymi przedsiębiorstwami. Marzena Bielecka z Experior Venture Fund (fundusz kapitałowy inwestujące w polskie małe i średnie przedsiębiorstwa) uważa przy tym, że często młodzi mają pomysł, ale nie wiedzą, na jaką potrzebę czy problem ich biznes miałby odpowiadać i tworzą koncepcje, które są oderwane od rzeczywistości. (PAP)

swi/ rof/ agz/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.09.2016, 23:14
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ